יום שישי, 20.09.2024 שעה 17:27
גל קרפל

למזלם, יש פיינל פור

הצהובים רק רוצים לסיים את העונה כמה שיותר מהר. אם היו סדרות היה יותר סיכוי להפתיע את מכבי, אבל למזלה הקומבינה הספורטיבית עומדת בעיניה

מכבי תל אביב אמנם ניצחה את בני השרון, אבל מה שקרה במועדון הזה בתקופה האחרונה מבייש את אחד הסמלים הגדולים והחשובים בכדורסל העולמי.

במכבי היו בעננים כשהפתיעו את ריאל מדריד בחוץ וגברו על סיינה בבית, ומשם החלה ההתדרדרות. אחרי העלייה ל-8 הגדולות באירופה, במכבי כבר החלו לחגוג עונה ענקית, תוך הפגנת זלזול מוחלט בכל מה שבדרך. רגע לפני פרטיזן, פיני גרשון טען שעלייה לפיינל פור תהיה ההישג הגדול בקריירה שלו ולא במקרה הפסיד את המשחק הראשון בסדרה, אחריו כבר היה מאוחר.

מאז ההפסדים בסרביה במכבי רק רוצים לסיים את העונה, בלי לספור את הקבוצות בליגה המקומית. הצהובים מחכים שיגיע הקיץ ויש להם מזל שכל מה שנשאר להם העונה זה מקסימום שני משחקים, בבית. גרשון עשוי לסיים את העונה הזו בתור הכי מביכה בקריירה שלו.

פיני גרשון ושרון דרוקר (קובי אליהו)
פיני גרשון ושרון דרוקר. איזה מזל שיש רק עוד שני משחקים (קובי אליהו)

אין קבוצתיות במכבי ת"א, אין כמעט נשמה במכבי תל אביב, יש בה רק כסף ודרק שארפ. המועדון הצהוב שכח מהספורטיביות בתקופה האחרונה, גם התגובת ליציאה המאוחרת של השחקנים לפני משחק מספר 2 היתה מביכה. הגישה של אנדרסון, ויז'נייבסקי ופרקינס היא אכן באמת בושה למועדון כזה גדול.

העובדה שהאוהדים הצהובים לא מילאו את היכל נוקיה במשחק מספר 5 של הסדרה, בזמן שרבים מהם כבר קנו כרטיסים לפיינל פור, מראה עד כמה הם זלזלו בבני השרון, אחרי שני הפסדים בשבועיים לאותה קבוצה. הצהובים פשוט לא ספרו את הקבוצה דן שמיר.

ויזנייבסקי (קובי אליהו)
ויזנייבסקי. הגישה שלו, של אנדרסון ושל פרקינס אכן בעייתית (קובי אליהו)

אחרי המשחק הזה סביר להניח שמכבי כן יתעוררו מעט, לקראת הפיינל פור. אבל אם היא היתה מגיעה עכשיו לסדרת חצי גמר ארוכה מול ברק נתניה ואחרי זה מתחילה את סדרת הגמר, אני לא הייתי מהמר עליהם כעל האלופים הבאים.

אני לא מקבל את הגישה התבוסתנית שהביאה את קבוצות הליגה לקבל את הפיינל פור. ההסכמה היא על סמך הטיעון, שיותר קל לנצח את מכבי במשחק אחד מאשר בטוב מ-5. הרעיון הוא, שאם מכבי מגיעה מאוד מזלזלת ולא מוכנה ליריבה, היא עלולה להפסיד במיקרה ביום נתון, למרות שהעדיפות הברורה שלה בכל עמדה.

שארפ ואנדרסון (קובי אליהו)
שארפ ואנדרסון. זה שמגיע כדי להלחם וזה שמחפש להיות הכוכב (קובי אליהו)

בני השרון הוכיחה שאפשר להתכונן וגם לנצח את מכבי ת"א, גם אם היא מגיעה מוכנה לסדרה וגם אחרי ארבעה מפגשים בשבועיים. לצהובים נותרו רק שני משחקים לשרוד עד סוף העונה, האליפות עוד לא שלה, אבל הפיינל פור מגדיל את הסיכוי שהיא תהיה שלה, ולא מקטין אותו.

הגיע הזמן לתת כבוד לכדורסל הישראלי ולהפסיק להניח שמכבי תסיים ראשונה בכל עונה. בעוד מספר שנים אמור להיות אולם ראוי בירושלים ויש לי תחושה שגם אז פתאום יחליטו לוותר על הפיינל פור. הקומבינה הזו, של פיינל פור תמורת ההיערכות שלו בנוקיה, היא לא ראויה או ספורטיבית.

דן שמיר (קובי אליהו)
כל הכבוד לדן שמיר. הזלזול של מכבי ביריבות שלה הוא בלתי נסבל (קובי אליהו)

ההסכם שמבטיח את מקומה של מכבי ביורוליג, בכל מיקרה, ללא קשר לזהות האלופה, הופכת זכיה באליפות לחגיגה של ערב אחד, אבל לא משהו שרומז על איזה שהיא עליונות על הצהובים. הפועל חולון כמעט ירדה ליגה היום וזה לא היה קורה אם היא היתה משיגה אליפות לפני שנתיים באולם הפחים, אחרי סדרה של 5 משחקים, ואולי אפילו משתתפת ביורוליג בעקבותיו.

שיטת הפיינל פור הופכת את העונה הסדירה לבדיחה, הורגת את העניין בגביע המדינה, ולא באמת מגדילה את הסיכוי להפתיע את הצהובים. דווקא למכבי יש יתרון ברגעי הלחץ הגדולים, כמו ששוב הוכח מול בני השרון. למזלה של מכבי ת"א, העונה עדיין יש פיינל פור. הלוואי שבעונה הבאה נראה משחקי חצי גמר וגמר גם מחוץ לתל אביב.

הכתוב הינו טור דעה

.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר