יום שלישי, 01.10.2024 שעה 14:37
דרור פישר

חייבים להסדיר את האבוקות

דעה: גם השחקנים אוהבים את האווירה שהקהל יוצר עם האבוקות, אבל אף גורם לא מנסה להסדיר את העניין במגרשי הכדורגל ולמנוע את עצירת המשחקים בגללם

אירועי הדרבי האחרונים היו מבישים. גם במשחק האחרון של העונה שעברה וגם במשחק האחרון, קהלי שתי הקבוצות התפרעו עם זריקת אבוקות לתוך תחומי המגרש וגרמו לעצירתו. בפעם הקודמת הייתה תוספת זמן של 17 דקות, הפעם 25 (!). אלו לא אירועים שאמורים לחזור על עצמם באף סיטואציה. הרוב המוחלט של האוהדים הגיע כדי לתמוך בקבוצתו ולעודד את מי שמשחק, ולא את האוהדים שמשתלטים על החגיגה הספורטיבית.

אבל, וזה אבל גדול, האבוקות טובות לכדורגל הישראלי. הן תורמות לאווירה, יוצרות מראות נהדרים וגורמות לתפאורה של הקהל להיות יפה יותר, מה שמלהיט את האווירה באצטדיון. מה הבעיה? אף גורם רשמי לא רוצה להכניס את האבוקות למגרשי הכדורגל.

תצוגות עידוד גדולות לא מגיעות רק דרך שירה או דגלים. אמצעי הביטוי של האוהדים הם רחבות הרבה יותר ויכולות להיות אפילו גדולות יותר אם רק יאפשרו לדבר הזה לקרות. אפשר לוותר על כיסאות כדי ליצור איזור לפירוטכניקה, לאפשר שימוש רק באיזורים מסוימים ביציע או אפילו להגדיר זמן מאוד מסוים שבו יאושר שימוש באבוקות. במידה ומישהו עובר על זה – סגירת היציע לכל משחקי הבית או קנס מאוד גדול לקבוצה. אם נותנים, צריך לעמוד בחוקים.

אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)אבוקות ביציעי מכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

למרות הרצון של הרבה מאוד אוהדים שזה יבוצע, המנהלת, ההתאחדות והממשלה לא נותנים לזה יד. הם קוראים לאוהדים “אלימים” ו”עבריינים”, למרות שאלו רק מספר מצומצם של אנשים שרק רוצים להרוס את המשחק לקבוצה היריבה ולא מעניינת אותם ההשלכות.

אותם אוהדי הפועל תל אביב שזרקו אבוקות פעם אחר פעם הגיעו כדי להרוס את הדרבי. הם זרקו בכוונה בחלקים את מה שהצליחו להכניס לאצטדיון פנימה כדי לגרום לפיצוץ המשחק, שהיה מוביל ככל הנראה להפסד טכני 3:0. אז אוסקר גלוך, ערן זהבי וג’ורג’ה יובאנוביץ’ עשו צדק וקבעו את אותה התוצאה על המגרש, שכנראה הייתה מגיעה גם בלי כל הטררם שלפני זה. האם זה היה שווה את הקנס הגדול? את סגירת היציעים האפשרית? את המשך המאבק? כנראה שלא.

אבוקות ביציעי הפועל (רדאד ג'בארה)אבוקות ביציעי הפועל (רדאד ג'בארה)

אוהדי מכבי תל אביב לא חפים מפשע. התפאורות היו אדירות, השירה נהדרת, אבל האבוקות ורימוני העשן שנזרקו למגרש רק הרסו את החוויה של הדרבי. למה להמשיך להיות הקבוצה הדומיננטית של העיר ולהשכיח את התצוגת עידוד האדירה שלהם עם זריקת אבוקות למגרש? לא עדיף לנצח על דשא לא חרוך?

החלק העצוב בכל הסיפור הוא שבמקום שיגיעו להסדר, הדבר יחזור על עצמו שוב ושוב. גם בדרבי הבא הקהלים יזרקו אבוקות, גם הדרבי הבא יתחיל באיחור, כנראה שגם בדרבי הבא מכבי תנצח את הפועל ובדרבי הבא נשמע שוב את ההצהרות של ארז כלפון ושל שר הספורט הנכנס (או הנכנסת) לגבי האבוקות במגרשים והחוויה שנהרסה. למה להילחם אחד בשני כשאפשר לפעול למטרה משותפת?

שחקני מכבי תל אביב והפועל תל אביב יורדים מהמגרש (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב והפועל תל אביב יורדים מהמגרש (איציק בלניצקי)

זה אחד הדברים היותר מתסכלים בכדורגל הישראלי – יש משהו יפה, שאהוב על ידי הקהל וגם על ידי חלק מהשחקנים שרוצים לקבל מהאוהדים שלהם את הדחיפה המקסימלית לחגוג איתם כמה שאפשר. למה לא לאפשר להם לעשות את זה? עד שהעניין לא ייפתר והצדדים יגיעו לעמק השווה, שום דבר לא ישתנה, וזאת הבעיה שראשי הכדורגל בישראל צריכים לפתור.

הכתוב הינו טור דעה.

אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
וולה נוער וילדים
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
המשחקים הפראלימפיים
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר