יום שבת, 06.07.2024 שעה 12:10

מוקי: אבוא לטוקיו כדי לתקן את מה שקרה בריו

אלוף העולם בג'ודו, שנבחר גם לספורטאי השנה האולימפי, מתכונן לדבר האמיתי: "יודע מה אני שווה וגם הוכחתי", וזכה ב-10 אלף דולר מהאיגוד העולמי

|
שגיא מוקי עם שחר צוברי (שחר גרוס)
שגיא מוקי עם שחר צוברי (שחר גרוס)

אלוף העולם בג’ודו שגיא מוקי זכה אמש (ראשון) לכבוד גדול, עם בחירתו לספורטאי השנה של הוועד האולימפי בישראל לשנת 2019 בטקס חגיגי. עם סיום השנה האזרחית, בה הוא ניצב בתור הג’ודאי הטוב ביותר בעולם על פי הדירוג העולמי בכל המשקלים, מוקי יודע שעכשיו הוא נכנס אל המאני טיים שלו. בשנת 2020 יגיעו המשחקים האולימפיים ושם הוא מיועד להגיע הכי רחוק שאפשר.

מוקי, שזכה בשנה האחרונה במדליות רבות, הגדיל את רף הציפיות ממנו. את העונה הקרובה הוא יפתח בהופעה בגראנד פרי תל אביב שיתקיים בחודש הבא לעיני הקהל הביתי. אומנם הוא סוחב פציעה קלה בצלע, זכר לתחרות המאסטרס האחרונה, אך הוא חזר להתאמן באופן מלא ביממה האחרונה, כך שהוא צפוי לעלות על המזרן בהיכל קבוצת שלמה.

שגיא מוקי. "הייתה שנה מדהימה" (חגי מיכאלי)שגיא מוקי. "הייתה שנה מדהימה" (חגי מיכאלי)

רגע לפני פתיחת השנה החשובה בחייו, מוקי התייחס לפרס בו זכה באירוע של הוועד האולימפי ואמר: “הייתה לי שנה מדהימה עם מלא רגעים מרגשים, כולל רגע השיא באליפות העולם, אבל לקבל את פרס ספורטאי השנה זה בהחלט עוד רגע מרגש בקריירה שלי. חוויתי הרבה משברים לאורך הקריירה הספורטיבית שלי וכשאתה מגיע לרגע כזה, זה בהחלט סמל לניצחון על כל התקופות הקשות שלי. אני שמח על כך”.

העובדה שהפך להיות הג’ודאי הטוב בעולם, פחות משנה לפני הופעתו בטוקיו: “אני בתקופה טובה. היה עליי לחץ לפני אולימפיאדת ריו ואין ספק שגם לפני אולימפיאדת טוקיו יהיה עליי לחץ, אבל זה חלק מהעבודה של ספורטאי. יש לי את המאמן הכי טוב בעולם, אורן סמדג’ה, ויש לי את הגב שלו והתמיכה של כל הצוות המקצועי שאיתו. ננקה את כל רעשי הרקע והלחצים כדי שאוכל לעשות את הטוב ביותר שלי. אני אבוא לטוקיו במטרה לתקן את מה שקרה בריו, הוכחתי כבר שאני מסוגל להגיע הכי גבוה שאפשר על הפודיום אז אני אעשה את הכל כדי להגשים את זה”.

הפציעה והפסד המדליה בריו שחישלו אותו: “לפעמים אומרים שכדי להגיע לרגעים גדולים צריך לעבור משבר גדול. הרבה שואלים אותי אם הייתי מגיע לזכייה באליפות העולם לולא המשבר הגדול שהיה לי באולימפיאדת ריו והפציעה. אני לא יודע לענות על זה, אבל אני יודע ששאבתי מזה הרבה כוחות ושאני מגיע לכל תחרות עם המון ערך מוסף ומשמעות. אין אצלי שום תחרות שהיא סתמית, אין קרב שהוא סתמי. אני יודע שאחרים היו נשארים בבית אחרי פציעה כמו שלי, עם כל מה שהיה לי בגב, אבל אני שמח שלא ויתרתי לעצמי והוכחתי שיש לי הרבה כוחות”.

הציפיות למדליה אולימפית: “אני אף פעם לא מנמיך ציפיות מעצמי. אני יודע מה אני שווה והוכחתי את זה השנה. אני מקווה שהכל יהיה על הצד הטוב ביותר ושאגיע בלי פציעות הפעם. אם זה יקרה, אני מאמין שיהיה בסדר”.

בתוך כך, האיגוד העולמי הודיע כי כל ג’ודאי שסיים את שנת 2019 במקום הראשון בדירוג העולמי זכה במענק של 10,000 דולר, כך ששגיא מוקי, שסיים בראש הדירוג במשקל של עד 81 ק”ג, זכה בפרס הזה הזה.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */