גיא בן זיו
|
בבית”ר ירושלים מוטרדים מאוד בתקופה האחרונה מכמות האוהדים של הקבוצה המגיעים לאצטדיון טדי. בקבוצה היו מאוכזבים מהנתונים האחרונים במשחקי הבית. למשל, למשחק מול הפועל חדרה נמכרו 700 כרטיסים, למשחק הגביע מול הפועל ראשון לציון הגיעו 4,000 אוהדים ובמשחק הליגה מול הפועל רעננה 5,000 אוהדים בלבד, כלומר ישנם אוהדים שהחזיקו במנוי והעדיפו להישאר בבית.
יש כמה פרמטרים המשפיעים על האוהדים: מזג האוויר, המחסור החמור בחנייה והסיוט הכרוך בהגעה עם רכב פרטי לאצטדיון. הגישה לטדי כלל לא פשוטה עם בניית הרכבת הקלה, ישנה תדירות נמוכה של רכבת ישראל והשעות המאוחרות של המשחקים משפיעות גם כן. בית”ר תמיד משחקת אחרי השעה 20:00, בתוספת הסרבול בהדפסת כרטיסים באופן עצמאי והתלונות של האוהדים נגד משרד הכרטיסים לאן, וגם והבידוק הקפדני באצטדיון.
אך לצד זה בבית”ר גם יודעים ש-70% מהאוהדים הם לא ירושלמים, מחירי הכרטיסים למי שלא מחזיק בכרטיס בית”ריסט גבוהים יותר, העמלות של לאן לא מוסיפות נחת לאוהדים, יש תקופות שבהן האוהדים של בית”ר מוציאים כסף על אירועים כמו אירועי חנוכה ולכן עושים חישוב כלכלי, ובית”ר אף משחקת הרבה פעמים בימי חול מה שמונע מהרבה חיילים וילדים להגיע למגרש.
עם כל המשתנים האלה מנסים בבית”ר להתמודד ולמצוא את הנוסחה שתגרום לאוהדים להגיע לטדי. ראשי המועדון רואים איך אוהדי מכבי תל אביב ומכבי חיפה ממלאים את האצטדיונים במשחקי הבית שלהם ולא מבינים איך קבוצה עם הקהל הכי גדול בארץ לא מצליחה להביא אוהדים לטדי. כשחוגג רכש את בית”ר אמרו לו שלקבוצה יש חצי מיליון אוהדים בארץ, הוא היה בטוח שמבחינת הגעה של אוהדים למשחקי בית הוא מסודר, היום הוא מבין שזה לא בדיוק ככה.
בשיחות עם מקורביו אומר חוגג: “אני מאוכזב מאד מכמות האוהדים שמגיעה למשחקי הבית. התופעה גורמת לפגיעה קשה בהכנסות הקבוצה ובמוטיבציה. העובדה שהקהל של הפועל תל אביב מגיע למשחקי הבית של קבוצתו יותר מאשר הקהל הפוקד את משחקי הבית של בית”ר, מפתיעה לרעה”.
הסיפור עם הקהל שלא מגיע לטדי הפך לשיחת היום בבית וגן. בבית”ר מנסים כל הזמן לפמפם ברשתות החברתיות כמה הנושא הזה חשוב להם, בימים האחרונים אפילו פרסמו קטע וידאו שבו רוני לוי קורא לקהל להגיע למשחקי הבית וברקע הבקשה – הגיע הזמן להפוך את טדי למבצר.
בקבוצה שוברים את הראש מה צריך לעשות כדי שטדי יהיה מלא, ובבית וגן הוחלט אתמול על תוכנית מקיפה לצד השקת קמפיין להחזרת האוהדים לטדי.