יום רביעי, 02.10.2024 שעה 13:19
צביקה שרף

הכדורסל הוא משחק אכזרי, אסור להישבר

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: חבל על ערב שהסתיים באכזבה, אבל יש נקודות אור. החטאה בכוונה מהעונשין היא לגיטימית, אבל גינת היה צריך לנסות לקלוע

הכדורסל הוא משחק אכזרי, וכל מי שצפה בדרמה של היום במשחק של גרמניה מול ישראל בלייפציג כסס ציפורניים, חלק אפילו לא החזיקו מעמד וברחו מן המסך, אבל הסוף הוא אכזרי.

ישראל, אחרי ההפסד לגיאורגיה במשחק צמוד בארץ, יצאה לגרמניה למשחק נגד מוליכת הבית הלא מעורערת שלא הפסידה עד היום אף משחק במוקדמות העלייה לאליפות העולם ולמעשה הבטיחה את עלייתה היום. באשר לכחולים-לבנים, גם לפני המשחק סיכוייהם היו תאורטיים ולא מעשיים, אך כעת הם איבדו סיכוי לעלות. לגרמנים יש נבחרת טובה, אבל היא נמצאת בידיים של שרודר, שלקח את מושכות הובלת הנבחרת מידיו של דירק נוביצקי. אז הוא בא לכל קמפיין מה-NBA, מחויב לנבחרתו וגם משחק נהדר, מצד שני הוא גם חסר אחריות לפעמים. הנבחרת שלו תלויה בו, וכך גם רכבת ההרים שראינו היום.

נבחרת ישראל החלה את הקמפיין בתקווה להגיע לאליפות העולם בטוקיו ולהצעיר את הנבחרת, מגמה שהתחילה קצת מאוחר, אבל בשני המשחקים בחלון הנוכחי ההצערה נכפתה עקב פציעותיהם של גיא פניני ושל גל מקל הוותיקים. דבר זה הכריח את קטש לתת דקות משחק ואת המפתחות לצעירים – קודם כל תמיר בלאט ובסבב הזה בצורה ברורה גם בידיו של יובל זוסמן הנהדר. אין ספק ששניהם מוכשרים, עובדים קשה ולוקחים את הקריירה שלהם ברצינות. שניהם היו שותפים היום מצד אחד לתצוגה גדולה ומצד שני לאבדן יתרון בן 20 הפרש, חזרה מדהימה מפיגור של 7 נקודות בשתי הדקות האחרונות ושוב הפסד המשחק, אליו אתייחס בהמשך.

בר טימור ותמיר בלאט מאוכזבים (איציק בלניצקי)בר טימור ותמיר בלאט מאוכזבים (איציק בלניצקי)

נכון, הפסדים אכזריים כמו במשחקים נגד גיאורגיה וגרמניה יכולים לפגוע בביטחון השחקנים, יכולים לשבור את האמונה והנחישות, ואסור חס וחלילה להישבר מכך. ליכולת הנהדרת של בלאט וזוסמן צריך להוסיף עוד מספר שחקנים שראויים לשבח על משחקם המצוין כמו ג’ייק כהן שמשתפר מקמפיין לקמפיין ונלחם ומשקיע כמו ישראלי מלידה, איתי שגב שנתן שני משחקים טובים, הראשונים שלו בנבחרת הבוגרת, עידן זלמנסון שהתלבש היום בגלל שמקל לא היה כשיר והפתיע את הגרמנים בכמה פעולות נהדרות, יחד עם עוד מספר שחקנים צעירים כמו נמרוד לוי, אדם אריאל, יפתח זיו שלא שותף היום וכן איגור קולשוב, שלא היה בסגל הנבחרת באופן תמוה. כל אלה יכולים להוות בסיס לנבחרת נהדרת, אם הדברים ינוהלו באחריות, הנבחרת תקבל את היחס שהיא צריכה לקבל וגאוות ההופעה בנבחרת תבוא לידי ביטוי בהופעה ללא היסוס לכל קמפיין, ללא תירוצים וסיפורים. וכן – אם כל אחד, כולל קברניטי איגוד הכדורסל, יבצע את מה שהוא אומר - “נבחרת ישראל מעל לכל”.

קטש הפתיע היום את המאמן הגרמני בהגנה אזורית ששיבשה קצת את שטף המשחק הגרמני. כבר לפני המשחק קטש הצהיר שקשה מאוד להתמודד עם שרודר באחד על אחד וזה עזר לעצור את הגרמנים, שהרבו להחטיא משלוש בפתיחה, עד שהתאוששו, חזרו מפיגור 23 הפרש וכבר הובילו ב-7 נקודות. ישראל שוב חזרה בכמה פעולות נהדרות של בלאט וזוסמן, וכאן הגענו לסיפר החטאת העונשין של תומר גינת.

תומר גינת על הפרקט. איזה טעות (נעם מורנו)תומר גינת על הפרקט. איזה טעות (נעם מורנו)

אינני יודע מפה אם ניתנה לו הוראה להחטיא, אם ההוראה הגיעה מהספסל, או מאחד השחקנים במגרש. החטאה בכוונה היא לגיטימית, אבל מי שנתן לו את ההוראה או העצה לא לקלוע את הכדור השני, היה חייב להגיד לו שהחוקה אומרת שהכדור חייב לפגוע בחישוק כדי שלא תהיה עצירת שעון והגרמנים לא יוכלו לקחת פסק זמן. כאן המלכוד, למרות שלדעתי הוא היה צריך לקלוע את קליעת העונשין ולהוביל ב-3 נקודות, מה שהיה מבטיח את הניצחון.

חבל על עוד ערב של כדורסל כחול-לבן שהסתיים באכזבה, אבל יש מספר נקודות אור שנתנו לנו תקווה. נראה לאן הן ייקחו אותנו. יאללה, מחכים כבר לפתיחת העונה בליגה שלנו ובאירופה. שנה טובה לכולם וגמר חתימה טובה.

אסור לפספס
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר