רגע היסטורי בספורט המוטורי הישראלי יתרחש היום (רביעי), כאשר קבוצת וויליאמס הבריטית, המתמודדת באליפות העולם בפורמולה 1, תכריז על החתמתו של נהג המרוצים הישראלי - רוי ניסני. הנהג בן ה-25 מגיע אל פסגת הקריירה שלו ומצטרף לאחת הקבוצות הוותיקות ביותר בסבב המרוצים הגדול ביותר בעולם.
השידוך ההיסטורי הזה בין הישראלי לבריטים התרחש אחרי שבדצמבר האחרון הוזמן לשני ימי נהיגת מבחן באבו דאבי, הרשים מאוד את הקבוצה שהחליטה להחתימו, זאת אחרי מו"מ שהתקיים בין הצדדים. באירוע בו יוצג תשתתף נשיאת וויליאמס, קלייר וויליאמס, ולצידה סילבן אדמס, נשיא קבוצת הניהול של "רוי ניסני פורמולה 1". גם עיתונאים המסקרים את הספורט המוטורי ברחבי העולם יגיעו לאירוע שיתקיים במרכז פרס לשלום וחדשנות.
ניסני התחיל את דרכו במרוצי הפורמולה בגיל 14 וכבר ב-2014 עבר טסט מוצלח בפורמולה 1 עם קבוצת Sauber F1 השוויצרית. לשיאו הגיע בשתי עונות מוצלחות במיוחד באליפות העולם בפורמולה V8 3.5 ליטר, כשעמד על הפודיום 13 פעמים, כשהוא מזנק שבע פעמים מעמדת ה-Pole Position. בין הישגיו של ניסני שני ניצחונות רצופים במסלול סילברסטון בבריטניה, זכייה נוספת במסלול מונזה באיטליה, כמו גם בפול ריקרד בצרפת ובחרס בספרד. בעונת 2018 התחרה באליפות פורמולה 2 ואת עונת 2019 החמיץ בשל פציעה בידו.
קבוצת וויליאמס הוקמה ב-1977 על ידי סר פרנק וויליאמס, והמהנדס סר פטריק ראש. אף על פי ששתי העונות האחרונות היו פחות מוצלחות מקצועית, וויליאמס היא אחת הקבוצות הבכירות ביותר בהיסטוריה של פורמולה 1 עם תשע אליפויות יצרנים ושבע אליפויות נהגים. רשימת הנהגים המפורסמים בקבוצה כוללת את: קייק רוסברג מפינלנד, נייג'ל מנסל, דיימון היל וג'נסון בוטון הבריטים, נלסון פיקה ואיירטון סנה הברזילאיים, הצרפתי אלן פרוסט והקנדי ז'אק וילנב.
סילבן אדמס, הבעלים של קבוצת רוכבי האופניים "ישראל סטארט אפ ניישן" שתתחרה בטור דה פרנס, פועל שנים לקידומה של ישראל באמצעות הספורט והתרבות - הביא לישראל את מרוץ האופניים "ג'ירו דה איטליה", מדונה לאירוויזיון ונבחרות הכדורגל של ארגנטינה ואורוגוואי. הקשר בין ניסני לאדמס נוצר כשאדמס חיפש דרך אפקטיבית להביא את ישראל למרכז הבמה העולמית. אדמס עמד באופן פעיל מאחורי צירופו של ניסני לוויליאמס ולפורמולה 1.
פורמולה 1, או בקיצור F1, הוא סבב שנתי של מרוצי מכוניות חד-מושביות הנערכים במסלולים הממוקמים בארבע יבשות ברחבי העולם. הדרישות הטכניות המתבקשות לבניית מכוניות מהוות את הרמה הגבוהה ביותר במרוצי פורמולה וכתוצאה מכך הסבב נחשב כסבב המרוצים היוקרתי ביותר בעולם. לסבב של שנת 2020 מתוכננים 22 מרוצים ובסבב יתחרו בסך הכול 10 קבוצות עם שתי מכוניות כל אחת. לכל קבוצה יש שלושה נהגים. שני נהגים הנוהגים בתחרויות ועוד נהג מבחן, כך שבפועל ישנם רק 30 נהגי פורמולה 1 פעלים בעולם כולו. כעת ניסני יהיה אחד מהם.
נהיגה במכונית פורמולה 1 היא משימה מורכבת ויש המשווים אותה להטסת מטוס קרב. הנהגים צריכים לקבל החלטות רבות ולתפעל את הרכב ומערכות רבות בזמן קצר ובמהירות נסיעה גבוהה. הנהיגה, שבמהלכה נמצאים הנהגים במצב הקרוב לשכיבה, היא גם מעמסה פיזית קשה: על הנהג מופעל עומס של 20–25 ק"ג (כ-4 G), בעיקר על שרירי הצוואר, בעת ביצוע פנייה במהלך מרוץ מגיע הדופק הממוצע של הנהג למעל 170 פעימות בדקה והוא מאבד כ-5 ק"ג ממשקלו במהלך המרוץ.
אירוח מרוץ פורמולה 1 נחשב ליוקרתי ביותר וערים בעולם משקיעות כסף רב בהקמת מסלול מרוצים ופיתוח תשתיות על מנת לזכות באפשרות לארח את אחד ממעט המרוצים המתקיימים בכל עונה. בנוסף, על הערים המארחות לשלם לפורמולה 1 דמי אירוח שנתיים, כאשר הסכום השנתי הממוצע שמשלמות הערים המארחות עומד על 35 מיליון אירו.