יום ראשון, 29.09.2024 שעה 03:07
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

פורסם מתווה הפעילות של ליגת העל לעונה הקרובה

המנהלת העבירה למשרד הבריאות את מתווה הפעילות לעונה הקרובה: הבידוד לזרים, מי יוכלו להיכנס לאולמות בזמן משחקים, וגם: הנוהל בחזרת קבוצה מחו"ל

|
סקוטי ווילבקין מול ים מדר (איציק בלניצקי)
סקוטי ווילבקין מול ים מדר (איציק בלניצקי)

מנהלת ליגת הכדורסל העבירה הערב (שני) למשרד הבריאות את מתווה הפעילות לקראת עונת 2020/2021 בליגת ווינר סל, שתצא לדרכה ב-17 באוקטובר ותתקיים תחת המציאות החדשה שהכתיב נגיף הקורונה. 

גם שחקני הכדורסל קיבלו את הבשורה המשמחת לפיה הם יכולים לצאת מביתם לכל מטרה ועניין גם מעבר לפעילויות הקבוצה, תוך שמירה על הימנעות מהתקהלויות או מהשתתפות באירועים המוניים, הימנעות משהייה במקומות ציבוריים בהם אנשים מסתובבים ללא מסיכות, כגון ברים, מועדונים, בריכות, חדרי כושר וכו', ובנוסף – בכל יציאה מהבית ישמרו השחקנים ובעלי התפקידים על הנחיות משרד הבריאות בהקפדה יתרה, בדגש על עטיית מסיכה, כללי הריחוק החברתי ושמירה על היגיינה.

ז'יז'יץ: "נרגש להיות פה"

צוות מקצועי ומנהלתי (מנהלים, עוזרי מאמן, אנשי רפואה, אנשי משק, מנהלה וכיו"ב) וצוות השופטים, לא יהיו מחויבים במגבלות הללו וישמרו בכל יציאה מהבית, על כללי שמירת המרחק ויעטו מסיכות, למעט הצוות המקצועי שישתתף בפועל בהעברת האימונים בזמן האימונים ואנשי הצוות והשחקנים אשר יהיו רשומים בטופס המשחק הרשמי בזמן המשחקים, כמו גם צוות השופטים במהלך המשחק. צוותים אלו יימנעו ככל הניתן ממגע עם השחקנים.

הנחיות נוספות

כמו בכדורגל, יוגדר בכל קבוצה ממונה קורונה, שיהיה האחראי על יישום ההנחיות שנקבעו והנחיות נוספות כפי שיועברו מעת לעת על ידי המנהלת ו/או הנחיות משרד הבריאות.

שחקנים זרים: בכפוף לאישור הממשלה לכניסת אזרחים זרים לישראל ובהתאם לנהלים שייקבעו בנושא, שחקנים זרים יחויבו בבידוד מלא מרגע כניסתם לארץ למשך 14 יום. אחריות על ביצוע הבידוד תהיה על הקבוצות והבידוד יוכל להתבצע בדירות אישיות. בתום תקופת 14 ימי הבידוד יצטרפו השחקנים הזרים לשאר חבריהם בקבוצה ותחול עליהם אותן הנחיות כמו יתר חברי הקבוצה.

ג'ייקובן בראון (חגי מיכאלי)ג'ייקובן בראון (חגי מיכאלי)

נסיעות לאימונים יתבצעו ברכב פרטי או במונית, תוך שמירה על הנחיות התחבורה המפורסמות משרד הבריאות. נסיעות למשחקים ניתן לבצע גם באוטובוס קבוצתי, תוך שמירה על הנחיות התחבורה המפורסמות ע"י משרד הבריאות.

בדיקות בריאות: בכל הגעה למתחם האימונים או המשחקים, יעברו כל השחקנים והצוות את הבדיקות הבאות – מדידת חום, חתימה על טופס הצהרת בריאות המפורסם באתר משרד הבריאות, בדיקת גורם רפואי מוסמך בעל תעודה (רופא, פרמדיק, פיזיותרפיסט, ספורט תרפיסט, מעסה (לרבות מדידת סטורציה). ככל שהבדיקה לא תתבצע על ידי רופא ויעלה חשד כלשהו לתסמינים של המחלה, תהיה חובה לבדיקת רופא וככל שזו לא תיעשה אזי השחקן/איש הצוות לא יוכל להיכנס למתחם האימונים/אולם, כפי שיפורט בסעיף הבא.

ממצאי בדיקות בריאות: ממצא חריג לבדיקות שבסעיף לעיל ייחשב אחד מהבאים – חום בטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה, אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות, וסטורציה מתחת ל %95. אם אחת הבדיקות היא בעלת ממצא חריג, אזי לא יוכל אותו נבדק להיכנס למתחם ועליו לבצע בדיקת קורונה.

התנהלות במקרה של חשיפה לחולה קורונה מאומת: במקרה בו שחקן/איש צוות/הנהלה של הקבוצה אובחן כחולה קורונה, או נחשף לחולה קורונה מאומת, תפעל הקבוצה בהתאם לאמור להלן: ככל ששחקן (או איש צוות/מנהלה אשר היה במגע ישיר עם שחקנ/ים) יימצא חיובי לנגיף, יעברו כל שחקני הקבוצה ואנשי הצוות אשר באו במגע עם החולה המאומת בדיקות קורונה. כמו כן ייכנסו כל השחקנים ואנשי הצוות הרלוונטיים לבידוד ביתי בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במהלך תקופת הבידוד הביתי, יוכלו השחקנים ואנשי הצוות לצאת לאימוני ומשחקי/פעילויות הקבוצה בלבד.

שמואל פרנקל, המתווה נחשף (רדאד ג'בארה)שמואל פרנקל, המתווה נחשף (רדאד ג'בארה)

על מנהל הקבוצה ליידע באופן מידי את הגורם המטפל במנהלת הליגה ומנהלת הליגה תעדכן באופן מידי את משרד הבריאות שיבצע חקירה אפידמיולוגית. שחקן או איש צוות/מנהלה אשר נחשף לחולה מאומת מחוץ למתחם האימונים/משחקים, ייכנס לבידוד ביתי מלא ויעבור בדיקת קורונה.

נבדק שבדיקתו תמצא חיובית, יישאר בבידוד ביתי מלא בהתאם לכללי משרד הבריאות ולא יחזור לפעילות עד להגדרתו על ידי גורמי הרפואה כמחלים מנגיף הקורונה. נבדק שבדיקתו תמצא שלילית, ישלים את תקופת הבידוד הביתי על פי הנחיות משרד הבריאות, אולם יהיה רשאי לצאת במהלכה לפעילויות הרשמיות של הקבוצה (אימונים, משחקים, שהייה משותפת עם הקבוצה, בדיקות רפואיות וכו') בלבד.

שחקנ/ים ו/או אנשי צוות אשר יגלו סימפטומים של המחלה כפי שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, יעברו בדיקת קורונה ועד לקבלת תשובה שלילית והיעלמות הסימפטומים, יישארו  בבידוד מלא ללא אפשרות ליציאה לפעילות הקבוצה.

קבוצה/שחקנים החוזרים מחו"ל לאחר פעילות בינלאומית רשמית: שחקנים ואנשי צוות מקצועי/מנהלתי של קבוצה שתחזור מפעילות בינלאומית רשמית בחו"ל (שחקני נבחרות או קבוצות) ינהגו ע"פ הנחיות משרד הבריאות כפי שיפורסמו ע"י משרד התרבות והספורט.

שחקני מכבי תל אביב באימון (איתי כהן)שחקני מכבי תל אביב באימון (איתי כהן)

התקהלות והתנהלות במתחם האימונים והמשחקים: במתחם האימונים יהיו נוכחים שחקני הקבוצה והצוות המקצועי והמנהלתי בלבד. במתחם המשחקים יהיו נוכחים שחקני הקבוצות המתחרות, צוותיהם המקצועיים, צוות השופטים, צוותי תקשורת ובעלי תפקידים נוספים (עובדי אולמות, מנהלי קבוצות, מביאי כדורים, משקיף, צוותי רפואה, אבטחה וכיו"ב) בהתאם לרשימה ולנהלי ניהול משחק שיוכנו ויועברו על ידי מנהלת הליגה ויאושרו על ידי משרד הבריאות.

היגיינה: תהיה הקפדה על סביבה הגיינית של מתחמי האימונים והאולמות, לרבות חיטוי הכדורים והמתקנים אחת ליום, בהתאם להמלצות משרד הבריאות לחיטוי כנגד נגיף קורונה. שימוש בחדרי ההלבשה ובמלתחות באימון/משחק ייעשה טרם האימון/משחק ובמחצית למטרת התארגנות ותדרוכים. לאחר סיום האימון/משחק– יתאפשר שימוש במקלחות במתווה של %50 תפוסה, כאשר בין כל שתי מקלחות בשימוש תהיה מקלחת ריקה. לאורך כל השהות במתחמים אלו יוקפד על שמירת מרחק של 2 מטר בין השחקנים.

השחקנים, השופטים והצוותים המקצועיים יונחו לא ללחוץ ידיים. טקס לחיצות הידיים המסורתי ישונה ולחיצות הידיים יבוטלו. אנו מודעים לכך כי הנחיות אלה יהיו בתוקף כל עוד לא יהיה שינוי בהיקפי התחלואה וכי הן עשויות להשתנות בהתאם למצב התחלואה.

אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */