יום רביעי, 15.05.2024 שעה 14:32

0:2 לצעירה מול סרביה - זכתה בטורניר לובאנובסקי

שכטר כבש ראשון מול סגנית אלופת אירופה, בן לולו הכפיל את התוצאה. בוזגלו: "חשובה ההמשכיות". סקאוטרים התעניינו בלויטה, שכטר ובוזגלו

|
ישראל חוגגת. זכיה שניה ברציפות בטורניר לובאנובסקי (יניב סופר)
ישראל חוגגת. זכיה שניה ברציפות בטורניר לובאנובסקי (יניב סופר)
נבחרת ישראל הצעירה ניצחה הערב (חמישי) באוקראינה את נבחרתה המקבילה של סרביה בגמר טורניר לובאנובסקי, בתוצאה 0:2.

חניכיו של גיא לוי הצליחו לשמור על התואר בו זכו בשנה שעברה, אף שמולם התמודדה פינאליסטית אליפות אירופה, סרביה, שהפסידה בגמר לנבחרת הולנד.

אחרי הכישלון באליפות אירופה, גיא לוי וחניכיו יכולים להיות גאים בעצמם: הנבחרת, שעברה מהפך בסגל, הציגה יכולת לחימה שהיתה כה חסרה באליפות בפורטוגל.

איתי שכטר הכובש המצטיין בטורניר
איתי שכטר זכה בתואר מלך השערים בטורניר. השוער וקפטן הנבחרת אוהד לויטה, שהציל את ישראל משערים בטוחים והיה השחקן הטוב ביותר במגרש, נבחר לשוער המצטיין בטורניר. גם בירם כיאל הצעיר הפגין יכולת מצוינת.

שכטר העלה את ישראל ל-0:1 בדקה ה-40 אחרי מסירה מצוינת של בוזגלו. מאוחר יותר נפצע השחקן בשריר רגלו ונטש את המגרש, אך נראה כי פציעתו קלה. משה בן-לולו הכפיל את יתרון הנבחרת בדקה ה-66, והשחקנים התפנו לחגיגות.

מחצית ראשונה
לעיני 200 צופים, פתחה נבחרת ישראל את משחקה מול סרביה. 10 הדקות הראשונות התאפיינו במשחק זהיר מצד 2 הקבוצות. במרכז המגרש התנהל משחק של גישושים כשהקבוצות מרבות לאבד כדורים.

פריצה של מאור בוזגלו בדקה ה-15 הסתיימה בתפיסתו בחולצה ע"י שחקן סרבי. השופט שלף את הכרטיס הצהוב לסרבי, אך ישראל לא ניצלה את הבעיטה החופשית.


לא נאלץ למתוח את אבריו. הקפטן, אוהד לויטה
לא נאלץ למתוח את אבריו. הקפטן, אוהד לויטה

המשחק המשיך להיות מבולבל, כשהשליטה במרכז עוברת מצד לצד, אך ההתקפות מסתיימות על סף רחבת ה-16.

החמצה מסמרת שיער של ביברס נאתכו הגיעה בדקה ה-30. השחקן קיבל כדור נהדר על סף הרחבה ושיגר פצצה שנראתה עושה דרכה לחיבורים. הכדור החמיץ בסנטימטרים את המסגרת.

בדקות אלו ישראל נטלה את היוזמה והגיעה לעוד 3 מצבים קורצים, כולם הסתיימו בהחמצות. איתי שכטר קיבל הזדמנות נהדרת לעלות את ישראל ליתרון, אך מצא את הרשת החיצונית.


חן עזריאל. הנבחרת יזמה יותר במחצית הראשונה
חן עזריאל. הנבחרת יזמה יותר במחצית הראשונה

בדקה ה-35 שי מימון הכשיל שחקן סרבי מחוץ לרחבה. הבעיטה של הסרבים הלכה גבוה מעל השער. ישראל היתה טובה יותר ושלטה, אך הסרבים הצליחו להביך את הישראלים ב-2 הזדמנויות נוספות. התוצאה נותרה בעינה, 0:0.

דקה 40 - 0:1 לישראל. איתי שכטר קיבל מסירה מצוינת ממאור בוזגלו על סף הרחבה הסרבית. שכטר דהר קדימה, ושיחרר בעיטה לפינת השער, שמצאה רק את הרשת. ישראל עלתה ליתרון בצדק.


ביברס נאתכו ומאור בוזגלו מאושרים. 1:0 לפני ההפסקה
ביברס נאתכו ומאור בוזגלו מאושרים. 1:0 לפני ההפסקה

על סף המחצית נפצע בירם כיאל, ודידה אל מחוץ למגרש. הדבר ארע דווקא בעת התקפה של ישראל, שלפתע נראה כיאל מתפתל על הדשא ונאנק מכאבים. השופט לא ראה את האירוע, אך שרק דקה אח"כ לסיום המחצית הראשונה.

מחצית שניה
ב-10 הדקות הראשונות הסרבים הפעילו לחץ כבד על השער של אוהד לויטה. בעיטה מ-13 מטרים של הסרבים חלפה מעל המשקוף. גם לישראל ניתנה הזדמנות עם פריצה טובה של נאתכו שנבלם לבסוף.

בדקה ה-55 בן לולו עלה לשחק במקומו של מאור בוזגלו. 5 דקות מאוחר יותר הסרבים הגיעו להזדמנות של 100% אך חלוץ הנבחרת שוב פיספס את המסגרת. סרביה השתלטה בדקות אלו על מרכז המגרש והיתה מסוכנת יותר.

בדקה ה-60 התקפה נוספת הסתיימה בהכשלה ברורה של שחקן סרבי ברחבה הישראלית. השופט התעלם מהאירוע לקול מחאת הסרבים שקופחו.


ביברס נאתכו. ישראל נלחצה אחרי ההפסקה
ביברס נאתכו. ישראל נלחצה אחרי ההפסקה

בדקה ה-65 בעיטה לחיבורים הסתיימה בזינוק חתולי של אוהד לויטה, שהציל שער בטוח. איתי שכטר, שהבקיע את השער, נפצע והורד מהמגרש על גבי אלונקה. בעיטת עונשין לסרביה ממרחק 18 מטרים גרמה לעירבוביה ברחבה. 3 הזדמנויות מצוינות ממרחק של 2 מטרים, כולל נגיחה ובעיטה של הסרבים, הציגו את לויטה ביכולת שיא. השוער הקפטן פשוט אדיר.

דובב גבאי נכנס במקום שכטר הפצוע. הסרבים המשיכו לשלוט במגרש, אך מתפרצת ישראלית מצאה את בן לולו שהחמיץ מ-5 מטרים. הסרבים המשיכו להציג יכולת פנטסטית ולשטוף את המגרש. הם זכו בעוד 3 קרנות ובכדור חופשי. כל ההתקפות נגמרו בידיים של אוהד לויטה.


סרביה שלטה במחצית השניה. ליאור ז'אן
סרביה שלטה במחצית השניה. ליאור ז'אן

הפינאליסטית מיורו 2008 שלטה בדקות ה-70 והעלימה את הנבחרת הישראלית. היתרון השביר של החניכים של גיא לוי נראה כאילו עומד להסתיים בכל רגע.

דקה 66 - 0:2 לישראל. התקפה של ישראל. שחקן סרבי הרחיק את הכדור לכיוון האמצע. דובב גבאי נגח חזרה מ-40 מטרים מהשער לכיוון השער ובן לולו השתלט על הכדור ובעט חזק פנימה, בניגוד למהלך המשחק.


ישראל חוגגת 0:2 על סרביה. הישג מצוין
ישראל חוגגת 0:2 על סרביה. הישג מצוין

סרביה המשיכה ללחוץ על הישראלים, אך הנבחרת הפגינה משחק לחימה מצוין ולא נתנה לפינאליסטית מאליפות אירופה להגיע קרוב מדי. שריקת הסיום מצאה את הישראלים חוגגים זכייה שניה ברציפות בטורניר הנחשב.

סקאוטרים מאירופה התעניינו בלויטה, שכטר ובוזגלו
מאור בוזגלו, שבישל את השער הראשון, המשיך את היכולת המצוינת מהליגה, במדי סכנין. השחקן אמר: "אני מאושר מהזכייה בטורניר. הבאנו המון כבוד למדינה ומגיע כל הכבוד לשחקנים. הכי קשה זה לקחת את הגביע בפעם השנייה ברציפות. חשוב שתהיה המשכיות".

איתי שכטר אמר בסיום: "יש לנו נבחרת של גברים. נלחמנו, ניצחנו והבאנו את הגביע לישראל. יש נבחרת חזקה מאוד. באשר לפציעתו, אמר הקשר: "שחקן מסרביה נכנס בי ברגל, אבל זה שום דבר. יש לי רגל מעץ. עניין של יום מנוחה ואהיה כשיר בשבת להרצליה".

סקאוטרים של קבוצות אירופיות, שנכחו במשחק הגמר, ניגשו בסיומו לראשי הנבחרת וביקשו פרטים על השוער אוהד לויטה, מאור בוזגלו ואיתי שכטר.

ישראל: אוהד לויטה, שי חדד, שי מימון, ניצן דמארי, שמעון הרוש, ליאור ז'אן, ביברס נאתכו, בירם כיאל, חן עזריאל, מאור בוזגלו ואיתי שכטר.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */