יום שישי, 20.09.2024 שעה 12:29

בכירים בספורט החליטו שלא להגיע למדינות זרות

עקב חיסול סולימאני: אנשי מפתח וביניהם פונטי ("המליצו לי לא לטוס לקטאר") יישארו בארץ עקב המצב. הג'ודאי האיראני שיגיע לארץ התבטא נגד סולימאני

|
משה פונטי (חגי מיכאלי)
משה פונטי (חגי מיכאלי)

בצל החיסול הלילה (שישי) של קאסם סולימאני, מנהיג כוח קודס של איראן, בכירים בספורט הישראלי החליטו שלא לקחת סיכון בנסיעות למדינות זרות. אחד מהם הוא יו”ר איגוד הג’ודו הישראלי, משה פונטי, שקיבל אזהרה שלא לטוס לכינוס של האיגוד העולמי בקטאר - וביטל את השתתפותו שם.

פונטי הוזמן לכינוס של האיגוד העולמי שאמור להתקיים בשבוע הקרוב בקטאר, כמו גם שופט הג’ודו הבינלאומי עופר בן צבי. השניים הוזמנו לסמינר לשופטים הבכירים בעולם ולמפגש של יושבי הראש מהמדינות השונות בעולם. אלא שבעקבות האירועים האחרונים, השניים ערכו סבב התייעצויות באשר למצב הביטחוני ולסיכון שכרוך בנסיעה לקטאר, והחליטו בסופו של דבר להודיע לאיגוד העולמי כי הם לא יגיעו.

משה פונטי (רדאד ג'בארה)משה פונטי (רדאד ג'בארה)

פונטי אמר: “הודעתי היום שלא נגיע לכנס. עשינו התייעצות בגלל המצב, אמרו לי שלא מומלץ לנו לטוס ולכן ביטלנו. אישית אין לי מניעה לטוס לשם, פשוט בגלל חוסר הוודאות לאור המצב הביטחוני החלטתי לוותר על הנסיעה הזו. אני מבין את המצב ולא מוכן להשתגע, אבל אם זו הייתה תחרות הייתי נוסע למרות הכל”.

יש לציין כי ממילא המצב רגיש מאוד גם בין פונטי לנציגים האיראנים, משום שלאחרונה האיגוד העולמי היה בעימות ישיר - במסגרת הספורטיבית - עם מקבילו האיראני בגלל היחסים של המדינה עם ישראל. כזכור, אחרי שהשלטון האיראני סירב לאפשר לנציגו סעיד מולאי להתחרות מול שגיא מוקי באליפות העולם, מולאי עזב את מולדתו ועבר לייצג את מונגוליה, תוך שאיראן עצמה הושעתה מכל פעילות בינלאומית בענף. המצב הביטחוני הקיים באזור, בעקבות החיסול הלילה של אחד המנהיגים האיראנים הבכירים על ידי ארצות הברית, כמובן לא מוסיף שקט.

סעיד מולאי (רויטרס)סעיד מולאי (רויטרס)

בתוך כך, הג’ודאי האיראני מוחמד רשנונזהאד, שאמור להגיע לישראל בימים הקרובים כדי להתחרות בגראנד פרי תל אביב במסגרת נבחרת הפליטים עד 60 ק"ג, התבטא בחשבון האינסטגרם שלו בנוגע לחיסולו של סולימאני.

רשנונזהאד, שנמלט מאיראן ומצא מקלט בהולנד, פרסם את תמונתו של סולימאני עם איקס אדום על פניו וכתב: “מי שישים תמונה של סולימאני, לא אעקוב אחרי החשבון שלו יותר”. הוא עשה זאת בזמן שהמנהיגים באיראן בוכים על מותו של סולימאני, כך שמדובר בעוד אמירה פומבית נגד השלטון האיראני. עושה רושם כי רשנונזהאד יגיע לארץ בשיאה של המתיחות בין המערב למולדתו.

מוחמד רשנונזהאד (אינסטגרם)מוחמד רשנונזהאד (אינסטגרם)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */