יום שבת, 05.10.2024 שעה 07:26
אייל ברקוביץ'

ערן זהבי צריך להתנצל

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: זהבי כנראה שכח שלא מזמן האדומים הרימו אותו על הכתפיים. הפועל נראתה טוב, אך נראה שהצהובים יחגגו באפריל

למרות ההפסד, הדרבי עשה טוב להפועל תל אביב. היא הראתה שיש לה קבוצה טובה, בריאה ועם שחקנים מוכשרים. במרבית דקות המשחק היא שלטה בעניינים והגיעה לכמה מצבים מעניינים, אך סבלה מקצת חוסר מזל.

מכבי תל אביב לעומת זאת, פתחה את הדרבי רע מאוד, נלחצה לשערה ולא הצליחה לפתח את המשחק הרגיל שלה בגלל הכנה טקטית נהדרת של רן בן שמעון. בכלל, אני חושב שמכבי בירידה בשבועות האחרונים והיא לא מגלה את אותה יכולת שגילתה בתחילת העונה, אך עם כל זאת מראה אופי ונחישות ומנצחת משחקים.

האדומים ביצעו ני חילופים כפויים בגלל פציעות בדקות הראשונות, ושמעתי כאלה שדיברו על כך שהחימום לא היה טוב. זה בולשיט אחד גדול. שחקני כדורגל עושים אותו חימום לפני כל משחק, ולשחקנים מקצוענים כאלו לא צריך להגיד מה לעשות בחימום, הם יודעים לבד. להגיד שמאמן הכושר אשם או שהייתה בעיה בחימום זה שטות. חוסר מזל, זה הכל.

זהבי, ראדי, זיו וקרלוס חוגגים (יניב גונן)
זהבי, ראדי, זיו וקרלוס חוגגים (יניב גונן)
 

למרות הפציעות הפועל התאוששה מהר מהשינוי על המגרש ולאורך כל 90 הדקות המשיכה בהנעת הכדור המצוינת שלה. מי שחזר בגדול הוא גילי ורמוט, שהיה מעורב ביחד עם ישראל זגורי ברוב המהלכים הטובים של קבוצתו.

הצהובים היו מאוד טקטיים, ובדקה ה-30 כשפאולו סוזה ראה שהיריבה לוחצת ושלא הולך, הוא עבר לשחק עם שלושה בלמים. אני אישית אוהב שמאמן משנה דברים כשלא הולך, וכך גם אהבתי את השינוי של הפורטוגלי. לטעמי הוא טעה כשהכניס לעמדת הקשר הימני את דור מיכה, שלא יודע לעשות בכלל הגנה, וזה כמעט עלה לו בשער חובה 30 שניות אחרי החילוף. כשמאמן עובר לשחק עם שלושה בלמים וחמישה קשרים כששניים על הקווים, שחקני הכנף חייבים לדעת לעשות גם הגנה וגם התקפה. במקרה של שרן ייני זה תופס, במקרה של מיכה זה קצת פחות ולכן היו חורים רבים בצד שלו.

האלופה עשתה ליריבתה מה שכל הקבוצות עושות לה - חיכתה לה מאחור ויצאה להתקפות מתפרצות קטלניות. זה יכול היה להיגמר גם עם שערים רבים יותר, כי ההתקפות המתפרצות של מכבי היו מסוכנות יותר מכבל ההתקפות של הפועל.

קשה לדעת אם הפנדל היה מוצדק או לא. זה היה גבולי. אפשר להתווכח אם העבירה שהייתה בוצעה מחוץ לרחבה. אחרי השער, לא אהבתי את ההתגרות של ערן זהבי בקהל האדום. זה היה מיותר לחלוטין. הוא צריך לזכור שהוא עלה לגדולות בהפועל ולקהל הנהדר הזה שעודד אותו בתור שחקן לא מגיע לסבול מהתגרות כזאת. הוטא צריך להתנצל על כך ולא לשכוח שלא מזמן הם הרימו אותו על הכתפיים. 

רמזי ספורי מנחם את עומר דמארי (יניב גונן)
רמזי ספורי מנחם את עומר דמארי. הפועל צריכה להתעודד (יניב גונן)
 

לסיום, נראה שלמכבי תהיה אליפות קלה יותר מבעונה שעברה. אנחנו רואים שגם שהיא לא בשיאה בשבעות האחרונים, קצב צבירת הנקודות שלה מושלם, וכל אלו שמאחוריה, הפועל ב"ש, מכבי חיפה והפועל, לא בשיאן העונה כך שאני לא רואה אף קבוצה שמדביקה את הפער. אם לפני עונה מכבי חגגה במאי את האליפות העונה זה יהיה בתחילת אפריל.

ומילה על הגרלת שלב 32 האחרונות בליגה האירופית: למכבי יש הרבה זמן להתכונן למפגש הכפול עם באזל. אמנם ההגרלה די משעממת כי היא שיחקה נגד השווייצרים, אבל זו הגרלה נהדרת. הקבוצה של סוזה יכולה לעשות את זה אם היא תגיע בכושר טוב ותיהנה מקצת מזל. נקווה שעד פברואר באזל תמכור את הכוכב שלה, מוחמד סלאח, עליו יש הצעות רבות, מה שיקל על הצהובים. לטעמי הסיכויים הם 50:50.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר