יום שבת, 05.10.2024 שעה 07:22
ארי שמאי

ברכות למכבי על האליפות

ארי שמאי בטור אישי ל-ONE: אפשר להכריז - הצהובים זכו בתואר בפעם ה-2 ברצף. השיפוט של ליאני היה שערורייתי, איך נתנו לו לשפוט דרבי נוסף?

1. ייאמר מיד: בכושרה הנוכחי תנצח מכבי תל אביב בהערכה זהירה שבעה או שמונה דרבים מתוך עשרה, ובשניים שלושה הנותרים ספק אם תשיג הפועל ניצחון. גם הגיע הזמן לברך באופן סופי את מועדון הכדורגל של מכבי תל אביב ושל ריץ' גולדהאר על זכייתו השניה ברצף באליפות המדינה. כי אם ב"ש לא מתקרבת לשער של רעננה וחיפה מחלצת תיקו מרמת השרון, אז האליפות של מכבי לא מוטלת בספק. אז הגיע הזמן לברך את מכבי, מי שרוצה, שיברך.

2. מצד שני קשה שלא להרים גבה לנוכח שיפוטו השערורייתי בשנית של השופט "הבכיר" והבינלאומי, לירן ליאני. כן, ההוא שבדרבי הקודם לא שרק לפנדל לזכות הפועל תוך שליפת אדום לחובת מכבי במצב של 0:2 לטובתנו, ובכך הפך ניצחון להפסד, כיכב שוב, כשהמציא פנדל לטובת מכבי, לא ראה צהוב ברור לחובתו של ניקולה מיטרוביץ', לקפטן שרן ייני, הוציא אחד רק אחרי שהגיעו לו שניים קודם לכן, ולא שרק פנדל ברור לטובת הפועל שתי דקות לסיום כשיואב זיו עושה לישראל זגורי מעשה שי אבוטבול בברק יצחקי. כי אם זה פנדל, אז גם זה פנדל. וזה נורא עצוב שהאיגוד מצוות את השופט השערורייתי ליאני, דווקא לשני הדרבים (מתוך העשרה) שאנחנו כן יכולים לנצח.

לירן ליאני (יניב גונן)
לירן ליאני. שיפוט שערורייתי (יניב גונן)
 

3. מה שיותר שערורייתי מהשיפוט של רחמים ליאני הוא השיבוץ המתריס שלו לדרבי הראשון שמשוחק אחרי הדרבי ההוא שהרס לנו. ומי שאחראי לשערורייה הזו הוא דני (קורנסקו) קורן, שמטפח את ליאני כבייבי שלו, ולא שמע לקול ההגיון. נו מילא, כקוון שובץ שמעון דביר, קצין מהולל בצה"ל, איש חביב, ואדם שהצהיר בדף הפייסבוק שלו על אהדה למכבי. ולא שהקוון הטוב דביר השפיע על התוצאה, אבל שוב חברים, עצם השיבוץ בעייתי. כי רק ברומניה של צ'אושסקו או באיגוד של קורנסקו, אפשר לשבץ בדרבי קוון שאוהד את אחת משתי הקבוצות.

4. רן בן שמעון טוען שאבוטבול לא טוב מספיק להרכב הראשון וגם אין לו כושר ל-90 דקות. מעניין, כי אף אם היו משחקים בהם היטיב שי לבעוט כדורים חופשיים ולהרים קרנות, גריזיץ' טרם הפגין עד עכשיו משחק טוב כמו של אבוטבול בדרבי. יאללה רן, תוכיח לנו שוב שאתה לא מתבצר בטעויות שלך, ותחזיר את אבוטבול להרכב.

5. ואסור להסתנוור מהמשחק. נכון, הפועל הייתה טובה יותר במחצית הראשונה והגיעה לשלוש הזדמנויות נאות ביותר, אבל בחצי השני, הקבוצה של גולדהאר גמלה בשתי קורות בזמן שזו של רמון ספק אם הגיעה להזדמנות. "אין לי ספק שננצח דרבי בשלב מסוים", אמר בן שמעון לאחר המשחק, והלוואי שהייתי אופטימי כמוהו. לי דווקא יש ספק, לפחות בשנה וחצי הקרובות.

6. ושאיש לא ימכור לכם כי הפועל הייתה טובה יותר בחצי השני, מקסימום אפשר לקבוע כי מדובר בשליטה אופטית. חבל שלליאני לא היתה שליטה כזו.

איתן טיבי לפני גילי ורמוט (יניב גונן)
גילי ורמוט. הפועל לא הייתה טובה יותר בחצי השני (יניב גונן)
 

7 ושוב דיבר בן שמעון על "דרך", וגם על "תהליך" דיבר הפעם, תוך שהוא מזכיר שגם מכבי תל אביב עברה תהליך של שנים עד שהגיעה לאן שהגיע. ולא שאני סבור שצריך לזרוק את ב שמעון מהפועל, אבל נחמד לשמוע שלפחות הוא מסכים עם האוהדים שדורשים לזרוק אותו, כי עד כמה שזכור לי, הפיטורים של בן שמעון היו חלק "מהתהליך" אותו עברה הקבוצה של גולדהאר.

8 בהצלחה לחיים רמון ומשה תאומים במשא ומתן עם מקסימוב. כי אם השניים האלו יעשו הכל למען מכירת הפועל ואף יצליחו בכך, נשכח להם את כל מחדלי הניהול. יאללה חברים, תמכרו, אפילו אם זה יעלה בהרחקה מהמועדון שכולנו אוהבים, הרי דובר על כך שמקסימוב רוצה להביא צוות ניהולי מבחוץ. ואז גם לי, ולא רק לבן שמעון, לא יהיה ספק שננצח עוד דרבי.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר