יום ראשון, 06.10.2024 שעה 19:36
איציק אהרונוביץ

אצילי הוכיח לכולם שהוא ברמות הגבוהות

איציק אהרונוביץ' בטור אישי ל-ONE: מלך ליגת העל היה אדריכל הניצחון והשבחים לבכר ששיחק עם הרבה אומץ. המחצית הגדולה של ישראלית אי פעם באלופות

בדקה ה-60 במשחק של מכבי חיפה בטורינו, ברק בכר ביצע חילוף והכניס את עומר אצילי לכר הדשא, אחרי שלא פתח עמו בגלל צום יום הכיפורים. היו אלו 30 דקות נפלאות של הקשר, שעשה ככל העולה על רוחו במגרש, בעט שלוש פעמים לקורה, עבר את הגנת יובנטוס כמה וכמה פעמים איך שרצה וניכר שהאיטלקים לא הבינו מי זה עומר אצילי.

הערב (שלישי), בכר התלבט עם עצמו האם לשחק עם שלושה בלמים כפי שהתחיל את המשחק בטורינו, או לקחת סיכון עם המון אומץ ולפתוח ב-4:3:3, כפי שסיים בטורינו, ולתת לאצילי מקום בהרכב. הסוף ידוע ואצילי הוא כמובן אדריכל הניצחון עם שני שערים לפנתאון, המשך ישיר למשחקו בטורינו, בלתי ניתן לעצירה ואם בעבר הרחוק טענתי שהוא לא יכול לפתוח בהרכב מכבי חיפה באירופה, היום, המלך של ליגת העל הוכיח לעצמו ולכל המדינה שגם באירופה הוא יכול להביא את עצמו לידי ביטוי כפי שהוא עושה בהצלחה בשנים האחרונות בליגה הישראלית.

אי אפשר שלא להזכיר שוב את האומץ של בכר, שלא פחד מיובנטוס, שיחק בשיטה של 4:3:3 עם לחץ בכל מקום במגרש, שחקני יובה לא יכלו להרים את הראש לפחות בחצי השעה הראשונה, מכבי חיפה הייתה אגרסיבית וקרובה בין החוליות ובין ירוק לירוק. אם במשחקה האחרון נגד בני ריינה האלופה רצתה לשחק רק עם הכדור, כאן היא הביאה את עצמה למצב של “מה אתה עושה כשהכדור אצל יובה”? היא עשתה את זה לפנתאון וזה הסוד של מכבי חיפה: כמה אופי שחקניה מוכנים להביא לכר הדשא וכשהוא מגיע היופי רודף אחריו.

שחקני מכבי חיפה בטירוף (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה בטירוף (עמרי שטיין)

הניידות של עלי מוחמד, חילוצי הכדור של נטע לביא, החוכמה של צ’ירון שרי, דניאל סונדגרן הנהדר ופייר קורנו עם הקרוסים הפנטסטיים שמו ללעג ב-45 הדקות הראשונות את יובה הגדולה. הערב אף אחד לא הפקיר את פרנזי פיירו לבד ברחבה, כמעט בכל התקפה שרי, אצילי ודין דוד הצטרפו ומוחמד תמך מאחור. ראינו את אצילי כובש את השער הראשון מעמדה של ‘מאחורי החלוץ’ כששרי עומד ממש ליד פיירו, כלומר היו שלושה שחקנים בעמדה של חלוץ לכל דבר והשמיכה של בלמי יובנטוס הייתה קצרה מלכסות. כנ”ל לגבי השער השני שכולם חשבו שאצילי יבעט לרחוק והוא הפתיע את השוער ובעט לחיבור הקרוב. המחצית הכי גדולה של קבוצה ישראלית בליגת האלופות אי פעם.

עם פתיחת המחצית השנייה יובנטוס השתלטה על המגרש, ניסתה להניע כדור ולצאת להתקפות מסודרות, להרים כדורים ולנסות כל מיני ניסויים כדי לחזור למשחק, אבל שחקני מכבי חיפה, ללא יוצא מן הכלל, עבדו חזק בהגנה כשהכדור היה אצל היריבה, אחד חיפה על השני, לא נתנו שטח ליובה והגדולה של האלופה היום הייתה בכך שלא נעשתה מולה התקפת מעבר אחת, דבר שהיא נכשלה בו במשחקים האחרונים.

ההצלחה הזו נזקפת לזכותו של ברק בכר, שהתכונן היטב, עם חילופים נהדרים וניהול משחק ענק. הכניסה של עבדולאי סק הייתה בזמן ולמרות שכולם כבר חיסלו לו את הקריירה הוא היה מצוין, גם מוחמד אבו פאני נכנס בזמן וניסה להחזיק בכדור. השופט הספרדי, מתאו לאהוס, אכזב אותי מאוד הערב ושרק רק לזכותה של יובנטוס וכמעט לא העניק עבירות לטובת מכבי חיפה, אבל עם כל זאת, משריקת הסיום שלו הירוקים נהיו מפורסמים בכל העולם וידברו עליהם בימים הקרובים.

עומר אצילי (עמרי שטיין)עומר אצילי (עמרי שטיין)

הוכח הערב שלמכבי חיפה יש 11 שחקנים שאם הם משחקים יחד הם הכי טובים בארץ בפער, אבל בליגה הישראלית, שצריך להחליף 6-8 שחקנים, זה לא בא לידי ביטוי. בעונה שעברה בקונפרנס ליג, מכבי חיפה התקשתה להיכנס לקצב משחק אירופי, אבל כשנכנסה לקצב פירקה את הליגה עם 10 ניצחונות רצופים. בליגת האלופות, הירוקים מהמשחק הראשון משחקים בקצב לא נורמלי והיום זה היה קצב מסחרר פלוס פלוס. נגד פאריס סן ז’רמן הגדולה, בנפיקה ליסבון ופעמיים נגד יובנטוס הוכיחה מכבי חיפה לכל מדינת ישראל שהיא משחקת בקצב של ליגת האלופות פר אקסלנס.

את זה הם צריכים להביא מול הפועל חדרה בסמי עופר. שוב יהיו 30 אלף צופים, לאלופה יש מספיק זמן לנוח ולהתאושש ואי אפשר להמשיך עם התצוגות כמו נגד בני ריינה והפועל ירושלים, כי מול מכבי חיפה שמשחקת ברמה של הצ’מפיונס ליג אפילו מכבי ת”א לא יכולה להתמודד איתה ראש בראש. הכול תלוי בכמה מכבי חיפה מוכנה להשקיע את האופי שלה ולרצות לשחק כשהכדור אצל היריבה, ככל שתעשה את זה יותר היא תהיה פחות מופקרת וכשההפקרות תפסק הניצחונות בליגה יבואו אחד אחרי השני.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר