יום רביעי, 03.07.2024 שעה 21:23
איציק אהרונוביץ

בקרנות חיפה שיחקה כמו קבוצת תחתית

איציק אהרונוביץ בטור ל-ONE: לא יכול להיות שכל השחקנים נכנסו לרחבת ה-16 בנייחים. אבו פאני עשה מה שהוא רוצה בהצלחה גדולה. בלי שרי זו חיפה אחרת

שישה שחקני הרכב היו חסרים לבני סכנין במשחקה נגד מכבי חיפה, אז אפשר להבין את קובי רפואה שפתח במערך של שלושה בלמים עם ארגון קבוצתי הגנתי שהיה 25-30 מטרים מהשער שלהם. הם שיחקו בין החוליות מאוד קרוב ולמכבי חיפה היה קשה מאוד לפצח את ההגנה הזו.

כל זאת עד הדקה ה-34, כשבמהלך מצוין עומר אצילי הכניס כדור עומק לדין דוד, שהעביר רוחב נהדר לפרנזי פיירו, אבל הכדור חלף על פני כולם והגיע למוחמד אבו פאני שהיה המצטיין במשחק. הקשר החזיר את הכדור לחמש, כולם התייחסו לפיירו ודוד נגח לרשת בצדק בגלל שהשליטה של הירוקים הייתה אבסולוטית.

צריך לציין את בכר שפתח בשיטה של 4-2-4 עם שני קשרים מרכזיים בלבד, עלי מוחמד כקשר אחורי ואבו פאני כקשר יותר התקפי שהולך לאן שהוא רוצה ועושה מה שהוא רוצה בדרך כלל בהצלחה גדולה. שניהם התמודדו עם השחקנים של סכנין, בעיקר עלי מוחמד שהיה מצוין מבחינה הגנתית וחיסל כל ניסיון של סכנין לצאת קדימה, כשאין סוף חילוצים רשומים על שמו.

מוחמד אבו פאני, המצטיין במשחק (עמרי שטיין)מוחמד אבו פאני, המצטיין במשחק (עמרי שטיין)

סכנין לא התבטלה ויצאה קדימה מספר פעמים, אך ללא סיכון ממשי לשער של חיפה. הירוקים הובילו בצדק 0:1, והגיעו לעוד מצב אחד במחצית הראשונה כשדין דוד היה אגואיסט ולא מסר לפיירו שהיה חופשי על קו החמש.

עם פתיחת המחצית השנייה, מכבי חיפה שוב השתלטה על המגרש בצורה אבסולוטית, שיחקה מרגל לרגל ובהרבה סבלנות, כשהמגן השמאלי קורנו בולט בצורה מיוחדת כשגם בחצי הראשון הוא היה מצוין עם הרבה הרמות לרחבה בעיקר לפיירו.

במהלך של אחד על אחד קורנו הוכשל ברחבה, השופט לא ראה והתעלם, סכנין יצאה להתקפה ושחקני מכבי חיפה כעסו והשופט הוציא צהובים. אבל איזה מזל שיש VAR שקרא לשופט שבסופו של דבר נתן את הפנדל שממנו אצילי עשה 0:2.

נאאל עודה מוציא צהוב לברק בכר (עמרי שטיין)נאאל עודה מוציא צהוב לברק בכר (עמרי שטיין)

צריך לומר את האמת, לאצילי היה משחק בינוני והוא לא בא לידי ביטוי נגד הצפיפות. מהרגע שצ’ירון שרי נכנס זו הייתה מכבי חיפה אחרת, אצילי היה הרבה יותר אפקטיבי והגיע לפחות לשני מצבים שבאחד מהם אפילו אפשר להגיד שהוא זלזל. בסופו של דבר אצילי עשה את שלו כשהבקיע בפנדל והיה מעורב בשער הראשון, בנוסף להרבה דברים טובים שעשה בחצי השעה האחרונה.

הקבוצה שיחקה ללא מספר שחקנים פצועים, זה ידוע. צ’יבוטה קיבל מספר הזדמנויות והוכיח את עצמו, כשבאחד על אחד ניסה לעבור את שחקני סכנין, עשה דברים מיוחדים וליהטט והיה מיותר להוציא אותו מהמגרש. גם את פיירו היה מיותר להוציא במיוחד בכדור קרן של מכבי חיפה כשהוא ידוע במשחק הראש שלו.

מאוויס צ'יבוטה, עשה דברים מיוחדים (עמרי שטיין)מאוויס צ'יבוטה, עשה דברים מיוחדים (עמרי שטיין)

בקרנות אי אפשר שלא לבקר את מכבי חיפה. לא הגיוני שבשלוש קרנות של בני סכנין כל השחקנים של מכבי חיפה יורדים להגן כאילו מדובר בפ.ס.ז’, בלי לזלזל בסכנין. איך לא השאירו שחקן אחד כדי לנסות לעשות התקפת מעבר מהצד השני. זה היה מוזר שגם במצב של פאול כל השחקנים של חיפה נכנסו לרחבת ה-16. זה לא מתאים לחיפה, בקרנות היא שיחקה כמו קבוצת תחתית שמפחדת ממכבי חיפה.

אי אפשר שלא לסיים עם ניקיטה רוקאביצה. שמתחילת העונה הוא לא תרם למכבי חיפה כלום ושום דבר, בכל הזדמנות שקיבל הוא היה כאילו שחקן פחות על המגרש. היום שרי השאיר אותו באחד על אחד מול שוער והוא בעט לגוף של גד עמוס, רואים שחסר לו את הביטחון מול השער. 

בסופו של דבר קרן של מכבי חיפה, אבו פאני מקבל על ה-16, הוא מגביה לרוקאביצה ששם את הראש ושולח כדור חד לרשת. אפשר לברך – רוקאביצה הבקיע את השער הראשון שלו העונה. סוף טוב הכל טוב.

ניקיטה רוקאביצה חוגג שער ראשון העונה (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה חוגג שער ראשון העונה (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים