יום רביעי, 02.10.2024 שעה 01:27
צביקה שרף

הישראלים של ירושלים לא סיפקו את הסחורה

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: בלי תרומה כחול לבן, גם משחק מצוין של בראון לא הספיק. מנגד, מכבי חייבת לנצל את התנופה לניצחון על פנר, שנמצאת במשבר

מכבי ת”א והפועל ירושלים, שתי הקבוצות המובילות בכדורסל הישראלי, הגיעו הערב (ראשון) למשחק החשוב הזה בכושר טוב ואכן, מגיע לשתיהן שבחים על התצוגה. הבמה הייתה מוכנה,  הקהלים עודדו כל אחד את קבוצתו והכל עמד מוכן לתפוקה ולביצועים של הקבוצות והשחקנים. 

האלופה הראתה כבר בשבועות האחרונים ניצול מלא של הביתיות שלה וגם הפעם החלה בכושר טוב. דווקא טאריק בלאק הראה התחלה חסרת ביטחון עם כמה החטאות מדהימות ומאמן מכבי, יאניס ספרפולוס, שניהל את המשחק מצוין לא היסס והכניס את אות’לו האנטר כבר  בדקה החמישית.

שחקני מכבי תל אביב בטירוף (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב בטירוף (רדאד ג'בארה)

מנגד, ג’ייקובן בראון היה המוציא לפועל ואחד האחראים הראשיים להצלחה של הקבוצה מהבירה במחצית הראשונה. הרכז לא עלה בחמישייה, נכנס מהספסל ונתן במחצית הראשונה תצוגה מדהימה של שלשות, חדירות, שליטה בקצב המשחק ומכבי לא הצליחה לעצור אותו.

גם ג’יימס פלדין  נתן תצוגה יעילה וסבירה, אבל מכבי החלה להרים את הלחץ והיעילות ההגנתית, כשיובל זוסמן ג’ון דיברתולומאו, עומרי כספי והאנטר סיפקו משחק הגנתי מצוין. החילופים והעזרות בהגנה של הצהובים יצרו לחץ על ירושלים ושיבשו להם את כל משחק ההתקפה. 

ג'יימס פלדין מאוכזב (רדאד ג'בארה)ג'יימס פלדין מאוכזב (רדאד ג'בארה)

ואז החלה התצוגה ההתקפית של שני שחקנים. קודם כל סקוטי ווילבקין, שרשם את אחד המשחקים הטובים והיעילים שלו. ווילבקין כמעט לא שיחק בעמדת הרכז והוא הופעל על ידי קבלת הכדור אחרי חסימות ועם מסירות מתוזמנות ויעילות בעיקר של נייט וולטרס ולירושלים לא הייתה תשובה לשיתוף הפעולה בין השניים. טרנט לוקט, שהובא והוחתם בגלל המוניטין ההגנתי שלו, לא הצליח לחלוטין לשמור ווילבקין, לא זכה למספיק עזרה מחבריו והאורחת אט אט ספגה נוק אאוט, כששפת הגוף של שחקניה אמרה הכל. הם הבינו שמכבי ברחה להם עם תצוגה נהדרת ויעילה מפתיחת המחצית השנייה.

האלופה החליטה לרשום את טיילור דורסי לליגה ולמשחק הזה וההימור הצליח גם הצליח. דורסי קם מן הספסל במחצית הראשונה ולאחר מכן במחצית השנייה לא שיחק כרכז אלא כקלעי שלשות מצוין והיה צובר הנקודות השני אחרי ווילבקין, דבר מעודד למכבי לקראת המשך השבוע ביורוליג.

סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

מן העבר השני ניצבת שאלת ג’ייקובן בראון, שהציג כאמור יכולת מצוינת במחצית הראשונה אבל לא התחיל בחמישייה כאשר נכנס למשחק אחרי שלוש וחצי דקות, בעוד מכבי ו-ווילבקין כבר ברחו. מצד שני, הרבה מחמאות מגיעות לשחקניה הישראלים של ירושלים עד כה על יכולתם מפתיחת העונה, אלא שהפעם הם לא סיפקו את הסחורה. בלאט תרם רק שלוש נקודות ושאר הישראלים, עידן זלמנסון, נימרוד לוי ובר טימור ללא נקודה אחת. הרבה חומר למחשבה לקראת ההמשך.

מכבי נכנסה לכושר טוב והרבע השלישי שלה היה מדהים עם 34 נקודות שהיוו שיא בליגה השנה עם תצוגה התקפית נהדרת והנעת כדור טובה כאשר בנוסף לווילבקין ודורסי שצוינו קודם, גם לוולטרס היו דקות טובות. בלאק והאנטר היו קצת יותר מהוססים אבל כספי רשם תרומה מצוינת עם הרבה מנהיגות ואחריות, בעוד זוסמן השתפר בתרומתו ובביטחון עצמי שלו. ג’ייק כהן תפר מספר שלשות מצוינות, דיברתולומאו עשה לחץ מצוין על בלאט ודני אבדיה נכנס טוב יותר לשטף הקבוצתי.

ספסל מכבי תל אביב בטירוף (איציק בלניצקי)ספסל מכבי תל אביב בטירוף (איציק בלניצקי)

ספרופןלוס הכין את הקבוצה נהדר ואחרי המשבר שבו נמצאת פנרבחצ’ה שאחרי הפסדה במילאנו הפסידה גם בליגה הטורקית בדרבי נגד גלאטסראיי. הטורקים נמצאים במשבר עמוק, אינני מזלזל בהם אבל מכבי צריכה לנצל את התנופה שלה ולנצל את הביתיות ביום רביעי לעוד ניצחון. 

אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר