יום ראשון, 06.10.2024 שעה 10:24
ניב חביב

שחר של יום ישן

דעה: הסאגה עם דוידוביץ' מביכה, לא ראויה, וגרמה לי להתכווץ. שחר, מה עוד צריך לעשות השוער הזה בשביל לזכות במעט כבוד ממך ומהמועדון שלך?

לא מעט סיפורים בכדורגל הישראלי השנה גרמו לי להתכווץ, לחפש את המקום הכי קרוב לקבור את עצמי ובאיזשהו מקום להתכחש לעובדה כי אני כל כך אוהב אותו, את הכדורגל הישראלי.

היום, דווקא כשהיה נדמה שאנחנו עם הפנים ליורו, לחגיגה אמיתית וטהורה, אחרי שאפילו יחסי טביב - אוהדי הפועל כבר לא גרמו לי להסית את המבט מאוקראינה ופולין, הגיע המשך הסיפור של ניר דוידוביץ' ומכבי חיפה.

אני חייב להודות שאני לא מעורה בכל הפרטים הקטנים במשא ומתן בין הצדדים אבל כמי שמכיר את הקווים הכללים של הסיפור, קשה שלא לחוש אי נוחות. יעקב שחר עשה דברים יפים במכבי חיפה ובכדורגל הישראלי, לא אחלוק על תרומתו אך גם לא אסחף ולא אעניק לו את חסינות השבט שהפכה אותו לפרה קדושה במחוזותינו. עם כל הכבוד לדרך הניהול ולקפיצת המדרגה שסיפק למועדון מהצפון, ואולי בדיוק בגלל הדברים האלה, מרשה לעצמו הנשיא, זה שיש המכנים אותו 'דון', לשים את עצמו לפני ומעל המועדון שהיה לפניו ויהיה אחריו.

דוידוביץ´ ושחר (עמית מצפה)
דוידוביץ´ ושחר. מגיע לשוער יותר (עמית מצפה)
 

נראה כאילו לשחר, ביחס ישר למחמאות שהוא זוכה להן ולהאדרתו במחוזותינו, קשה יותר ויותר לתת את אותו כבוד שהוא מקבל לסמלים ולשחקנים שמרכיבים לא פחות ממנו את מכבי חיפה, ששותפים להווייתה. שחר, שידוע כמי שמחשיב את מכבי חיפה כעסק ולא פחות מכך, הצליח בשנים האחרונות להתגבר על היצר, שלא נאמר מגלומניה, שאחז בו והחזיר את אריק בנאדו לתפקיד ניהולי, אך שוב, חזר לסורו. לא ברור מה בליבו של הנשיא על ניר דוידוביץ' אך ברור שיש כזה. דוידוביץ' סיים העונה את עונתו ה-16 במדי מכבי חיפה, בלי דקה אחת בקבוצה אחרת. במהלך הקריירה הארוכה שלו, ייצב את העמדה הכי חשובה בקבוצת כדורגל ולמעט תקופות מסויימות בהן היה פצוע, נתן שקט למועדון הירוק. אי אפשר להגיד על דוידוביץ' שלא היה שוער טוב, שלא יכל לעבור לכל מועדון אחר בארץ כמעט בכל עונה נתונה אך בחר להישאר בחיפה.

אז למה לא לתת לו את האפשרות להאריך את החוזה? ואני ממש לא מדבר על פרישה. השנה הוכיח דוידוביץ' כי הוא עדיין בין השוערים הטובים בארץ וכשבאמתחתו קבלות מקצף עד משרדו של שחר בת"א, נשאלת השאלה: "למה?". הרי כסף הוא לא הבעיה. יעקב שחר, שהוציא מילון דולר על הבלוף שנקרא חן עזריאל וסכומי עתק על בלופים לא פחות גדולים ממנו, לא יכול להשתמש בתירוץ של כסף. האם אלה הפציעות? ייתכן וכן. יכול להיות ששחר פשוט מפחד שהשוער כבר לא עמיד מספיק, אבל מדובר בהסתכלות צרה. הבעיה היא שדוידוביץ זוכה לחוסר הערכה לא רק משחר, אלא גם מהקהל. בעדינות, לקטן זה לא היה קורה. הקהל של חיפה כל כך לא מעריך את דוידוביץ' שאפילו שיר כמו לכל שחקן שנמצא יומיים במערכת אין לשוער שכבר מספר שנים דו ספרתי נותן את הגוף שלו בקריית אליעזר.

ניר דוידוביץ´ (חגי ניזרי)
ניר דוידוביץ´. השאיר איברים בקצף (חגי ניזרי)
 

ויש גם את הצד השני. אין ספק שלדוידוביץ' אין יחסי ציבור טובים, בטח לא אחרי המהלך בו נקט בקיץ וההתנגחות עם יניב קטן. המהלך הזה היה טיפשי מצידו אך הוא נבע מתיסכול אותו צבר לאורך שנים רבות. לראות את אריק בנאדו, שעזב את הקבוצה לטובת הכסף של גאידמק ויש המכנים אותו ביציע ג' "עריק בנאדו", מקבל כבוד לפניו, הקפיץ לו את הפיוז, שכידוע אצל שוערים גם ככה לא בשליטה מלאה. אני שומע מסביב אוהדים ופרשנים שאומרים שהסאגה הזאת צריכה להסתיים כמה שיותר מהר כי היא לא מוסיפה כבוד לאף אחד. ברור שצריך לסיים את זה כי עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא אך זה כבר מאוחר מדי, לפחות מבחינת היחס והכבוד לו היה ראוי השוער הענק הזה. שחר שוב הראה את הצדדים הפחות יפים שבו, אני שוב התכווצתי בספה ודבידוביץ'? הוא ימשיך לספוג את האש ולנסות לעמוד בפרץ, כמו שעשה לאורך כל הקריירה.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר