יום חמישי, 10.10.2024 שעה 19:30
ליגת העל 24-25
163-116מכבי ת"א1
132-155מכבי חיפה2
113-96הפועל ב"ש3
104-85בית"ר ירושלים4
1010-116מכבי בני ריינה5
86-66הפועל חיפה6
88-46עירוני טבריה7
79-96מ.ס אשדוד8
710-46מכבי פ"ת9
66-56בני סכנין10
412-76הפועל ירושלים11
410-46עירוני ק"ש12
311-66מכבי נתניה13
38-36הפועל חדרה14
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 19/10, 18:45
  • עירוני ק"ש
  • בני סכנין
  • שבת, 19/10, 19:00
  • בית"ר ירושלים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 19/10, 19:00
  • מ.ס אשדוד
  • הפועל חיפה
  • שבת, 19/10, 19:30
  • עירוני טבריה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 19/10, 20:00
  • מכבי חיפה
  • מכבי פ"ת
  • ראשון, 20/10, 20:15
  • הפועל ב"ש
  • הפועל חדרה
  • שני, 21/10, 20:00
  • מכבי נתניה

דראפיץ': קניקובסקי היהלום שלנו, רק הולך ומשתפר

מאמן נתניה פרגן לקשר שכבש ב-1:3 על הפועל חיפה והוסיף: "המשחק הכי טוב העונה". אלמוג בוזגלו ינותח וייעדר מס' חודשים, סילבס: "אין זמן להתבכיין"

|
אלמוג כהן מתחבק עם סלובודאן דראפיץ' (עמית מצפה)
אלמוג כהן מתחבק עם סלובודאן דראפיץ' (עמית מצפה)

חדשות רעות להפועל חיפה. אם לא הספיק ההפסד 3:1 למכבי נתניה הערב (שבת) למרות יתרון מספרי, אחרי המשחק התברר שקשר הקבוצה אלמוג בוזגלו החליט לעבור הליך כירורגי בכתף שפרק בתחילת החודש. בוזגלו יתאשפז מחר (ראשון) לטובת התערבות רפואית בכתפו שתתקיים ביום שני והוא ייעדר מספר חודשים.

מאמן הפועל חיפה חיים סילבס לא התייחס לקשר בסיום אבל על ההפסד לנתניה הוא אמר: “במחצית הראשונה היה משחק מאוד פתוח, גם אם הם הגיעו ליותר מצבים. נכנסנו לפיגור וקיבלנו מתנה כדי לחזור למשחק כשנתניה נשארו בעשרה שחקנים, אבל נפלנו בקטנות וזה נתן להם אורך רוח. חזרנו, הגענו למצבים, ב-1:1 היינו צריכים להיות יותר מרוכזים ועוצמתיים באמצע, יותר חזקים, לדעת שבסבלנות אפשר להבקיע את השני.

בן תורג'מן ואלמוג בוזגלו (עמית מצפה)בן תורג'מן ואלמוג בוזגלו (עמית מצפה)

“במצב של שוויון בעשרה שחקנים המשחק היה צריך להיגמר בנצחון עבורנו ולא הייתה סיבה לפתוח את המשחק ככה. אולי זה משחק ההגנה הכי פחות טוב שלנו העונה, אבל כנראה באנו היום לא מספיק איכותיים. הם יצאו למתפרצות טובות אבל עם מעט מאוד שחקנים והיינו צריכים לדעת להתמודד עם זה, אבל ספגנו. זה הסעיר אותנו, איבדנו את העמדות שלנו, הפקרנו בדקות האחרונות וזה עלה לנו בעוד גול”.

דראפיץ: השחקנים נלחמו כמו אריות

“התרחיש של המשחק לוקח אותך למקומות, אתה מנסה ללכת קדימה כדי לחזור למשחק, לנצח בבית, בטח כשהיריבה בעשרה שחקנים, זה לא היה רחוק, בקטנות היינו צריכים להיות יותר טובים. לא למדנו מטעויות העבר, איפשרנו להם טיפה שטחים, את היכולת האישית שלהם, פתחנו מדי וספגנו את הגול השני. בסופו של דבר היה משחק פתוח, שתי הקבוצות רצו לנצח, אנחנו מאוד מאוכזבים ונצטרך לשפר את זה במשחקים הבאים ולתקן את זה”.

לסיום אמר המאמן: “במרבית המשחקים התחושה היא שכל ניצחון מקפיץ אותך, הייתה לנו הזדמנות טובה לעשות את זה, לא עשינו את זה מספיק טוב, שיחקה מולנו קבוצה ששיחקה טוב. אנחנו מאוכזבים, יש לנו הרבה לתקן, התחושה לא טובה והשחקנים מרגישים לא טוב, אבל אין לנו הרבה זמן להתבכיין ולבלבל את המוח, יש לנו משחק ביום רביעי וצריכים לבוא לתקן את זה. לא נצלוב אף אחד כי יש ימים כאלה והקבוצה עדיין בעמדת זינוק טובה”.

חיים סילבס ומאיר בן מרגי (עמית מצפה)חיים סילבס ומאיר בן מרגי (עמית מצפה)

מן הצד השני מכבי נתניה חוזרת לליגה בגדול. הקבוצה של סלובודן דראפיץ’ ושי ברדה רשמה הערב את ניצחונה השני ברצף והשלישי בסך הכל ב-12 מחזורים, למרות שהייתה בעשרה שחקנים במשך מחצית שלמה, ועלתה כל הדרך למקום השמיני, לפחות באופן זמני.

מאמן הקבוצה המנצחת סלובודאן דראפיץ’ אמר בסיום: “אני חושב שזה המשחק הטוב ביותר שלנו העונה. הפגרה הגיעה בזמן. הבנו את הטעויות שלנו והיינו צריכים להחזיר את השמחה לקבוצה. אחרי הפגרה הרגשנו טוב ורצינו לחזור לליגה, לא היינו שם עד עכשיו, וגם אחרי המשחק בו ניצחנו את רעננה היה מאוד חשוב לנו להמשיך באותה דרך. חסרות לנו קצת נקודות, כשחסרות לך נקודות בקופה כל משחק הוא לחוץ, אבל אני מאוד מרוצה מהיכולת והנקודות היום מדברות. אם יוצאים לדרך חדשה? נדע ביום שלישי. יש לנו משחק קשה בקריית שמונה ואם ננצח שם אז אפשר להגיד שיצאנו לדרך חדשה. יש לנו 12 נקודות, זה נותן לנו אוויר, צריכים להמשיך באותה דרך”.

שי ברדה לצד סלובודאן דראפיץ' (עמית מצפה)שי ברדה לצד סלובודאן דראפיץ' (עמית מצפה)

על השינוי: “מצאנו שיטה, יש לנו הרבה שחקנים צעירים, החלפנו שחקנים. אני חושב שהמשחק ביום שלישי הוא מאוד קריטי להמשך הליגה. אם אתה מחבר שלושה ניצחונות ברצף זה אופרה אחרת, אבל בינתיים אנחנו בסדר, עשינו משחק טוב וצריכים להמשיך ככה. אנחנו עובדים על כמה שיטות, היום שיחקנו יהלום, נראה איך נשחק ביום שלישי, אבל חזרנו. מאוד חשוב הגישה של השחקנים, לפני שני מחזורים הייתה גישה לא טובה, עכשיו חזרנו, שחקנים הבינו את המסר וזה מה שחשוב. שיטה כזו או אחרת זה פחות חשוב”.

על הסבלנות של ההנהלה: “אנחנו בכדורגל וכל הכבוד לבעלים אייל סגל ולמנכ”ל שלא השפיעו עליהם הקריאות ולפעמים האצבע על ההדק אצל בעלי בית קלה. אני אומר שלא צריך להסתכל על תוצאה אחת או שתיים”. 

על כובשי השערים קניקובסקי ובצ’יראי: “פאטוס בצ’יראי, קפטן נבחרת מונטנגרו, קם מהספסל ונותן שני גולים זה אומר שיש אווירה טובה על הספסל והחבר’ה האלה לקחו את הדברים בשיא הרצינות. להיות על הספסל זה לא עונש, זה עוזר לשחקנים בתקופות פחות טובות. אני זוכר שנה שעברה שבצ’יראי היה על הספסל מול בית”ר ואז הייתה לו עונה מדהימה. גם היקה שלא נכנס היום עודד בלי סוף והיום הרווחנו את הקבוצה. קניקובסקי זה היהלום שלנו שכל הזמן הולך ומשתפר ואני מאוד מקווה שהוא ימשיך באותה דרך”.

גבי קניקובסקי ואלמוג כהן חוגגים (עמית מצפה)גבי קניקובסקי ואלמוג כהן חוגגים (עמית מצפה)

שוער הקבוצה דני עמוס הסכים עם מאמנו: “אני חושב שזה המשחק הכי טוב שלנו העונה, היינו בעשרה שחקנים, זה קרה לנו כמה פעמים העונה אבל הפעם השחקנים התעלו על עצמם והצלחנו לצאת עם שלוש נקודות. איך שהתפתח המשחק, זה מרשים. אני חושב שמצאנו את השיטה שלנו, שתי שיטות, התבייתנו על משהו, עבדנו על זה בשלושת השבועות האחרונים, חזרנו לעצמנו, הבאנו הרבה אנרגיות כבר מחדר ההלבשה שזה משהו שהיה חסר לנו בעשרת המשחקים הקודמים. יצאנו לדרך חדשה ואני מקווה שמפה רק נלך קדימה”.

על המשחקים הבאים מול ק”ש ומכבי ת”א: לא יודע אם זה שבוע גורלי, אבל יש סיכוי לקחת 6 נקודות שמאוד יעזרו לנו עכשיו. גורלי לא, שום דבר לא גורלי, זה כדורגל. רקדנו בחוץ עם הקהל ונרים את חדר ההלבשה ונשמח כי מגיע לכל השחקנים, לצוות, לכולם, רק שנמשיך ככה”.

דני עמוס בועט (עמית מצפה)דני עמוס בועט (עמית מצפה)
אסור לפספס
נגןאת אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
את אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
נגןצ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
צ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
נגןמצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
מצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
נגןעכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
עכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */