יום שישי, 20.09.2024 שעה 18:32

רזבוזוב: לא רואה סיבה שהקהל לא יחזור למגרשים

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם ח"כ מוועדת הקורונה: "אני עם יד על הדופק לגבש מתווה". התכנית משודרת גם ב-101.5FM ורדיו הים האדום

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM וברדיו הים האדום ב-102FM בדרום. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר על המשחק בין בני יהודה להפועל כפ”ס אמש ונתכונן למפגש הגדול הערב בין בית”ר ירושלים להפועל ת”א. כמו כן, נעסוק ביום ההיסטורי של נבחרת ישראל לציון 50 שנה למונדיאל במקסיקו, היחיד בו הופיעה, כאשר נשוחח עם אחד משחקניה, שייע פייגנבוים.

רזבוזוב: “אם פותחים אולמות אירועים אין סיבה שהקהל לא יחזור”

שוחחנו עם חבר הכנסת שנמצא בוועדת הקורונה על גיבוש המתווה לחזרת הקהל למגרשים.

ערב טוב חבר הכנסת יואל רזבוזוב, ספר לנו על הדרך להחזרת הקהל למגרשים.
“אני חבר בוועדת הקורונה, מחוץ לספורט אנחנו דנים על המענקים, ההלוואות והפיצויים, דיברנו גם על כמות הבדיקות שנעשה ליום. כשהתחילו לדבר על מתווה של החזרת אולמות האירועים אז אמרו שבאולמות קטנים תהיה תפוסה של עד 200 איש, ובאולמות גדולים תפוסה של עד 85 אחוז מהאולם. בנוסף לכך, ביקשתי גם ממשרד הבריאות ומאיתמר גרוטו וממנהלת הליגות מתווה להחזרת הקהל. הוא אמר שהם נפגשו ודיברו וזה תלוי במצב התחלואה. מעבר לכך, התאריך להחזרת אולמות האירועים הוא 14 ביוני. אם פותחים אותם תחת המגבלות ולפי מצב התחלואה אני לא רואה סיבה לא להחזיר את הקהל. צריך להמשיך לעבוד על המתווה ולהחזיר את האוהדים”.

מה מצב התחלואה כרגע?
“על פי הוועדה, נכון היום יש יכולת למשרד הבריאות לקיים כ-15 אלף בדיקות ביום. בפועל, עשו אתמול רק 7,800. כששאלתי למה זה המצב, גרוטו ענה שאין צורך ליותר ושאנחנו במצב טוב”.

אתה לא אומר להם משהו נגד זה?
“גם מבחינת ההלוואות והמענקים, בכירי האוצר אומרים שהכל מצוין ובפועל העצמאיים אומרים שהם לא מקבלים כלום. עוד חודש נעשה 40-30 אלף בדיקות. אנשים מהפחד לא צורכים שירותים. העסקים מתלוננים שחצי מהלקוחות לא מגיעים, אנחנו לא מבינים מאיפה הבלבול אבל המצב לא טוב. אם פותחים אולמות אירועים ומקומות אחרים, אני בינתיים אהיה עם יד על הדופק כדי שלא נפספס את זה”.

במגרשי הכדורגל המצב בטוח יותר עם האוהדים לעומת מועדונים וברים.
”אם שמו 52 שרים וסגני שרים באולם, אז אני בטוח שנוכל להכניס אוהדים למגרשים. הממשלה מנותקת”.

מה המצב נכון לעכשיו, מה צריך לומר לקהל?
”צריך לגבש תוכניות, ולהחליט מי מפקח על זה”.

הים היה מפוצץ, אין מקום לכיסא על החוף.
”100 האנשים שנדבקו היו ברובם מירושלים. בוועדה אומרים שלא צריך בדיקות כי המצב טוב. בסוף צריך להסתכל על המשק, יש מרווח ביטחון”.

ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)ח"כ יואל רזבוזוב (נעם מורנו)

קורנפיין: “במשחקים ללא קהל אין את אותן האנרגיות, אבל צריך להרים את האווירה”

שוחחנו עם אחד השוערים הגדולים בתולדות בית”ר ומחזיק תיק הספורט בעיריית ירושלים, על העובדה כי המשחק בין בית”ר ירושלים להפועל ת”א בטדי יתקיים ללא קהל, על עזרתה של עיריית ירושלים, פיתוח הצעירים והימור שלו לקראת ההתמודדות.

שלום איציק קורנפיין
”ערב טוב”.

איך מנהלים משחק כזה, שהיריבות בו היא קודם כל ביציעים ולאחר מכן על המגרש?
”כל הסיטואציה היא הזויה. לפני חודש וחצי כשאמרו שכדורגל יהיה בלי קהל אמרנו לעצמנו מה הטעם, אבל אחרי חודשיים הפסקה אמרנו לעצמנו שרק יחזור ושיהיה מה לראות בטלוויזיה. זה לא פשוט. יש עבודה מנטלית מאוד חשובה, גם של השחקנים והצוות. אי אפשר לתת את אותן האנרגיות במשחק כזה, אבל צריך טיפה להרים כי זה לא אותו דבר”.

מה עובר על אוהדי בית”ר? מה הם עושים בבית? מתעצבנים בסלון?
”מקווה שאוהדי בית”ר לא יתעצבנו אלא יותר ישמחו, אבל זה קשה. זו יריבות היסטורית, שבכל משחק האצטדיון היה מלא בלפחות 15 אלף צופים, מלא אמוציות. האוהדים יצטרכו לפצח גרעינים בבית”.

לשחקנים אין את הלחץ של הקהל כי טדי זה הר געש ויכול להקשות על שחקנים מסוימים.
”לשתי הקבוצות אין כל כך לחץ בפלייאוף העליון כי הן לא בסכנת ירידה או במאבק אליפות. שחקנים שמגיעים לקבוצות ולמעמדים האלה צריכים לעמוד בלחץ. כל שחקן שתשאל אותו לא ירצה לוותר על המעמדים האלו”.

האם שניים, שלושה זרים בכל קבוצה לא יגרמו לפיתוח הרבה יותר יעיל של צעירים ישראלים? והאם עיריית ירושלים עוזרת למשה חוגג בתקופה הזו?
”עיריית ירושלים עוזרת לקבוצות ומכניסה להם יותר כסף. בנוסף לכך לכל האגודות ספורט בעיר. לדעתי זה צריך להיות מאוזן יותר כי ללא זרים קבוצות לא יצליחו באירופה”.

מי לדעתך תנצח במשחק?
”בית”ר ירושלים תנצח”.

איציק קורנפיין (אורן בן חקון)איציק קורנפיין (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */