מערכת ONE
|
קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן עשתה היסטוריה והתחילה היום (שבת) את דרכה בטור דה פראנס, מרוץ האופניים היוקרתי בעולם. המרוץ נדחה מחודש יוני לסוף חודש אוגוסט בשל משבר הקורונה אך בניגוד לאירועים אחרים לא נדחה ל-2021. הגשם הקשה מאוד על הרוכבים וגרם להתרסקויות רבות, גיא ניב שעשה היסטוריה והפך לרוכב הישראלי הראשון בטור דה פראנס, סיים במקום ה-154 מתוך 174, 5 דקות אחרי זמן המנצח.
יחד עם ניב בקבוצה נמצאים דן מרטין, אנדרה גרייפל, בן הרמנס, הוגו הופסטטר, קריסטיס ניילנדס, נילס פוליט וטום ואן אסברוק. מי שאמור להצטרף בשנה הבאה לקבוצה הוא הרוכב הבריטי המעוטר, כריס פרום. בראיון ל-ONE לפני המרוץ אמר איש העסקים סילבן אדאמס כי המטרה היא לזכות בטור בשנה הבאה.
הקבוצה הישראלית היא אחת מתוך 22 שהיו בתחרות היוקרתית עם שמונה רוכבים מתוך 176. הם יעברו ב-21 קטעים ברחבי צרפת, לאורך 3,487 קילומטרים, כאשר קו הסיום יהיה בשאנז אליזה שבפאריס. למרות האווירה החגיגית, היה זה יום פתיחה לא קל בכלל לטור. גשם הקשה מאוד על הרוכבים במסלול ורבים מהם מצאו את עצמם חבולים על הכביש במסלול.
אחד מהם הוא הבלגי של הקבוצה הישראלית, בן הרמנס, שיילקח לבדיקות בבית חולים בקרוב אחרי שנפגע בהתרסקות בפרק ידו - כאשר הוא סובל מכאבים והתקווה שלא מדובר בשבר. התנאים היו מסוכנים ושלושה קילומטרים לסיום התרחשה התרסקות גדולה נוספת ששיבשה קשות את תכניות הקבוצה הישראלית ותקוותיה לנסות לנצח את הקטע. בעודם ממוקמים בחלק הקדמי של הפלוטון ונערכים לספרינט עם אנדרה גרייפל, הספרינטר הגרמני של הקבוצה, ההתרסקות גרמה לנפילתו של גרייפל על כביש הריביירה ועצרה למעשה את הקבוצה כולה.
ויש גם מנצח כמובן – מי שסיים במקום הראשון הוא אלכסנדר קרישטוף, מקבוצת UAE, שחצה את הקו ויהיה הנורבגי השני שילבש את החולצה הצהובה. במקום השני ניצב אלוף העולם מדס פדרסן, בעוד קיס בול ההולנדי הגיע למקום השלישי.
הרוכב הישראלי, גיא ניב, אמר: “האמת שהרגשתי חלוד מאוד. במונחי אופניים אפילו ‘זוועה’, זו הגדרה לא מוגזמת. אני מניח שזו תוצאה של ההחלטה להוריד את קצב האימונים לפני הטור כדי להגיע טרי - והתוצאה היא שהיה לי מאוד קשה. אבל ציפיתי לזה. ידעתי שההכנה הזו תעלה לי בכך שאסבול יותר בימים הראשונים אבל אני מוכן לזה. התחלה קשה? ישתלם בהמשך”.
עוד אמר: “אכנס בהדרגה לקצב. הדבר הכי חשוב זה שאני בריא ושלם ולא הייתי מעורב בהתרסקויות ונפילות שהיו מתחילת היום ועד סופו. אני בחתיכה אחת . הייתה כמות לא נורמלית של נפילות והתרסקויות כך שזה שנשארתי כל היום על האופניים - אני מחשיב את עצמי כבר מזל. לקראת הסיום, כשהבנתי כשאין לי סיבה ללחוץ , שחררתי קצב כדי לשמור כוחות למחר”.