יום ראשון, 23.06.2024 שעה 06:12

המומחה ממליץ: כך תגדילו את היד הקדמית שלכם

ג'ף קבאליר יודע בדיוק מדוע אינכם מצליחים להגדיל את אחד מהשרירים הפופולריים ביותר בגוף. בסרטון האחרון שהוא הפיק הוא נותן מספר טיפים מנצחים

|
היד הקדמית של ג'ף קבאליר האגדי (צילום מסך)
היד הקדמית של ג'ף קבאליר האגדי (צילום מסך)

אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים להתקדם עם אימוני היד קדמית שלכם, ואתם אינכם מרוצים ממסת השריר בהקשר אותו שריר, ייתכן מאוד ותרצו לשמוע מה יש למומחה הכושר האמריקאי ג’ף קבאליר להגיד בנושא זה, שכן האחרון מפעיל עמוד יו-טיוב סופר פופולארי עם כ-14 מיליון מנויים, והוא סומך את דבריו על ניסיונו, מחקרים, והיותו פיזיותראפיסט בהכשרתו.

לדידו של קבאליר, ייתכן ואתם מבצעים מספר טעויות בהקשר אימוני היד הקדמית שלכם, כאשר הטעות הראשונה היא הקצב בו אתם מרימים את המשקולות. לטענתו של האחרון, אם אתם לא מבלים 4 שניות בעליה ו-4 שניות בירידה, אתם מפסידים לא מעט יחידות מוטוריות שאינן עובדות, וכך למעשה אתם מפספסים את המטרה. גם אם זה אומר להוריד קצת משקל, זוהי לדעתו הדרך הנכונה לעבוד.

הטעות השניה שאתם כנראה מבצעים בהקשר היד הקדמית היא מספר הסטים שאתם מבצעים (הווליום של האימון). קבאליר איננו מזלזל בכך, אך ממליץ להוריד את מספר הסטים ולגוון ביותר תרגילים עם זוויות שונות.

מדוע הדבר קריטי? שריר היד הקדמית בשמו הרשמי הוא הדו-ראשי, ועל שמו כן הוא – הוא מורכב מראש ארוך וראש קצר. כאשר אתם מבצעים תרגילים עם המרפק אחורה מקו המותניים אתם מתרגטים את הראש הארוך (דוגמת כפיפת מרפק בישיבה על ספסל בשיפוע 60 מעלות), וכאשר אתם מבצעים תרגילים עם המרפק קדימה (דוגמת ה”כומר”) אתם מתרגטים את את הראש הקצר.

אגב, אין הדבר אומר שאתם מבטלים את אחד מהראשים בתרגיל זה או אחר, אתם פשוט נותנים לו יותר דגש. באם אתם מתלבטים באיזה ראש להשקיע יותר פשוט הביטו בזרוע שלכם: החלק החיצוני וה”גבעה” בשריר זה הראש הארוך, בעוד החלק הפנימי יותר זה הראש הקצר.

הטעות הבאה שכנראה חלק מכם מבצעים, היא בחירת תרגיל אחד בלבד כ”תרגיל הקדוש” שלכם. ראשית, אתם כאמור אינכם צריכים להתמקד בתרגיל אחד בלבד, ושנית, סביר להניח שאתם לא בוחרים את התרגיל הנכון במידה ויש לכם זמן לתרגיל אחד בלבד.

לטענתו של קבאליר, כנראה שרובכם תבחרו בכפיפת מרפק כנגד משקולות בספסל ב-60 מעלות (עקב המתיחה בשריר ותרגוט הראש הארוך), אבל התרגיל המומלץ לפי קבאליר הוא תרגיל הליבה של הרמת מוט בעמידה, שכן, בין היתר, הוא מאפשר לעבוד עם משקל מקסימלי.

תרגיל הליבה הקלאסי (Anastase Maragos)תרגיל הליבה הקלאסי (Anastase Maragos)

טעות נוספת לטענתו של קבאליר היא שאתם מבצעים תרגילים לשתי הידיים יחד בלבד ואינכם מבצעים תרגיל עבור כל אחת מהן בנפרד. מדוע מדובר בטעות? ייתכן שבתרגילי מוט למשל, יד אחת היא חזקה יותר מהשניה והיא לוקחת על עצמה את החלק הארי בהרמה (מה שלא יקרה בעבודה עם משקולות בודדות).

עניין נוסף אליו מתייחס קבאליר הוא עניין הסופינציה, כלומר הסיבוב של כף היד מציפורניים למטה באחיזה לציפורניים למעלה באחיזה. מדוע הסיבוב הזה כה קריטי? משום שזהו עוד תפקיד של שריר היד הקדמית, בניגוד לשאר כופפי המרפק (דוגמת הבראכיאליס והברכיורדיאליס). לכן קבאליר ממליץ לבצע סיבוב של היד למצב סופינציה תוך כדי עליה.

בסיום הסרטון קבאליר נותן מספר שיטות אימון שיכולות לתת לכם בוסט בכל הקשור ליד הקדמית כמו חזרות חלקיות, עבודה איטית, יד אחת עובדת ויד אחת סטטית וכו’ , כאשר אתם מוזמנים לצפות בסוף הסרטון כדי לראות זאת בפועל.

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הנו להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים או בתזונה כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת שתתאים את האימון שלכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב עורך את מדור בריאות וכושר באתר ONE מאז הושק ב-2013. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה.

אסור לפספס
נגןהפרעוש מתפרנס: מקבץ פרסומות עם ליאו מסי
הפרעוש מתפרנס: מקבץ פרסומות עם ליאו מסי
נגןזהבי לוקח את החברים במטוס פרטי למיקונוס
זהבי לוקח את החברים במטוס פרטי למיקונוס
נגןאיזה צמד! מסי וסוארס עוברים למגרש הפאדל
איזה צמד! מסי וסוארס עוברים למגרש הפאדל
נגןג'ורג'ינה חוגגת לרונאלדו ג'וניור יומולדת
אבא בעבודה: רונאלדו ג'וניור חוגג יומולדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */