יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:24

שיא עולם לדלילה מוחמד, זהב לבראשים בקפיצה

אליפות העולם: האתלטית, ניפצה את שיאה שלה עצמה וקבעה 52.16. זהב למועטז בראשים הקטארי בקפיצה לגובה, זהב ותוצאה מדהימה לגרדינר ב-400 מטר גברים

|
דלילה מוחמד (רויטרס)
דלילה מוחמד (רויטרס)

אליפות העולם באתלטיקה ממשיכה לספק לנו רגעים גדולים, והיום (שישי) הגיע שיא עולם נפלא מצידה של האלופה האולימפית, דלילה מוחמד. האתלטית המצוינת ניפצה את השיא שלה עצמה מחודש יולי האחרון שעמד על 52.20, וקבעה 52.16 במקצה 400 מטר משוכות – הישג חסר תקדים.

מוקדם יותר השנה, דלילה מוחמד בת ה-29 מארצות הברית ניפצה שיא בן 15 שנה שהיה שייך ליוליה פצ’ונקינה ב-2003, שעמד אז על 52.34. מדובר בשיא העולם הראשון שנשבר באליפות העולם בדוחא שבקטאר, והזוכה בזהב גברה על סידני מקלגין שהלכה איתה ראש בראש עד הסוף.

דלילה מוחמד עם סידני מקלגין בסיום (רויטרס)דלילה מוחמד עם סידני מקלגין בסיום (רויטרס)

לאף אחד לא היה ספק שהזוכה תהיה אחת מהשתיים הללו, כאשר בת ה-20 שהגיעה במקום השני ומחזיקה בשיא העולם לבנות גילה כבר הצליחה לנצח את דלילה מוחמד מוקדם יותר השנה בשני קרבות הראש בראש שהיו להן בדיימונד ליג. 

דלילה מוחמד (רויטרס)דלילה מוחמד (רויטרס)
דלילה מוחמד (רויטרס)דלילה מוחמד (רויטרס)


גמר קפיצה לגובה גברים

אחרי ביקורות קשות בימים הראשונים של האליפות בשל כמות קהל דלילה, אצטדיון אל חאליפה התמלא כמעט לחלוטין, לכבודו של מועתז בראשים המקומי, הקופץ לגובה שמחזיק בתוצאה השנייה בטיבה אי פעם, שלא אכזב את עשרות האלפים וזכה במדליית הזהב כשהיה הקופץ היחיד שעבר גובה של 2.37, וגבר על מיכאל אקימנקו ואיליה איבניוק, שעברו כל אחד 2.35.

גמר 400 מטר גברים

סטיבן גרדינר מבהאמס עם אחת הריצות הטובות אי פעם, קבע את התוצאה החמישית בטיבה בהיסטוריה, 43.18, וזכה במדליית הזהב, כשהוא משאיר מאחריו את אנתוני חוסה סמבראני מקולומביה (44.15) ופרד קרלי מארצות הברית, שהסתפק בארד אחרי שסיים את המסלול בתוצאה של 44.17

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */