משרד הבריאות לא אישר לבית"ר ירושלים לחזור להתאמן במתכונת מצומצמת. בקבוצה רצו לחזור להתאמן עם שני שחקנים באימון, כפי שעושות כבר חלק מקבוצות ליגת העל, אך במשרד הבריאות הבהירו לרופא הקבוצה, ד"ר אילן גור, שזה מוקדם מדי וכי הקבוצה צריכה לחכות עם כך עד שיהיו יותר הקלות, יכול להיות לאחר חג הפסח. בסביבת הקבוצה ציינו: "אנחנו פועלים עפ"י החוק ולכן גם פנינו למשרד הבריאות".
בינתיים, בקבוצה מתקשים להתחיל לבנות תקציב לעונה הבאה, כי ברור שתהיה ירידה גדולה בהכנסות, אך הפרמטר הקריטי, האם זה יהיה עם קהל, לא ברור. למרות ההערכות ההולכות וגוברות שעד לתחילת 2021 לא יהיה אפשר לשחק עם קהל, ולכן בבית"ר ירושלים יחכו יותר להתבהרות הדברים עד שיוכלו באמת להכין בניית מסגרת תקציבית לעונה הקרובה. כפי שכבר פרסמנו ב-ONE, התקציב שעומד העונה על כ-84 מיליון שקל, יעבור קיצוץ משמעותי.
בתוך כך, הצלחה גדולה ליוזמה לה שותף המועדון לאוכלוסייה המתבגרת. בית"ר, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, מטה ישראל דיגיטלית, ארגון הג'וינט – אשל, עיריית ירושלים ומומחים מהאקדמיה, החליטו להרים את הכפפה ולהירתם מיידית לעזרה למען האוכלוסייה המכובדת, אוכלוסיית המבוגרים, בני 65 ומעלה. המטרה: להגדיל את מספר המתבגרים שיוכלו לעשות שימוש מועיל בטלפון הנייד החכם. עשרות מאוהדי הקבוצה כבר עברו את ההכשרה והדריכו מתבגרים, כולל הקפטן עידן ורד.
בבית"ר מציינים: “היוזמה הגיעה במטרה לייצר שינוי חברתי באהדה ודאגה למתבגרים בישראל באמצעות ההשפעה הרחבה שיש לאוהדים שלנו ולקבוצה, תוך כדי השפעה על כל עולם הכדורגל הישראלי ולספק פתרונות מידיים לצרכים של אזרחים ותיקים בימי הקורונה. תכנית הפעולה הראשונה שאנו משיקים ממוקדת בהדרכה של המתגברים כיצד להשתמש באופן מועיל בטלפון החכם, ווטסאפ, שיתוף תמונות וכו', לטובת קשר עם בני המשפחה וכן במידת הצורך, עם גורמי חירום בקהילה.
כל המתנדבים שיוצבו לפעילות יעברו סדנת הדרכה מקצועית קצרה שתתקיים באמצעות אפליקציית zoom ע"י מומחים בנושא. כשהשאיפה היא שהמתנדבים ישקלו מחויבות של חודש ימים, בזמנם הפנוי. מיד לאחר סדנת ההכשרה, יוצב כל מדריך להדרכה של אזרחים ותיקים, שהביעו רצון וצורך ברכישת מיומנות דיגיטלית. ההדרכה הזו תתבצע באמצעות הטלפון וווטסאפ”.
מרי, קשישה שהשתתפה בפרויקט סיפרה: “ינון המדריך שלי - איש מקסים עם סבלנות מרובה. לא הפסיק להתעניין ולהסביר ואפילו התקשר אחרי כמה שעות לבקש לעשות תרגיל אם למדתי את מה שלימד”.