יום רביעי, 03.07.2024 שעה 13:07

ורהולם אלוף העולם ב-400 משוכות בפעם השנייה

הנורבגי גבר על בנג'מין וסמבה עם 47.42 שניות. זהב עולמי שני גם לאדריס ב-5000 מ'. לאסיצקנה אלופת עולם בקפיצה לגובה בפעם השלישית, נקאי ב-800 מ'

|
קרסטן ורהולם חוגג (רויטרס)
קרסטן ורהולם חוגג (רויטרס)

אליפות העולם באתלטיקה קלה, שנפתחה לפני שלושה ימים בדוחא, המשיכה היום (שני) עם יומה הרביעי ואחרי מקצי המוקדמות השונים בבוקר, הגיעו האירועים המעניינים בשעות הערב, כשבמוקד הריצה סביבה היה את הבאזז הכי גדול באליפות - הגמר ב-400 מ’ משוכות.

קרסטן ורהולם הנורבגי, ראי בנג’מין האמריקאי ועבדרחמן סמבה הקטארי היו פייבוריטים, כל אחד בעיני עצמו, ובעולם כולו נשאו עיניים לריצה הזו בתקווה שסוף סוף יישבר שיא העולם של קווין יאנג מ-1992, עם שלושה רצים שבהחלט מסוגלים לעשות זאת. מדובר בשלושה מארבעת היחידים (פרט ליאנג) שירדו מתחת ל-47 שניות, כששניים מהם, ורהולם ובנג’מין, עשו זאת רק לפני חודש וקבעו שיאים אישיים.

אז שיא עולם לא היה לנו, למרות הציפיות, אבל ורהולם היה זה שחגג בסיום עם זהב שני ברצף באליפות העולם אחרי שעשה זאת גם ב-2017. הפעם הוא עצר את השעונים על 47.42 שניות, 24 מאיות לפני בנג’מין. סמבה סיים שלישי עם זמן מאכזב מבחינתו - 48.03 שניות.

קרסטן ורהולם (רויטרס)קרסטן ורהולם (רויטרס)

הריצה ל-5,000 מטרים, לראשונה מזה עשור ללא מו פראח באליפות העולם, הייתה מרתקת מתחילתה ועד סופה, אך בסוף היה זה מוכתר אדריס האתיופי שזכה במדליית הזהב לאחר פיניש מטורף, כשעצר את השעונים על 12:58.86 דקות.

פחות משנייה אחריו הגיע חברו האתיופי סלמון בארגה שזכה בכסף. שניהם עברו ממש בישורת האחרונה את יאקוב אינגבריטסן הנורבגי, שכוחו לא עמד לו ברגעי הסיום וסיים חמישי, על אף שברוב הסיבוב האחרון הוא הוליך את הריצה. מוחמד אחמד הקנדי זכה בארד, בעוד האתיופי השלישי בריצה טלהון היילה בקלה הסתפק במקום הרביעי.

מוקתר אדריס חוצה את קו הסיום ראשון, בארגה מאחוריו (רויטרס)מוקתר אדריס חוצה את קו הסיום ראשון, בארגה מאחוריו (רויטרס)

בקפיצה לגובה זכתה בזהב בתואר אלופת העולם בפעם השלישית ברצף הרוסייה מריה לאסיצקנה, שקפצה לגובה של 2.04 מטרים, אך הפעם לא תחת דגל רוסיה, אלא תת הדגל הבינלאומי. יארוסלבה מגוצ’יך האוקראינית זכתה במדליית כסף עם אותו גובה אך יותר פסילות.

מריה לאסיצקנה במהלך קפיצה מוצלחת (רויטרס)מריה לאסיצקנה במהלך קפיצה מוצלחת (רויטרס)

בריצה המסקרנת ל-200 מטרים נערכו שלושת חצאי הגמר בסיומם עלו שמונה רצים לגמר שייערך מחר בלילה. הפייבוריט המובהק לזכייה בזהב, נואה ליילס האמריקאי, הראה בחצי הגמר שהטייטל “פייבוריט” הוא שלו בצדק, כשקבע את הזמן הטוב ביותר - 19.86 שניות.

אחרי שכריסטיאן קולמן, שזכה שלשום בזהב ב-100 מ’, החליט לפרוש מהריצה למרחק הכפול בגלל כאבים בשריר, רשה לראות אם מישהו יוכל לאיים ברצינות על ליילס בדרך לזהב, אבל מספר רצים מעולים עלו יחד איתו לגמר. ביניהם ניתן למצוא את אנדרה דה גראס הקנדי, שזכה בארד בריצה ל-100 מטרים שלשום, רמיל גולייב הטורקי, אלוף העולם המכהן מאליפות העולם בלונדון לפני שנתיים, אדם ג’מילי הבריטי, ז’נייה שיה הסיני ואלכס קיניונס מאקוואדור, שעלה עם הזמן השני בטיבו, 19.95 שניות.

נואה ליילס (שני מימין) לפני כולם (רויטרס)נואה ליילס (שני מימין) לפני כולם (רויטרס)

בריצה ל-800 מטרים לנשים קיבלנו הפתעה גדולה כאשר האלימה נקאי מאוגנדה זכתה במדליית הזהב עם שיא אישי ולאומי נפלא של 1:58.04 דקות, כשהיא מקדימה את האמריקאיות ראבין רוג’רס ואז’י ווילסון, שסיימו במקומות 2 ו-3 בהתאמה. וויני יאניונדו, חברתה של נקאי מאוגנדה, סיימה רביעית.

נקאי לא מאמינה שהיא אלופת עולם (רויטרס)נקאי לא מאמינה שהיא אלופת עולם (רויטרס)

בריצה ל-3,000 מטר מכשולים לנשים ביאטריס צ'פקואץ', שיאנית העולם, ניצחה בגדול עם שיא אליפות של 8:57.84 דקות. אמה קוברן האמריקאית ניצחה במרוץ שאחרי צ’פקואץ’ עם שיא אישי של 9:02.35 דקות וזכתה במדליית הכסף ואילו גזה פליציטאס קראוזה הגרמנייה קבעה שיא לאומי ואישי של 9:03.30 וזכתה בארד.

צ'פקואץ' (במרכז) עם קוברן וקראוזה (רויטרס)צ'פקואץ' (במרכז) עם קוברן וקראוזה (רויטרס)

בזריקת הדיסקוס זכה השבדי דניאל סטול עם 67.59 מטרים וחגג עם הדגל השבדי על המסלול. פדריק דייקרס הג’מייקני סיים שני עם 66.94 מטרים וזכה בכסף לפני האוסטרי לוקאס וייסהיידינגר שזכה בארד.

דניאל סטול חוגג עם הדגל (רויטרס)דניאל סטול חוגג עם הדגל (רויטרס)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */