יום ראשון, 06.10.2024 שעה 07:24
בוני גינצבורג

ארקדי גאידמק גמר את בית"ר

בוני גינצבורג בטור אישי ל-ONE: הבעלים הפך למנג'ר דגול ומאז הקבוצה מתרסקת. היה אפשר להביא שחקני חיזוק אמיתיים. וגם: רמון, תלמד ממכבי ת"א

מאז הנחתת שני השחקנים הצ'צ'נים בבית"ר ירושלים על ידי המנג'ר הדגול, ארקדי גאידמק, הקבוצה מתרסקת וההרס העצמי חוגג. ברגע שהבעלים הביא את שניהם, הוא גמר את הקבוצה. המלחמה נגד הגזענות צריכה להיות מוחצת ובלתי מתפשרת, אבל מבחינה מקצועית, קדאייב וסדייב לא שדרגו את בית”ר. הם לא תורמים שום דבר בינתיים. להיפך, הם רק יצרו מהומה. הדת של השחקן לא צריכה להיות שיקול. צריך להחתים שחקן אם הוא טוב ואיכותי, לא משנה מאיפה הוא בא או במה הוא מאמין.

אם היו מביאים שחקנים איכותיים שיכלו לשדרג את הקבוצה, מילא. במועדון היו מרוויחים פעמיים. מכך שהביאו שחקני חיזוק איכותיים ומכך שהם מנצחים את הגזענות. שוב ראינו ביציע כרזה מטופשת ("מי אתם בלעדינו?") שמהווה המשך ישיר לחגיגות הקומץ עם ספיגת השער בהפסד להפועל רמת השרון. בית"ר מרוסקת מחוץ למגרש ובתוכו והסיכוי שלה להגיע לפלייאוף העליון קלוש. חבל מאוד.

דריו פרננדס וטלסניקוב. הקבוצה מתפרקת (עמית מצפה)
דריו פרננדס וטלסניקוב. הקבוצה מתפרקת (עמית מצפה)
 

הפועל חיפה ניצחה את בית"ר ובצדק. מגיעות לה מחמאות על כך. לא פשוט להגיע מהמקום האחרון כשכל הליגה על הגב ולנצח בצורה כל כך משכנעת.

חיים רמון, תלמד ממכבי תל אביב
אין לי בעיה עם פיטורי מאמנים. כל מאמן יודע שבשלב כזה או אחר הוא יראה את דרכו החוצה אם הקבוצה לא תעמוד בציפיות. הפיטורים של יוסי אבוקסיס מהפועל תל אביב היו לטעמי פיטורים אמוציונליים וההשפלה בדרבי הייתה הטריגר.

אז פיטרתם ושחררתם קיטור, אבל מה ההמשך? מאמן לשלושה חודשים (אקמול)? זה לא רציני. נכון, יש דברים אצל אבוקסיס שהפריעו, כמו למשל הביקורת שלו נגד השופטים אחרי משחקים שלא אהבתי, או את הרכישות הבינוניות (למעט אלמוג כהן) שעשה. גם כשהחליט לפטר את שביט אלימלך מהפועל הוא נכשל.

יוסי אבוקסיס. ומה עכשיו? (יוסי ציפקיס)
יוסי אבוקסיס. ומה עכשיו? (יוסי ציפקיס)
 

למרות זאת, לטעמי היה צריך לתת לו לסיים את העונה. לרוב האנשים יש זיכרון קצר. אבוקסיס הגיע בצו שמונה להפועל כשניצן שירזי נאלץ לזוז הצידה. הוא לא בחר את הסגל, סבל ממכת פציעות קשה שהייתה פוגעת בכל קבוצה ולא היה לו מספיק זמן כדי לחבר את התלכיד החדש.

אני מציע לחיים רמון לא להתבייש ולהעתיק מודלים מוצלחים כמו זה שמתנהל מעבר לכביש במכבי ת"א. קח מנג'ר מקצועי, אדם שאתה מאמין בפילוסופיית האימון שלו (ישראלי או זר - לשיקולך) ונתק את עצמך. אתם אוהדים שמשקיעים כסף ונשמה, אבל לא מסוגלים להתנתק רגשית וזה בעוכריכם. לא אהבתי לראות את השלטים בחודורוב ("יוסי תתפטר”) ואני מצפה מרמון לא לאפשר לעשות דבר כזה לשום מאמן שעובד במועדון שהוא הבעלים שלו.

איך מכבי תגיע למשחק אחרי המשחק האדיר בדרבי?
ונעבור לדברים קצת יותר אופטימיים, לפחות מבחינת התוצאה ולפחות מבחינת מכבי חיפה שניצחה את בני סכנין (אצלה מצב הרוח פחות אופטימי). חיפה לא שיחקה טוב בסכנין, אבל גילתה הרבה אופי, מה שמאפשר לה להמשיך לנשוף בעורף של מכבי ת"א ולצמצם זמנית את הפער לחמש נקודות. צריך לדעת לנצח במשחקים מהסוג הזה והם סימנו וי על המשימה.

שחקני מכבי חיפה. אופי גדול (עמית מצפה)
שחקני מכבי חיפה. אופי גדול (עמית מצפה)
 

המוליכה מכבי ת"א תפגוש את הקבוצה היחידה שניצחה אותה בבלומפילד – בני יהודה – למשחק שינעל את המחזור. קבוצתו של דרור קשטן נמצאת בתקופה טובה וניצחה בשלושת משחקיה האחרונים. פדרו גלבאן נראה טוב מתמיד. הוא חד ומסוכן. מה שיכול לעודד את קשטן הוא שעד היום במשחקים מול הגדולות הוא לא היה צריך להזיז את השחקנים שלו שהגיעו עם מוטיבציה גבוהה ורעב גדול למשחקים האלו.

במשחקים האלו בני יהודה משחקת על העתיד הכלכלי שלה. עבור המועדון הזה, הגעה לפלייאוף העליון היא חובה קיומית. מבחינה מקצועית, הזהובים, בכל המשחקים מול הגדולות, הוכיחו שהם יריב מצוין.

יהיה מעניין לראות איך מכבי מגיעה אחרי הניצחון בדרבי. היא הייתה בשבוע חלומי וב"היי" מטורף. היא ניצחה בששת משחקיה האחרונים בבלומפילד בתוצאות גבוהות ויהיה מעניין לראות אם היא תמשיך ברצף גם מול הקבוצה הקטנה בעיר. מכבי עדיפה, אבל בני יהודה ידועה בתור משביתת שמחות קלאסית וכל הליגה מחזיקה לה אצבעות. יהיה מרתק.

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים בדרבי. יגיעו גם לדרבי הקטן? (יניב גונן)
שחקני מכבי ת"א חוגגים בדרבי. יגיעו גם לדרבי הקטן? (יניב גונן)
 

ולסיום, אי אפשר בלי מילה על השער הנדיר של גיא דיין. השער שלו הזכיר לי, לא פחות, את דייויד בקהאם. כן כן, השער המדהים שלו מול מ.ס. אשדוד הזכיר לי את השער של כוכב מנצ'סטר יונייטד בעבר ופאריס סן ז'רמן בהווה מחצי מגרש מול ווימבלדון. מגיע לדיין כל הכבוד על השער הזה.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר