יום שישי, 20.09.2024 שעה 20:35

גולן: מאחל לגוטמן שיישב בבית ויחשוב טוב טוב

מנהלה המקצועי של הפועל חדרה תקף בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE את המאמן על התפטרותו המפתיעה: "ילד חסר ניסיון". התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נדבר עם המנהל המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן, על התפטרותו של אורי גוטמן, וכן על הניצחון של מכבי חיפה על החדרתים. בנוסף, נעסוק בענייני הכספים של משה חוגג, נשוחח עם ניב סידי שעזב את הפועל מרמורק ונדבר על הניצחון של בית”ר ירושלים על הפועל ת”א.

אורן גולן (שחר גרוס)אורן גולן (שחר גרוס)

אורן גולן: “אין לגוטמן דרך חזרה, גם אם יבוא בחינם”

המנהל המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן, עלה לשידור ודיבר על ההתפטרות המפתיעה של מאמנו.

מה קרה עם אורי גוטמן?
“אף פעם לא משעמם בחדרה. קיבלתי טלפון ביום שישי בשעה שלוש בצהריים כאשר אורי גוטמן הודיע לי על הפסקת עבודתו, הוא שם את המפתחות ואיחל לנו בהצלחה. שאלתי אותו אם הוא שלם עם ההחלטה והוא אמר שכן. אני קיבלתי מאמן צעיר ונתתי צ’אנס למאמן צעיר, אף אחד בעולם לא היה עושה את המהלך הזה אבל זה לא משהו שאני מצטער עליו”.

למה נתת למאמן צעיר כמו גוטמן לאמן את חדרה?
ישבתי איתו לשיחה בת שעתיים והוא מאוד הרשים אותי. גם קיבלתי המלצות עליו, מאבא שלו כמובן ומספר אנשי כדורגל שאיתם אתה בדרך כלל מתייעץ ומחפש את המאמן הבא. אורי הרשים אותי בשיחת כדורגל שהייתה לנו והחלטתי לתת לו את הצ’אנס. לפני כחודש בערך, אחרי שראיתי 5-6 משחקים של גביע הטוטו ועוד 5-6 של ליגת העל, אני רואה שהרוטציה שהוא בוחר בה היא מאוד מצומצמת. ביקשתי ממנו לתת הזדמנויות ליותר שחקנים והוא לא רצה. מעולם לא ביקשתי מאורי שישחק עם משה, דוד או איציק. הבעיה היא שהפועל חדרה לא יכולה להרשות לעצמה לבנות על 11 שחקנים לאורך כל העונה כי הם קורסים מעומס. ביקשתי ממנו שיעשה רוטציה רחבה. אם הוא לא מאמין בזה אז למה הבאתי את השחקנים?

אורי גוטמן (חגי מיכאלי)אורי גוטמן (חגי מיכאלי)

“יש שחקן שאנחנו מתקרבים לינואר ואני צריך לדעת מה קורה, ואני חושב שהשחקן הזה כן צריך לפחות לקבל דקות. אני מדבר על גלעד אברמוב, שחקן צעיר שגדל באגודה, על יונתן לוי שנתן גולים בגביע הטוטו, אבל אורי בעקשנות פרד לא מסכים. לא ביקשתי שינויים בשיטות המשחק ולא בהרכב, שייתן הזדמנויות ברוטציה. היו משחק או שניים שהוא בכלל לא עשה חילופים, והיו משחקים שהם באו בדקות 90, 92, שזה לא באמת צ’אנס. הוא כנראה נבהל מהלחץ, מהעומס של המשחקים, של מכבי חיפה ובית”ר ירושלים בשבוע ימים”. 

איפה החלק שלך בהתפטרות שלו?
“הוא התקשר אליי ואמרתי לו ‘שתה כוס מים, תירגע, אתה קיבלת פה צ’אנס שאין דברים כאלה. אל תחשוב שאתה גיבור כשהקבוצה במקום החמישי ואתה הולך בשיא שלך’. הפועל חדרה מצליחה בגלל סביבת העבודה, המשפחתיות והחום. ליטפנו אותו בכפפות של משי, איזו סיבה יכולה להיות לו לעזוב?”.

“כן, אני מודע לדברים שמתלוננים עליהם. יש הרבה מקרים נכונים, חד משמעית. אמרתי לאורי, לדוגמה כשזר נוסע שלושה ימים כדי לחתום בקבוצה, צריך להכניס אותו לחדר, להגיד לו ברוך הבא. הוא עוד ילמד, הוא ילד חסר ניסיון. אני מאחל לו שיישב בבית ויחשוב טוב טוב, אין דרך חזרה, גם אם יבוא בחינם. הבן אדם שלושה ימים לפני סוגר את הטלפון ולא אומר שלום לשחקנים? זו בושה”.

ניב סידי: “התפטרתי מהפועל מרמורק כי התחילו לקבל החלטות תמוהות וחסרות כל היגיון”

ניב סידי, שהתפטר מאימון מוליכת ליגה א’ הפועל מרמורק, דיבר על עזיבתו את המועדון.

מאמן במקום הראשון הולך הביתה?
“קודם כל אני לא יודע למה יצאו הכתבות האלה, אני התפטרתי מהפועל מרמורק. התחילו לקבל יותר מדי החלטות תמוהות וחסרות כל היגיון ואנושיות. ההחלטה שמבחינתי סיימה את הסיפור זה שאתמול בערך עשר שניות לפני שהשחקנים כבר עומדים לשחק, באו אליי ואמרו שהעוזר שלי, ואני מצטער שאני אומר את הסכום, שמקבל 3,000 שקל, שהסכים וירד ל2,600 שקל, מפוטר מיידית בטענה כלכלית. אם זה היה עניין כלכלי אני הייתי מסכים שיורידו ממני, אבל אז הפכו את זה שזה לא כלכלי, אלא זה שהוא לא מקדם את מחלקת הנוער. אני לא מבין איך עוזר מאמן קשור לקידום מחלקת הנוער”. 

ניב סידי (איציק בלניצקי)ניב סידי (איציק בלניצקי)

הראו לך את הדרך החוצה?
“יכול להיות. כל דבר שיש אמרו לי שזו בעיה כלכלית, צריך לשחרר שחקנים. אמרתי אין לי מה להגיד, אין כסף – תשחררו, ואז זה עבר לטענה אחרת, משהו שאני לא יכול לדבר עליו ברדיו. אי אפשר להתנהל במצב הזה, העדפתי לקחת צעד אחורה”.

באיזה מצב אתה עוזב את הקבוצה מבחינה אישית בינך לבין השחקנים?
“אני כל היום בטלפונים עם השחקנים והודעות. הם בהלם האמת, כי לא חשבו שיגיע למצב הזה וגם כולם לא הבינו מאיפה הגיע הקטע של עוזר המאמן. יש שם חומר אנושי ומקצועי מדהים שכל מי שיבוא רק ירוויח. מאחל למי מהשחקנים שיישאר שם בהצלחה כי באמת מגיע להם”.

ניסן יחזקאל (שחר גרוס)ניסן יחזקאל (שחר גרוס)

אתה והמנהל המקצועי, ניסן יחזקאל, לא ביחסים טובים?
“בחיים לא היה בינינו משהו רע, זה האיש שהביא אותי למרמורק. אני אספר סיפור שמעולם לא תכננתי לספר, אבל כשהייתי עוזר במרמורק הציעו לי להיות המחליף של ניסן ולאמן ולא הייתי מוכן לשמוע למרות שזו הזדמנות פז בשבילי. הוא שלח הודעה אחת אחרי שהפטרתי, רק אמר שאחזור אליו. למה לא חזרתי אליו? העדפתי לחשוב עם עצמי קצת”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */