יום שני, 01.07.2024 שעה 12:05
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

לא להתעסק ב'מסביב': דראפיץ' וברדה לאן?

מאמני מכבי נתניה שחטפו 5:2 ממ.ס אשדוד רוצים להמשיך אך לא פוסלים פרידה. בניגוד לעבר, מסתמן שהפעם שי ברדה יקשיב להצעות. פיניש ונחמיה עזבו

|
סלובודאן דראפיץ' עם שי ברדה (נעם מורנו)
סלובודאן דראפיץ' עם שי ברדה (נעם מורנו)

מכבי נתניה חזרה אמש (ראשון) להיראות בדיוק כמו שהיא לא רצתה, כפי שהיא נראתה במשך רוב שלבי העונה. היהלומים הובסו 5:2 בביתם על ידי מ.ס אשדוד אחרי עוד משחק בחיסרון מספרי, כשכארם ג'אבר חתום על הכרטיס האדום ה-12 העונה ועל הבור שאליו נכנסו חבריו לקבוצה שעוד הובילו 0:1 ולבסוף התפרקו.

"חייבים שהעונה תסתיים כבר ומזל שזה קורה השבוע כי כל עוד אנחנו ממשיכים לשחק אנחנו עושים לעצמנו בושות, למועדון ולאוהדים", אמרו בכאב שחקנים בקבוצה. "רק דף חדש צריך פה כדי למחוק את מה שקרה לנו העונה, צריך שזה יקרה כבר דחוף וכל הדיבורים על הקיצוצים והמאמנים לא ממש עוזרים. המערכת הזאת צריכה להתחיל להתייצב לפני שגם העונה הבאה תתחיל עקום".

שחקני מ.ס אשדוד חוגגים בנתניה (חגי מיכאלי)שחקני מ.ס אשדוד חוגגים בנתניה (חגי מיכאלי)

אבל בעוד כולם בנתניה כבר מחכים הרבה זמן לשריקת הסיום של העונה, כשהליך הקיצוצים תקוע מול השחקנים והמאמנים, המנכ"ל ניב גולדשטיין אמור לסיים את תפקידו השבוע ועתידו של הבעלים אייל סגל לא ברור גם הוא – סוגיית סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה מעסיקה בעיקר את הקבוצה והאוהדים, שכ-20 מהם חיכו בסיום המשחק כדי לקלל את המאמנים, דרשו שיתפטרו ומחו כפי שעשו בשבוע שעבר.

על הנייר לפחות, המאמנים עדיין מחכים להשלמת המו"מ שמנהל נציגם עו"ד רועי דניאל מול גולדשטיין, כשהם כבר הסכימו לקצץ כ-30% משכרם בעונה הבאה ומקווים להגיע לעמק השווה, אבל בפועל הם מבינים את המציאות הכלכלית ויפעלו בהתאם להתפתחויות אחרי סיום העונה. השניים מבינים גם שצוות אימון כמו שלהם, עם שתי משכורות ותנאים כמו שלהם, הוא אולי לוקסוס גדול מדי בימי קורונה, בטח למועדון כמו מכבי נתניה. אבל בכל אופן יש להם חוזה לעונה הבאה והמו"מ על קיצוץ משמעותי משכרם עדיין מתנהל.

דראפיץ' וברדה מאוכזבים (חגי מיכאלי)דראפיץ' וברדה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

דראפיץ' וברדה, שיסגרו השבוע עונה שביעית יחדיו כצמד מאמנים, רוצים להמשיך במכבי נתניה, ובכלל ביחד, כך הם הבהירו לכל מי שקשור לקבוצה, בתוכה ומחוצה לה, בימים האחרונים. הם עדיין מאמינים בכוחם יחדיו, שהם יכולים לייצר עוד פיק בעיר היהלומים ולבנות קבוצה שתחזיר את הצבע ללחיים של האוהדים אחרי עונה קשה, שמגיעה, אסור לשכוח, אחרי שלוש שנים מדהימות עם מחיקת עונש הורדת תשע נקודות בליגה הלאומית ועליית ליגה בסטייל, שנתיים בפלייאוף העליון, העפלה לגמר גביע המדינה והצגת הכדורגל הכי אטרקטיבי בארץ במשך רוב שתי העונות שקדמו לנוכחית. וכל זה, אחרי שהוכתרו כמאמני העונה עם בית"ר ירושלים בצמרת ליגת העל.

קשה לומר, בטח שלא להבטיח, שהם יישארו ביחד גם בעונה הבאה, בעוד הם שומרים על יחסים מצוינים וקשר שרק הולך ומתהדק נוכח הקשיים והסביבה שכבר לא ממש עוטפת כבעבר. אבל בניגוד לשנים האחרונות, הם כבר לא פוסלים פרידה, בעיקר בשל המציאות הכלכלית החדשה בכדורגל הישראלי ושתי המשכורות הדי גבוהות של שניהם ביחס לשאר מאמני ליגת העל. 

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

מה גם שהם מבינים לאן הרוח נושבת, בעוד היחסים בינם לבין ההנהלה כבר לא כתמול שלשום. כל זאת, בתוספת לפנייה שהתבצעה על ידי גורם שלישי ללואיס מרין, בלם העבר והמאמן הקוסטה-ריקני, שביקש לבדוק האם הוא יהיה מעוניין במשרת המאמן בעיר היהלומים אם וכאשר העמדה תתפנה בקיץ.

בעוד השניים ביקשו מהשחקנים "לנטרל את הרעשים ולא להתעסק בכל מה שקורה מסביב", בהתייחס כמובן לכותרות ולספקולציות לקראת העונה הבאה, נראה שאווירת חוסר הוודאות השתלטה וכאן מגיע שוב הצורך לסיים את המשחק האחרון ולקחת פסק זמן. כרגע, לשניים אין הצעה לעבור לקבוצה אחרת יחדיו, וגם לא לאחד מהם לחוד. אפשרות שיכולה לסיים לעת עתה היא אם ברדה יקח על עצמו להיות מאמן ראשי בנפרד מדראפיץ'. אחרי שזכה להתעניינות מצד בני יהודה לאחר עזיבת יוסי אבוקסיס ובעבר גם מהפועל חדרה ומשתי קבוצות נוספות, הפעם דומה שהוא ישקול זאת לחיוב. בכל מקרה, כל האפשרויות עדיין פתוחות – מהישארות יחדיו לבין דרך חדשה כל אחד בקבוצה אחרת.

גיא מלמד מאוכזב (חגי מיכאלי)גיא מלמד מאוכזב (חגי מיכאלי)

בתוך כך, בקבוצה רוצים גם להמשיך ולקצץ בחוזים של שחקני הסגל הקיים, בראשם טים הויבך, גיא מלמד ורועי קהת (שהישארותם מוטלת בספק כרגע נוכח סירובם לקצץ 50%) ולנסות להשאיר את דני עמוס וחן עזרא. עם זאת, ייתכן שהמנכ"ל גולדשטיין יסיים את תפקידו כבר מיד בסיום העונה, כשעוד לא נודע רשמית אם הוא ממשיך בתפקידו או אכן עוזב כפי שהחליט. על שאר ההכנות לעונה הבאה, בטח שלא רכש, עוד אין מה לדבר, בעוד גם בצוות המקצועי בעלי תפקידים לא סגורים אם ימשיכו. "הרבה דברים לא ברורים כרגע, אף אחד לא יודע מה יהיה פה יום אחרי שהעונה תסתיים", אמרו בקבוצה בדאגה נוכח חוסר הוודאות.

בנושא אחר, אחרי שלזאר צ'ירקוביץ' וטים הויבך טסו לסרביה ולגרמניה, ניקו אולסק נפרד אמש ממכבי נתניה עם שער במשחקו האחרון בקבוצה בדרכו לארצות הברית. מעבר אליהם, שוחררו מהמשחק האחרון גם סתיו פיניש וצליל נחמיה, שסיימו את חוזיהם ולא ימשיכו בקבוצה, ולמעשה אפשרו להם להאריך במעט את חופשת הקיץ שלהם לפני שימצאו קבוצות חדשות.

ניקו אולסק אחרי השער (חגי מיכאלי)ניקו אולסק אחרי השער (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */