יום רביעי, 02.10.2024 שעה 23:42
צביקה שרף

פרחוסקי לא מתאים למכבי

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מכבי ת"א ממושמעת, אך לא מצאה פתרונות לפרינטזיס. הסנטר לא ברמות הגבוהות, יכול להיות שצריך לחשוב על שינוי בחמישייה

מכבי תל אביב ואולימפיאקוס הגיעו למשחק הערב (שלישי) כששתיהן אחרי התחלה טובה ב-0:2. נכון, הגיעה לכאן הפיינליסטית של היורוליג מהשנה שעברה, אבל עם כל הכבוד, ויש כבוד, הרי היוונים לא הגיעו בהרכב מלא ולא בשיא כושרם. אבל בואו נלך לקבוצה שמעניינת אותנו, מכבי ת”א (החדשה). ובכן, נבן ספאחיה בנה שיטת ניהול משחק ורוטציה. נכון שבכל משחק יש שחקן כזה או אחר שסובל מיום חלש, אבל יש מגמות.

הצהובים מתחילים באירופה בחמישייה קבועה פחות או יותר: דיאנדרה קיין, פייר ג’קסון, מייקל רול, ג’ונה בולדן וארטיום פראחוסקי. קיין ובולדן לא מספקים עד עכשיו את הציפיות מצד אחד, ואילו אלכס טיוס ונוריס קול נכנסים ומציגים יכולת טובה מצד אחר. טיוס לא יכול אמנם לשחק 40 דקות, אבל פראחוסקי לא מתאים, בטח כרגע, לרמות הגבוהות ובשלב הסופי של המשחק בולדן החלש הועדף עליו בעמדת הסנטר.

"כרגע אולימפיאקוס יותר טובה מאיתנו"

מכבי ת”א ממושמעת ומשחקת עד עכשיו הגנה סבירה ומעלה. כאשר ג’קסון, רול וקול שיחקו יחד בחמישייה קצת נמוכה, אולימפיאקוס ניצלה זאת בלואו פוסט, אם כי על זה המארחת הצליחה להתגבר. אחת הבעיות הגדולות של מכבי ת”א הערב הייתה שלא מצאה שחקן שיוכל להתגבר על פרינטזיס, שהיה בלתי ניתן לעצירה. מכבי החליטה לא לשלוח עליו עזרה או דאבל-אפ ובולדן, שלא מכיר אותו, ספג עוד ועוד סלים ממנו – מבחוץ, משמאל ומימין.

התוצאה מראה ספיגת נקודות בכמות קטנה, אבל חלקו הגדול של נתון זה נובע מקצב משחק איטי ומיעוט בהתקפות מתפרצות. תצרפו לזה את היום החלש שנקלע אליו דשון תומאס (משחקו החלש ביותר) ופייר ג’קסון (1 מ-8 מהשלוש) ומכבי יוצאת בהרגשה של פספוס, כי כך תמיד מרגישים כאשר הכדור האחרון בידיים שלך לסל ניצחון ואתה מחטיא.

ארטם פראחוסקי ונבן ספאחיה (איציק בלניצקי)ארטם פראחוסקי ונבן ספאחיה (איציק בלניצקי)

מאחר שזה ההרכב שירוץ וינסה להשיג מקסימום ניצחונות, יכול להיות שצריך לחשוב על שינוי מסוים, הן בחמישייה והן ברוטציה. ניקח כדוגמא את תחילת הרבע השלישי: בעוד פרינטזיס הושאר על הספסל למנוחה, גם קול נח מנגד, אבל לדעתי חזר למגרש קצת באיחור. דוגמה נוספת היא ההחלטה לתת עוד ועוד זמן לפראחוסקי ולבולדן, שבינתיים לא מגיעים. נראה לי שאיתי שגב, לפחות הגנתית, יכול לתרום לא פחות. אחרי שציינתי בשבוע שעבר את אי שיתופם של זוסמן ושגב, היום זוסמן הוכנס למגרש, אבל במהרה נפצע ודימם, ירד לטיפול ולא חזר.

מכבי ת”א נתקלה בהגנת יורוליג ברמה גבוהה. היא צריכה לסדר יותר מצבי קליעה לרול הסולידי שלא יקח זריקות קשות וזקוק להפעלה ויצירת מצבי קליעה. כמו כן, מכבי משוועת לעמדות זריקה מהלואו-פוסט. ברגע שלתומאס אין עדיפות שם כמו בליגה, אזי לפראחוסקי ולטיוס אין משחק פוסט. טיוס מסיים נהדר אחרי פיק אנד רול כשההגנה נותנת לו, והגארדים מספקים לו את הכדורים האלה. מצד שני, צריך לרוץ יותר, אבל זה קשה כאשר הקבוצה שנייה מורידה קצב ומכבי לא גורמת לה למספיק איבודי כדור

מייקל רול וג'ייק כהן (איציק בלניצקי)מייקל רול וג'ייק כהן (איציק בלניצקי)

ההיכל חזר להיות חי ומעודד. האוהדים לא עוזבים מוקדם אבל צריך להרים רמה בנקודות שציינתי. עכשיו, ללא זמן מנוחה, יוצאים לבלגרד עם זיכרונות מהשנה שעברה. זו לא אותה קבוצה מולה הובסו הצהובים, כי איבדה חלק גדול משחקניה, אבל הקהל והמגרש הביתי הם עדיין פקטור. הכל אפשרי, אבל אפשר לחשוב גם על ניצחון.

אסור לפספס
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר