יום שישי, 05.07.2024 שעה 03:52
ליגת העל 24-25
00-00בית"ר ירושלים1
00-00בני סכנין2
00-00הפועל ב"ש3
00-00הפועל חדרה4
00-00הפועל חיפה5
00-00מ.ס אשדוד6
00-00מכבי בני ריינה7
00-00מכבי חיפה8
00-00מכבי נתניה9
00-00מכבי פ"ת10
00-00מכבי ת"א11
00-00עירוני ק"ש12
00-00עירוני טבריה13
00-00הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי נתניה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • עירוני טבריה
  • בית"ר ירושלים
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מ.ס אשדוד
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ב"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 24/08, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שבת, 24/08, 00:00
  • הפועל חיפה

בלאגן בב"ש: ברק בכר יצא מטרנר בליווי שוטרים

מראות חריגים אחרי ה-2:1 לבני יהודה. שחקנים ביקרו את המאמן: "שינויים גדולים מדי", שמצידו מחפש הרכב חזק מנטלית: "נראה מי יכול להתמודד עם הלחץ"

|
ברק בכר (מרטין גוטדאמק)
ברק בכר (מרטין גוטדאמק)

משבר בבאר שבע. אחרי שרשמה הפסד מביך במחזור הקודם נגד סקציה נס ציונה, הקבוצה הפסידה אמש (שבת) בפעם השנייה ברציפות, ולראשונה העונה במבצר הביתי בטוטו טרנר, 2:1 לבני יהודה תל אביב. כמו נגד נס ציונה, החבורה של ברק בכר הייתה חלשה מאוד במחצית השנייה והיא כבר סופרת שלושה הפסדים בארבעת משחקי הליגה האחרונים, שמרחיקים אותה מרחק 9 נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב. 

ההפסד הכניס את אנשי באר שבע להלם גדול. השחקנים נראו המומים בחדר ההלבשה, כאשר עוזר המאמן אליניב ברדה ניסה לעודד אותם. היכולת החלשה, בעיקר במחצית השנייה שבה הזהובים הפכו את התוצאה, גרמה לזעם גדול אצל האוהדים האדומים שקראו בוז צורם בסיום המשחק וגם לשחקנים שעשו את דרכם להודות ליציע הדרומי. המאמן ברק בכר שבכל משחק ניגש ראשון להודות לאוהדים, הראה את האכזבה שלו מהתוצאה בכך שירד לחדר ההלבשה. "הקהל זה הדבר הכי טוב שיש לנו", אמר בכר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, אך לא בטוח שהיה מוכן למראות הלא שגרתיים שנמשכו אחרי המשחק.   

בכר: במבחן התוצאה אין ספק שנכשלנו

עשרות אוהדים כעוסים חיכו לשחקנים ולאנשי הצוות המקצועי ביציאה הראשית של אצטדיון טרנר. התמונה החריגה ביותר הייתה ברגע שברק בכר יצא. עשרות אוהדים ביקשו תשובות בזעם ובצעקות לעברו. המאמן, שלא זוכר מקרה כזה מאז הגיע לקבוצה ב-2015, לווה בידי מספר שוטרים ונכנס מהר לרכבו. המנכ"ל אסי רחמים ונשיאת המועדון אלונה ברקת הורידו מעט את הלהבות של אותם אוהדים וביקשו מהם להירגע, אם כי בהחלט מדובר בסיטואציה חדשה לגמרי בבאר שבע שלא התמודדו מולה כמה שנים טובות, בטח בכותלי טרנר. 

חלק מהשחקנים שיצאו דיברו עם אותם אוהדים, אבל החלק הגדול  לא הגיב ונכנס במהירות לרכביהם. היחידי שזכה למחיאות כפיים ותשואות הוא הבלם הפורטוגלי מיגל ויטור, שיצא יחד עם אשתו ושתי בנותיו. "אני לא יודע מה קרה במחצית השנייה", אמר. "נראה את הטעויות וננסה לתקן בעוד שלושה ימים. נצטרך לחזור לעצמנו. אין סיבה אחת לכך יש כמה סיבות. אחרי הפסד אחד צברנו מומנטום שלילי, השחקנים הורידו את הראש אבל נצטרך להתרומם. אנחנו מבינים את הקהל וצריכים להצטער בפניו. אנחנו גם מאוכזבים ואנחנו מבינים שיש להם את הזכות להביע את זה".

מיגל ויטור מול אמיליוס זובאס (מרטין גוטדאמק)מיגל ויטור מול אמיליוס זובאס (מרטין גוטדאמק)

מבחינה מקצועית, ברק בכר ביצע זעזוע משמעותי כשביצע חמישה שינויים בהרכב הפותח כתשובה ליכולת החלשה בהפסד לנס ציונה והחילופים שלו שוב לא השפיעו על היכולת של חניכיו ולא על התוצאה. בהנהלת באר שבע נותנים לבכר גיבוי מקצועי מלא, אבל חלק מהשחקנים ביקרו את העמימות שהייתה באימונים ואת כמות השינויים מהרכב להרכב. "במהלך כל השבוע לא ידענו מה הולך להיות בהרכב. חלק מהשחקנים יודעים להתכונן בצורה מסוימת בידיעה שהם הולכים לשחק. לפעמים זה עושה טוב ולפעמים לא, אבל כנראה שהפעם כמות השינויים הייתה גדולה מדי", אמרו.

בכר סיפר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק שהוא דווקא היה מרוצה מהגישה האגרסיבית יותר ברוב שלבי החצי הראשון, אבל הלחץ שהחל מאז שער השוויון של בני יהודה סיבך את העניינים. מה שכן, בכר מבין שבזמן משבר עליו לעלות עם ההרכב עליו הוא סומך ביותר, בטח עם השחקנים החזקים ביותר מבחינה מנטלית ולאו דווקא כישרונית. "נצטרך לבדוק איזה שחקנים יכולים להתמודד עם לחץ כזה. זה הזמן לראות שחקנים שמביאים את האישיות שלהם, שמגיבים  ללחץ ולקהל ששורק בוז בצדק", אמר.  

ארנסטס שטקוס ושחקני הפועל ב"ש בסיום (מרטין גוטדאמק)ארנסטס שטקוס ושחקני הפועל ב"ש בסיום (מרטין גוטדאמק)

בקבוצה מאוכזבים מהיכולת של שחקני ההגנה והקישור שגרמו לדלילות במחצית השנייה ולכך ששחקני הבני יהודה הגיעו ללא מעט מצבים. בצוות המקצועי אהבו לראות את האנרגיות בחצי השעה הראשונה, אבל אהבו פחות לראות את הירידה החדה ביכולת לקראת סוף המחצית הראשונה שנמשכה בקו ישיר גם בפתיחת המחצית השנייה. בקבוצה מרגישים שיש ירידה ביכולת של כמה שחקנים כמו עדן שמיר ונאור סבג אבל יש אמונה גדולה בהם. 

שחקן שבו כנראה פחות מאמינים הוא הקשר מרוואן קבהא שעדיין לא קיבל הזדמנות להוכיח את יכולתו אחרי זמן רב ושוב ירד מאוכזב, אבל דווקא נשאר להודות לאחרון האוהדים בסיום. בין הבודדים שקיבל מחמאות בסיום הוא בן שהר, שהעלה את מאזנו ל-6 שערי ליגה בעזרת פנדל שסחט, כאשר קודם לכן היה צריך לקבל פנדל בגלל דריכה של שחקן האורחת שנעלמה מהשופטים ומשופט מסך. 

בן שהר ושחקני הפועל ב"ש מאוכזבים (מרטין גוטדאמק)בן שהר ושחקני הפועל ב"ש מאוכזבים (מרטין גוטדאמק)

למרות ההפסד, בצוות המקצועי לא יעשו זעזועים נוספים במשחק הקרוב. בבאר שבע רואים במשחק נגד הפועל כפר סבא הזדמנות מהירה לעצור את כדור השלג המתגלגל. כזכור, לבאר שבע מצפים אחרי המשוכה במושבה, שני משחקי בית משמעותיים נגד מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. "חייבים לקחת שלוש נקודות במשחק הזה קודם כל בשביל האוהדים", אמרו בבאר שבע. "לא מגיע להם שנראה ככה. נעשה את הכל כדי לחזור עם ניצחון".

נייג'ל האסלביינק שהודח מהסגל בגלל איחור בחזרתו ארצה, צפוי לחזור לסגל בשלישי ואף לפתוח בהרכב על חשבון ג'ימי מרין שאכזב. לואי טאהא, שקיבל מנוחה, יחליף את עמית ביטון שהורחק.

נייג'ל האסלביינק. יחזור לסגל (איציק בלניצקי)נייג'ל האסלביינק. יחזור לסגל (איציק בלניצקי)

בעניין אחר, הרכש החדש של הקבוצה, פאוליניו, ינחת לקראת סוף השבוע בישראל (רביעי) ויחל את ההתאקלמות שלו בנגב. הברזילאי צפוי להגיע עם משפחתו ולהתמקם בעיר, כאשר בפן המקצועי הוא יעבוד תחת תוכנית מסודרת של מאמן הכושר דרור שמשון במטרה להביא אותו לכושר משחק עד המועד החוקי שבו יוכל להירשם, בפתיחת חלון ההעברות ב-7 בינואר. 

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */