יום רביעי, 03.07.2024 שעה 21:34
איציק אהרונוביץ

מעניין איך תמיד שרי הקורבן

איציק אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: הפועל חיפה הזכירה את האלופה במשחקה, צריך ללמד את טכניקת הבעיטה של שרי בבתי ספר. לביא היה כמו חיסרון מספרי

הפועל חיפה הגיעה לדרבי הערב (שבת) כאשר גורילה בצורת 1:5 יושבת על כתפיה מאז הדרבי הקודם. אם מישהו חשב שהאדומים יגיעו למגרש ויהפכו לטרף קל, הוא  טעה טעות גדולה במחשבתו. האדומים בסמי עופר טרפו את המגרש, היו בכל מקום, עם התלהבות בלתי רגילה, אגרסיביות בכל פינה במגרש, וצופה שלא היה מכיר את הקבוצות היה שואל מי הקבוצה מהמקום הראשון ובדרך לאליפות.

הירוקים לא הגיעו למשחק היום, במיוחד מאמנם ברק בכר שבדרך כלל מפתיע את היריבה, משחק בהרכבים שונים ודווקא בדרבי, בחר לתת לקפטן, נטע לביא, לעלות ב-11 הראשונים לאחר שני משחקים חשוכים שלו. על כן, במחצית הראשונה זה היה נראה שמכבי חיפה משחקת ב-10 שחקנים. לביא כל כך לא היה במשחק שהוא שיבש לעלי מוחמד את המשחק כקשר אחורי. הסיבה לכך היא שנטע לא בא לקבל את הכדור, לעזור לו להניע את הכדור ואפילו ניסה לכאורה להתחבא כדי שלא יימסרו לו.

שחקני הפועל חיפה צפו במתרחש וכאריות לטרף התנפלו על עלי מוחמד, לחצו עליו, חטפו לו כדורים וגרמו לו להיות לא מרוכז ומבולבל. גם כשצ’ירון שרי, הכוכב הכי גדול של מכבי חיפה בא לעזרה, הוא לא הצליח לשמור על הכדור. כתוצאה מכל מה שקרה עם קישור הירוקים, הפועל חיפה בכל רגע נתון היו יכולים לכבוש. למרות זאת, חוסר ריכוז, במיוחד של חנן ממן ואלן אוז’בולט הורידו את מכבי חיפה ב-0:1 לא צודק.

צ'ירון שרי מוקף בחבריו החוגגים (לילך וויס-רוזנברג)צ'ירון שרי מוקף בחבריו החוגגים (לילך וויס-רוזנברג)

אי אפשר שלא לציין את המהלך היחיד של מכבי חיפה במחצית הראשונה, שהוביל לשער הנפלא של שרי. הם עשו את מה שהם יודעים הכי טוב, ללחוץ את היריבה בשטח שלה, והפעם הקורבן היה סאקו טורה. מכבי חיפה חטפה לו את הכדור, שהגיע לשרי שבעט פצצה לחיבורי הקורות.

הטכניקה של שרי בבעיטה היא משהו שצריך ללמד בבתי ספר לכדורגל. שרי הסתכל על החיבור הרחוק, המוח נתן פקודה לרגל, והרגל הפציצה את הכדור לפי המבט שלו אל חיבור הקורות. שער נפלא של שחקו גדול  שגמרו בחיפה והשפילו אותו. הושיבו אותו על הספסל ולא נתנו לו את הקרדיט של שחקן כדורגל. הוא שחקן בלתי צפוי, שעשה מהלכים בלתי צפויים וגדולים, היחיד שאפשר לציין לטובה בחיפה.

צ'ירון שרי מונף (לילך וויס-רוזנברג)צ'ירון שרי מונף (לילך וויס-רוזנברג)

עם פתיחת המחצית הראשונה, לא האמנתי שנטע לביא נמצא עדיין על כר הדשא. לא ייאמן כי יסופר, ברק בכר היה מרוצה ממנו ולא ראה את מה שאני, 30 אלף אוהדים ועשרות אלפים על מרקע הטלוויזיה ראו. כנראה שלברק יש את התוכניות שלו. בכר ידוע כמאמן ששומר על שחקניו ונותן להם קרדיט בלתי נלאה. הקפטן שלו, שלדעתו הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה ונשאר גם אחרי אחרי חמישה חילופים, שיחק את כל דקות המשחק. מעניין שדווקא למספר 10 הכי גדול בכדורגל הישראלי, צ’ירון שרי, הוא לא שומר אמונים והוא תמיד הקורבן שישב בחוץ. גם לזה לברק בכר יש הסברים. 

אלן אוז'בולט ונטע לביא (לילך וויס-רוזנברג)אלן אוז'בולט ונטע לביא (לילך וויס-רוזנברג)

סגנון משחקה של הפועל חיפה בחצי השני דווקא הזכיר את מכבי חיפה. הם לחצו את מכבי חיפה בשטח שלה, היו אגרסיביים בכל מקום, הם לחצו כדורים והביאו לאיבודי כדור. הם הפחידו והבהילו את מכבי חיפה, שכאמור לא ראינו יותר מדי ממנה. הפועל חיפה צריכה להכות על חטא שלא ניצלה את המצבים שלה, כי כל פרמטר של כדורגל היה לזכותה. מהירות חילוצים, משחק מהיר בנגיעה אחת לעומק עם מגנים תומכים. אם הפועל חיפה הייתה משחקת מתחילת העונה הזאת בדרך הזאת אין ספק שהיא הייתה בפלייאוף העליון, כי זה בקלות היה המשחק הכי טוב שלה העונה.

מכבי חיפה הרוויחה בגדול. באר שבע סיימה בתיקו, היא עכשיו בשש נקודות הפרש מהדרומיים ויחס שערים מטורף. על מכבי ת”א היא מובילה ב-11 נקודות, כשלצהובים משחק חסר. במצב כזה חיפה בדרך הנכונה, לא ביכולת אך בנקודות. לפעמים בכדורגל צריך לקחת 0:1 קטן ומגעיל שיביא את הנקודות בדרך הקשה שמובילה למטרה. 

חנן ממן (לילך וויס-רוזנברג)חנן ממן (לילך וויס-רוזנברג)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים