יום שני, 08.07.2024 שעה 04:47

אורן חסון לא הצהיר על חשש לניגוד העניינים שלו

בהמשך לחשיפת ONE, יושב הראש לא הצהיר על ניגוד ענייניו מול סמנכ"ל הכספים במנהלת כשהופיע מול ועדת הכשירות, זאת בניגוד לתקנון היסוד של ההתאחדות

|
אורן חסון (רדאד ג'בארה)
אורן חסון (רדאד ג'בארה)

הפרשה במסגרתה עולה חשש לניגוד העניינים של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, מסתעפת. בהמשך לחשיפת ONE על כך שסמנכ"ל הכספים של מנהלת הליגות, אייל ליפשיץ, מייעץ באופן פרטי לחברה בה חסון שותף, וכן על השותפות שיש לשניים בשתי גלידריות, חסון לא מצא לנכון להצהיר על החשש לניגוד העניינים שיש לו עם ליפשיץ בפני ועדת ההכשר של ההתאחדות לכדורגל בפניה הופיע.

בתקנות היסוד של ההתאחדות לכדורגל נכתב כי "מנהל וחבר ועד מנהל מחויבים לתת דוגמה אישית להטמעת הקוד האתי. מנהל וחבר ועד מנהל יימנעו מלהימצא, אף למראית עין, במצב של חשש לניגוד עניינים במישרין או בעקיפין. ניגוד העניינים יכול שיהיה בין כהונתו כמנהל לבין ענייניו האישים שלו או של קרובו או בין כהונתו כמנהל לבין תפקיד או עיסוק אחר בספורט או שלא בספורט, בין בהתנדבות ובין בשכר. מקום שקיים ניגוד עניינים, ייבחן הניגוד. ככל שמדובר בניגוד מתמיד ובתחום נרחב ומרכזי - הדבר פסול".

אורן חסון (רדאד ג'בארה)אורן חסון (רדאד ג'בארה)

כמו כן, התקנון קובע כי על האדם (במקרה הזה חסון, ג.ל) להביא את הזיקות שיש לו. האם יעלה לדעת לדוגמה שמנכ"ל משרד התרבות והספורט הנכנס לא יצהיר על קשר עסקי שיש לו למשל עם אדם בכיר באיגוד הג'ודו? ברור שלא.

ההתאחדות לכדורגל היא גוף ציבורי, מנהלת הליגות היא חברה שמופקדת על נכס ציבורי, ובין החברות יש יחסים עסקיים. מתקיימות פגישות עבודה סדורות בין ההתאחדות למנהלת ולכן היה צריך לדאוג לכך שהקשר הזה יתקיים בלי חשש לזיקה עסקית שאינה קשורה ליחסים המקצועיים, כל עוד זו אינה מוצהרת. בשל העובדה שהמנהלת וההתאחדות לכדורגל אלו שני גופים העובדים לא מעט יחד ויש ביניהם קשר עסקי, חסון היה צריך להביא חוות דעת משפטית, למלא טופס ולהצהיר על כל זיקה גם אם היא הכי קלושה. יועץ משפטי הוא זה שמחליט האם יש זיקה או לא, ואם יש, חותמים על הסדר.

משרדי ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)משרדי ההתאחדות לכדורגל (שחר גרוס)

הכלל של ניגוד עניינים הוכנס גם עם הכול מתנהל כדת וכדין, שכן עצם החשש לניגוד עניינים הוא האסור. זהו כלל מניעתי, שנועד למנוע מראש התרחשות רעה. עוד נכתב בתקנון היסוד של ההתאחדות לכדורגל כי "מנהל וחבר ועד מנהל מחויבים בגילוי נאות ומידע מלא, להנהלת הגוף, לגבי כל עניין אישי שלו הנוגע לפעילות זו לרבות מסירת מידע בדבר התפקידים אותם הוא ממלא, בין בשכר ובין בהתנדבות, במשך כל תקופת כהונתו".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "אין שום ניגוד עניינים מאחר שאייל ליפשיץ כלל אינו עובד בהתאחדות. גם תגובת מנהלת הליגות בנושא הבהירה זאת היטב. יו"ר ההתאחדות עבר את ועדת הכשירות כדת וכדין וחתם על הטופס הנדרש כמו כל חבר הנהלה אחר".

יש לציין כי במנהלת הליגות מתנהלת כיום בדיקה מקיפה של כל הנושא ע"י היועץ המשפטי ומבקר הפנים של המנהלת שאמורים בקרוב למסור את מסקנותיהם לבדיקה.

אסור לפספס
נגןהקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
הקולקצייה הספורטיבית של נטע אלחמיסטר
נגןרק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
רק בישראל: קורטואה משחק כדרוסל ומטביע!
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */