יום רביעי, 03.07.2024 שעה 13:03
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

בלאק: עשינו החתמות טובות, מטרות? אין תקרה

סנטר מכבי ת"א בראיון מיוחד ל-ONE: "הסכמתי להאריך חוזה לפני סיום היורוליג. העונה שעברה הייתה מוזרה, יש קבוצה טובה מאוד". וגם: מה אמר לאמביד?

|
טאריק בלאק (איציק בלניצקי)
טאריק בלאק (איציק בלניצקי)

שעון החול כבר התהפך לו מזמן ועונת היורוליג של מכבי תל אביב תחל כבר ביום חמישי הקרוב במשחק המעניין נגד חימקי מוסקבה, שמצידה לקחה חלק מאוד פעיל במרוץ החימוש המסיבי שנערך הקיץ ביבשת אירופה. אלופת המדינה ביצעה מספר שינויים מרשימים בקו הקדמי, אך בתוך כל השינויים הללו שווה  דווקא לשים את הזרקור על הסנטר שהגיע להבנות בנוגע להארכת חוזהו, עוד במהלך העונה שעברה, טאריק בלאק. 

כעת, בראיון מיוחד ל-ONE הביגמן של הצהובים מספר על העונה החולפת, על הסיבות לאי ההצלחה, לפחות ביורוליג, הקיץ שעבר עליו, הקו הקדמי המפלצתי החדש של יאניס ספרופולוס, המטרות לעונת 2019/20, החיבור בין הרכש החדש לשחקנים הוותיקים. וגם: מה אמר לג’ואל אמביד, לאחר שכמעט גרם לו לפרוש. 

בלאק: נבנתה קבוצה מעולה, יש שחקנים טובים

שלום טאריק, העונה החדשה כבר בפתח וזה זמן טוב לשאול איך עבר הקיץ שלך?
״הקיץ היה טוב, הייתה לי הזדמנות לבלות עם המשפחה שזה תמיד דבר מדהים״.

אחת המטרות שההנהלה הציבה לעצמה הייתה להשאיר אותך במועדון, אז למה התהליך לקח כל כך הרבה זמן?
״כבר הסכמתי להישאר בעונה שעברה, לא יכולנו לחשוף את זה מפאת מספר סיבות, אבל הסכמתי להאריך את החוזה בשנתיים נוספות עוד לפני שעונת היורוליג שלנו הסתיימה״.

טאריק בלאק (איציק בלניצקי)טאריק בלאק (איציק בלניצקי)

היה לכם כישרון בעונה שעברה וגם העונה לא חסר, ומבחינת כל מה שקשור לקו הקדמי עושה רושם שזה הולך להיות אחד הקווים המדוברים ביותר ביורוליג, מה דעתך בנושא?
“אני חושב שבשנה שעברה הייתה לנו קבוצה מאוד מוכשרת, שנה שעברה הייתה מוזרה מסיבות אחרות, זה היה משהו שהיה גדול מהשחקנים. החלפנו מאמנים במהלך עונת היורוליג, ג׳רמי פארגו נפצע בגב עוד בקדם העונה, והוא החמיץ את מרבית העונה וחזר בסופה, רמון סשנס הגיע לשבוע ואז חזר לארצות הברית מסיבותיו האישיות. בנקודה הזו כבר הרבה דברים קרו, אבל אני מאמין שהשנה עשינו עבודה טובה בהחתמות, יש לנו מספיק שחקנים שחזרו לעונה נוספת, יש לנו ליבה טובה שחזרה עם ג’ון דיברתולומאו, סקוטי ווילבקין, ג׳ייק כהן, אנג׳לו קלויארו, דני אבדיה ששידרג את עצמו וגם יובל זוסמן”.

טאריק בלאק (איציק בלניצקי)טאריק בלאק (איציק בלניצקי)

“אז יש קבוצה טובה של שחקנים שקיבלו דקות נכבדות וחזרו לעונה נוספת, ולא משנה על מי הסתמכנו בעונה שעברה. מכבי החתימה שחקנים נהדרים כמו אות’לו האנטר, שחקן שבדיוק זכה באליפות היורוליג, כמו כן, טיילר דורסי שהוא שחקן ברמה גבוהה מאוד וכן קווינסי אייסי וכאשר שמים את השחקנים האלו במיקס אחד עם השחקנים שחזרו, אז יש קבוצה טובה מאוד”, הוסיף הסנטר. 

טאריק בלטק וסקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)טאריק בלטק וסקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

בכל קדם עונה תמיד אותם הדברים יאמרו: ‘הקבוצה צריכה להתחבר’, ‘למצוא את הכימיה שלה’, אבל עד כה, אחרי שלושה טורנירים בקדם עונה וגביע ווינר, הקבוצה נראית כמי שכבר מצאה את הכימיה שלה. נכון שיש מקום לשיפור, אבל זה נראה טוב עד כה, האין זאת כך? 
״זה אכן נחמד מאוד. ענווה, ענווה היא הדבק שמחבר אנשים, בכל מקום בתוך עולם הכדורסל ומחוצה לו, בכל מקום שנאמר את זה, בכל מקום בו שמוביל לחברות ולאחווה, ענווה תהיה הדבר הזה שיחבר אנשים וישמור אותם יחדיו, ואני חושב שכולנו הגענו צנועים. הליבה שלנו מורכבת מאנשים צנועים שרוצים לנצח, ורוצים לשחק יחד עם האחרים, והחבר׳ה החדשים שהגיעו, גם הם צנועים”. 

טאריק בלאק (איציק בלניצקי)טאריק בלאק (איציק בלניצקי)

“בנוסף, חלק מהשחקנים כבר מכירים את המערכת והשחקנים החדשים ינסו ללמוד איך דברים עובדים במכבי, הם לא מחפשים לזרוח על חשבוננו. ברגע שיש לך חבר׳ה צנועים, ברגע ששמים קבוצה של אנשים צנועים בתוך חדר הם הולכים להצליח להבין איך להסתדר יחדיו די טוב, וללמוד האחד את השני די מהר, כך שממש בורכנו השנה מהבחינה הזו״.

אותלו האנטר. חבר חדש בצבע (נעם מורנו)אותלו האנטר. חבר חדש בצבע (נעם מורנו)

לאחר מספר משחקים ששיחקתם יחדיו, מה המקום הכי גבוה אליו יכולה להגיע מכבי תל אביב העונה?
״התחושה היא שאנחנו יכולים להיות ממש טובים, ואנחנו רוצים להגיע לשם. אנחנו רוצים לעבוד מאוד קשה, אנחנו רוצים לשחק את המשחק בדרך הנכונה, ללמוד האחד את השני ולהיות צנועים האחד כלפי השני ואנחנו רוצים להיות הכי טובים שאנחנו יכולים להיות וזה כבר ידבר בעד עצמו, לא חייבים לשים ציפיות או תקרה על כך. צסק״א שזכתה ביורוליג בשנה שעברה הם פשוט נהיו הכי טובים וברגע שהם הגיעו ליכולת שיא בסופו של דבר הם גם זכו ביורוליג, אז זה פשוט אחד מאותם הדברים שלא דואגים לגביו”.

טאריק בלאק מטביע (איציק בלניצקי)טאריק בלאק מטביע (איציק בלניצקי)

מה אתה יכול לספר לנו על סנדי כהן?
״סנדי ממש טוב, רובנו בקבוצה אומרים על סנדי שכרגע הוא עדיין לא מבין כמה שהוא טוב, אבל זה היה נכון לגבי כולנו כשהיינו בגיל 21. בן כמה הוא 21-22? מי באמת הבין בגיל הזה כמה טוב הוא היה באמת? יש לו כישרון, הוא יכול לקלוע, הוא יודע לשלוט בכדור ולשמור על כל עמדה, הוא סופר אתלטי, הוא ממש זריז. תנקוב בדבר שלא מופיע עליו בדו”ח הסקאוט - אי אפשר לומר שבאמת חסר לו משהו. יש לו סייז, הוא גבוה, גם כשזה מגיע לתכונות לא חסר לו דבר, זה הכל עניין של הבנת המשחק וזה מה שאמרתי לסנדי כשישבנו לאכול יחדיו לראשונה מוקדם יותר השנה. אמרתי לו: ‘כרגע אתה יכול לקלוע כמה ג׳אמפ-שוטים שאתה רוצה, זה בסדר, אבל עבורך הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה ללמוד את המשחק’, וזה מה שסנדי צריך לעשות כרגע, הוא צריך ללמוד את המשחק״.

סנדי כהן (דוברות מכבי תל אביב )סנדי כהן (דוברות מכבי תל אביב )

כמעט גרמת לג׳ואל אמביד לפרוש לאחר הדאנק העוצמתי שביצעת עליו, ובשנה שעברה דיברו לא מעט על הנושא הזה. האם יש מישהו שאתה מתכנן לגרום לו לפרוש השנה?
״אני לא יודע, כל הדבר הזה פשוט קורה, כי דובר רבות על המחשבות שלו עם עצמו באותו הרגע, אבל לא תכננתי לעשות את זה וזה פשוט קרה. ג׳וג׳ו (ג׳ואל אמביד) הוא שחקן נהדר, אמרתי לו גם כמה שהוא מוכשר ובנוגע לעניין הפרישה זה פשוט קרה, גם עליי הטביעו ממש חזק בעבר וזה קורה. זה חלק מהמשחק, גובהו של ג׳וג׳ו 2.13 ס״מ והוא חוסם זריקות, אז בעיקרון בשלב כלשהו של הקריירה שלו זה היה צפוי שיטביעו עליו ופשוט יצא שזה הייתי אני. זה קרה ברגע שבו הוא היה פגיע, אבל אני שמח שעבורו זה היה שיעור שממנו הוא למד בסופו של דבר ותראה מה נהיה ממנו. הוא נלחם בקושי הזה ועכשיו הוא הפך להיות עבורי באופן אישי אחד הביגמנים הכי טובים ב-NBA”. 

ג'ואל אמביד מאושר (רויטרס)ג'ואל אמביד מאושר (רויטרס)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */