יום שישי, 05.07.2024 שעה 16:48
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

ערב פתיחת העונה: שמואל פרנקל עולה להתקפה

יו"ר המנהלת בכדורסל בראיון בלעדי ל-ONE על אוהדי מכבי ת"א ("היו צריכים להגיד להם לא לבוא כל השנה"), וויצ'יץ', היורוליג, מזרחי והסמכויות

|
שמואל פרנקל (נעם מורנו)
שמואל פרנקל (נעם מורנו)

שמואל פרנקל סוגר כבר שש שנים וחצי כיו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל. פרנקל, אחרי חודשים של מו"מ בין הקבוצות לארגון השחקנים והשחקנים, הצליח להביא להסכם בין הצדדים לתקופה של חמש שנים, שנחתם רשמית במוצאי שבת החולפת. רגע לפני הטקס החגיגי, הפועל באר שבע ומכבי תל אביב ניסו למנוע את החתימה ברגע האחרון. אם הן היו מצליחות, פרנקל היה נכנס לבעיה לא פשוטה. 

אך למרות חודשים של לחץ מצד ראשי מכבי ת"א עם האשמות כלפיו, ומנגד גם לחץ מלא מעט קבוצות שלא ייכנע לדרישות של הצהובים,  בראשות יו"ר הפועל ת"א רמי כהן, שהפך למאוד דומיננטי, פרנקל בסופו של דבר הצליח לעמוד בכל הלחצים ולהביא להסכם בין הצדדים. שמעון מזרחי כועס עליו, אך פרנקל בראיון מיוחד ל-ONE לרגל פתיחת העונה מספר כי הוא מתחיל את העונה בתחושה טובה. יו”ר המנהלת לא מהסס למתוח ביקורת על אנשי מכבי ת"א בנושא האוהדים,  מדבר על המועדון הסגור של היורוליג, על הסמכויות שלו, האלימות במגרשים וגם על שרת הספורט.

שמואל, באיזה תחושה אתה מתחיל את העונה?
“אני מתחיל בתחושה טובה. אני חושב שחיזקנו את ענף הכדורסל ואת הקבוצות, ראינו השבוע את המשחקים של גביע ווינר וראינו שהקבוצות התחזקו, גם קבוצות כמו עירוני נהריה ועירוני נס ציונה. אני מרגיש סיפוק גדול שיש לנו חמש קבוצות שמשחקות באירופה, אנחנו ליגה מכובדת ביבשת וזה שיש לנו חמש קבוצות שמתמודדות במפעלים השונים זה לא סתם. כדי להגביר את השתתפות הקבוצות באירופה, החלטנו לתת מענק על בסיס ספורטיבי והקצבה כספית משמעותית על מנת שיוכלו לשחק באירופה, אני גם חולם על הקבוצות השישית והשביעית אבל בינתיים זו החלטה טובה”.

שחקני הפועל ירושלים חוגגים זכייה בגביע ווינר (איציק בלניצקי)שחקני הפועל ירושלים חוגגים זכייה בגביע ווינר (איציק בלניצקי)

אתה לא חושב שההשתתפות של המון קבוצות באירופה פוגעת בליגת העל?
“אני חושב שזה מחזק את הליגה, זה עשה פלאים לעירוני נס ציונה ומכבי ראשון לציון. זה סך הכל מחזק, בליגה יש הרבה משחקים. אנחנו רואים ב-NBA שיש 82 משחקים בשנה עם המון טיסות ומעברים וזה מחזק את המועדונים. בנוסף, קבוצות באירופה מושכות שחקנים טובים, וזה מחזק את איכות הזרים שמגיעים לארץ”.

מה אתה חושב על העובדה שרק קבוצה אחת יכולה לשחק ביורוליג, לא משנה מי זוכה באליפות?
“זה תהליך שהתהווה לאט לאט, ורוצים ביורוליג להגדיל את כמות הקבוצות הקבועות ל-16 כאלו. העלינו כמנהלת את הנושא הזה ביול”ב, לדעתי זה צריך להיות פתוח לאלופה ישראלית, אך הם רוצים מצב של המשכיות, חוזק ובסיס עם קבוצות קבועות”.

יובל זוסמן, טיילר דורסי, סקוטי ווילבקין, יאניס ספרופולוס ודיברתולומאו (איציק בלניצקי)יובל זוסמן, טיילר דורסי, סקוטי ווילבקין, יאניס ספרופולוס ודיברתולומאו (איציק בלניצקי)

יש סיכוי לעוד נציגה ישראלית ביורוליג חוץ ממכבי ת”א?
“אני ראיתי שהיורוליג רוצה שהמנצחות ביורוקאפ ישתתפו במפעל שנה לאחר מכן, ומאחר שיש לנו ביורוקאפ קבוצה שמשתתפת אני מעריך שדרך המפעל הזה אפשר להגיע ליורוליג”.

עברת קיץ לא פשוט בנושא ההסכמים עם הקבוצות לגבי הסדרות וכמות הזרים, מה אתה יכול לספר לנו על זה?
“זה לא סוד שאני בעד סדרות, ולדעתי צריכות להיות סדרות של חמישה משחקים. לדעתי אחרי כמה שנים אפשר יהיה להעלות את מספר המשחקים בסדרה. אנחנו נסיים עם הפיינל פור בסיום העונה ונתחיל תהליך ארוך של סדרות. אנו רוצים לראות מתווה שלם ולא רק סדרות, אך אני שמח שהשגנו את זה. תודה מגיעה גם לשרה מירי רגב ולמנכ”ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי שסייעו לנו בהשגת ההסכם”.

שמואל פרנקל (נעם מורנו)שמואל פרנקל (נעם מורנו)

מה עבר עליך ברגעים שאנשי מכבי ת”א לחצו עליך בנושא הקטנת הזרים?
“הליגה שלנו מורכבת מ-12 קבוצות, אין דמיון בין קבוצות שמשחקות עם תקציב מינימום לבין מועדונים עם תקציב של 100 מיליון שקלים. הצורך של מכבי ת”א והפועל ירושלים בזרים איכותיים ובהגעה לגמרים אירופיים הוא חשוב, אבל צריך לאזן בליגה המקומית שלא יהיו הבדלים גדולים מדי. בתקופתי בתפקיד היו לנו ארבע אלופות שונות ולא אלופה אחת בלבד, זה חלק מהסדר החדש. הלחצים היו מכל הכיוונים, אני תמיד אומר שאני צריך להיות קוסם כדי להיות יו”ר המנהלת כי זה מצב מאוד קשה לרצות את כל הקבוצות. בסופו של דבר מוצאים את הפשרה שכולם יכולים לחיות איתה, במצב הזה כל הקבוצות יכולות להתקיים. יש בעיה בבאר שבע ובאשדוד, שהקבוצות צריכות יותר מתאזרחים ועזרה בתשלום המסים שלהם. משום שעברנו לישראלי אחד, המשכורות ירדו ויעזרו למועדונים”.

מה הם הלחצים שהופעלו עליך?
“ערכתי עשרות שיחות ועשרות פגישות, שמעתי גם את משרד הספורט ואת האיגוד ואת כל הקבוצות, אתה כל הזמן מנסה להגיע למכנה המשותף, שזה מה שבסופו של דבר יצא. האם אני יכול להגיד לך שכולם מרוצים? לא, אבל עם זה אפשר לקדם את הליגה קדימה. אני הכי מאושר בנושא הסדרות. עיתון מפורסם אמר שזה כיף שישראלים, לא חייבים לשחק לפי החוק הרוסי ושכמה מהם משחקים יחד על המגרש. בפגישה שעשינו עם 12 מאמנים הם אמרו שהם לא יכולים לנהל משחקים עם החוק הרוסי. אני חושב שאחד הדברים שעשינו זה לתת לשחקנים הטובים לשחק, לא משנה אם הם זרים או ישראלים. היום הקבוצות משתפות יותר ישראלים”.

שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)

מה דעתך על הניסיון ברגע האחרון של שמעון מזרחי לעצור את ההסכם עם השחקנים כאשר מתח ביקורת על ההתנהלות שלך ושל המנהלת בנושא?
"ההחלטה על ההסכם עם ארגון השחקנים התקבלה בדירקטוריון לפני כחודשיים כאשר היא גזורה מהמתווה לחמש שנים עליו החליט הדירקטוריון. באסיפה הכללית שהייתה לפני כשבועיים, נושא ההסכם עם השחקנים לא היה על סדר היום כי הוא כבר אושר בדירקטוריון הקודם. פרוטוקול הישיבה נשלח לקבוצות. אחרי הישיבה של האסיפה הכללית עדכנו את הדירקטורים ושמעון מזרחי העיר שתי הערות להסכם שהחברים קבלו וגם ארגון השחקנים. בטעות במתווה נכנס משפט שהכניס היועץ המשפטי על דעת עצמו שלא עבר את אישור הדירקטוריון, לא השחקנים ולא הובא לידיעתם”.

“שמעון נתפס במשפט הזה שהייתה טעות סופר. גם כך לא במשך החודשיים ולא בשבועיים האלו, הוא לא ביקש ישיבת דירקטוריון לדון מחדש בהסכם השחקנים שסוכם עליו. הוא הצטרף לבקשתו של יו"ר הפועל ב"ש, כפיר ארזי, שמתנגד לתשלום על מתאזרחים חדשים. עובדתית אינני חושב שזה תקין יומיים לפני חתימה על הסכם לנסות לשנות את ההסכם שאתה במיעוט. כמו כן, 14 דירקטורים לא הסכימו לכך ואותם ארבעה שהצביעו נגד בישיבת הדירקטוריון היו אלו שחתמו על ניסיון טרפוד ההסכם. למרות שחשבתי שזה מעשה שלא יעשה, כתבתי לכפיר, שבמידה ויהיה לו רוב לישיבה נוספת בנושא אקיים ישיבה זו. אך הרוב המוחלט לא הלך איתם".

כפיר ארזי, יו"ר הפועל ב"ש (איציק בלניצקי)כפיר ארזי, יו"ר הפועל ב"ש (איציק בלניצקי)

מה דעתך על האיומים שהיו מצד מכבי ת”א לפרוש מהליגה עקב החלטת הזרים?
“מכבי היא קבוצה מאוד חשובה בליגה, היא קבוצה עם מסורת של עשרות שנים, שתורמת הרבה לרייטינג ולקהל ולכל מה שקורה מסביב. הייתה מסיבת עיתונאים של שמעון מזרחי והוא אמר שהלחם והחמאה שלהם זה התארים בארץ. אני מכיר את החשיבה שלהם, זו ליגה מאוד חשובה והם עושים את המאמץ לזכות פה בכל התארים. היו לי שיחות עם כולם, כל אחד בא ומשמיע את הזווית שלו, זה לגיטימי לגמרי”.

איך היחסים שלך עם רמי כהן יו"ר הפועל ת"א?
“גם על הפועל תל אביב אני יכול להגיד שזו קבוצה מאוד חשובה לליגה, הקהל הולך איתה, יש לה מסורת, יש לה אולם של 3,400 מקומות והיא קבוצה חשובה בצורה בלתי רגילה. אני ורמי ביחסים אישיים טובים, אבל כמו שאני יכול לא להסכים עם דני פדרמן, אני יכול גם לא להסכים איתו, זה בסדר”.

רמי כהן (נעם מורנו)רמי כהן (נעם מורנו)

אין לך סמכויות של קומישינר גם לאחר שנתיים שאתה מבקש לקבל אותן, למה לא הצלחת להשיג את כל מבוקשך עדיין?
“המתווה שמסתיים העונה לאחר שלוש שנים, קבע שאני מקבל עוד סמכויות בנושאים הכספיים ובקבלת ההחלטות. סדרות זה לא נושא שאני יכול להחליט בו, צריך לשמוע את הקבוצות ולהגיע להסכמות. ביום יום יש לי הרבה יותר נושאים שאני מחליט עליהם, וזה בעקבות ההחלטה שהייתה בדירקטוריון. אני לא קומישינר כמו ב-NBA, אבל מרגיש הרבה יותר טוב”.

אתה מרוצה מתפקודך ומה שהשגת עד כה?
“אני מרוצה מהרבה דברים, מזה שיש לנו השנה 44 שחקנים מתחת לגיל 22. שישה שחקנים ששיחקו בנבחרת העתודה הם שחקני ליגת העל, ראית מה קרה עם העתודה בשנים האחרונות ואיך שחקני הנבחרות הללו השתלבו יפה בליגה. ראינו שאי אפשר לדעת איך משחקים ייגמרו, אני מרוצה מהתחרותיות. אני לא מרוצה מהאולמות, יש מחדל ממשלתי בנושא הזה, ראינו מה אולם יכול לעשות לקבוצה. בתור יו”ר היכלי הספורט לשעבר הגדלתי את האולם  ב-2,400 מקומות, דאגתי למסעדות, מזנונים וחניות. הפועל ירושלים שעברו לארנה, מכבי חיפה שהאלם שלה שודרג, באר שבע שעלתה לליגת העל ועברה לאולם עם 2,500 מקומות, חולון עם האולם החדש, גם כמובן יש את היכל שלמה של הפועל ת"א, זה הדבר הכי הכרחי כדי להעלות את רמת הכדורסל, להביא יותר אוהדים ואנשים צעירים. כבר חמש שנים לא בנו אולם חדש ודיברנו עם משרד הספורט על זה”.

שמואל פרנקל (שחר גרוס)שמואל פרנקל (שחר גרוס)

מה מירי רגב אמרה?
"בשורה התחתונה לא נבנה פה אולם הרבה זמן. היו תכניות לבנות בנס ציונה, באילת בהרצליה, היו תקציבים, אבל בסוף זה לא קרה”.

צריך שר ספורט חדש לדעתך?
“אני לא ממנה שרי ספורט, אני לא מעורב פוליטית. עצם זה שהממשלה הפרידה את הספורט מהחינוך זה היה צעד מבורך”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב (נעם מורנו)שרת התרבות והספורט מירי רגב (נעם מורנו)

עברת עונה לא קלה, ספגת לא מעט קללות במשחקי מכבי ת”א. איך אתה מרגיש עם זה?
“קיבלתי טלפון מאחד מראשי הפועל ת”א שאמר שהוא יביא את האוהדים של הפועל ת"א לשמור עליי, בהומור כמובן. ה’שועל’ והקבוצה שלו כתבו לי שהם מתביישים במה שהיה. הקומץ הזה של האוהדים הגיע לפה לדבר איתי על הסדרות. אמרתי להם שזו לא החלטה שלי אלא של הדירקטוריון, הם הרגישו שאני מעכב את זה ונוצרה ההתפרצות הזאת, שהייתה אלימה מצד הקומץ הזה והייתה מיותרת”.

האם אתה מאוכזב משמעון מזרחי ודני פדרמן שלא גינו את הקללות לעברך?
“אני חושב שהמועדון היה צריך להגיד לאוהדים הללו להשאיר את המנויים ולא לבוא כל השנה. אני לא יכול להיות מאוכזב מאנשים שמקדישים את חייהם וממונם לכדורסל, אני מצדיע לכל מי שמביא כסף מהבית ותורם לכדורסל מהונו.. יש אנשים ש-50 שנים לא רק באים למשחקים, אלא באים לאימונים, מביאים כסף ומחזיקים קבוצה. הלוואי שהיו יותר אנשי עסקים שהיו משקיעים בכדורסל. אני חושב שהקבוצות הקטנות צריכות להביא עוד אנשי עסקים ולא להסתמך רק על תקציבי העיריות. היום כשיש יותר רייטינג ויותר חשיפה לכדורסל מוכרחים להביא יותר ספונסרים שיתרמו כסף”.

אוהדי מכבי ת"א נגד שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי ת"א נגד שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

יש לך בית השקעות וגישה לאנשי עסקים, האם אתה מנסה לגייס אותם?
“אני עושה הרבה שיחות עם אנשי עסקים וגם מצליח לגייס, בשנתיים האחרונות חבר טוב שלי שמוליק דונרשטיין השקיע בבני הרצליה ושם מיליון שקלים בתקופה הזו ואני מברך על דברים כאלה”.

האם אתה תמשיך להיות עדיין הקורבן מבחינת אוהדי מכבי ת”א?
“לדעתי זה לא יקרה, אבל אם כן זו לא בעיה שלי”.

שמואל פרנקל וניר אלון (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל וניר אלון (איציק בלניצקי)

המנוי שלך נקנה לאותו מקום?
“כמובן. אני קונה את אותם מקומות כל השנים, משלם מחיר מלא ולא מבקש הנחה. יש לי עוד מנויים בעוד מקומות”.

מה לגבי יחסיך עם ניקולה וויצ’יץ שהאשים אותך במהלך העונה שעברה בקרב ציוצים ואמר בין השאר כי: "הוא תוקף אותי כי אני זר, זאת בושה לכדורסל הישראלי", ואתה גם אמרת לגביו: “ההתנהלות שלו בושה וחרפה"?
“ניקולה היה שחקן גדול, מאוד אהבתי אותו בתור סנטר במכבי שנתן תרומה אדירה. בגישה שלו בתפקיד הנוכחי הדגש שלו הוא על אירופה ולא על ישראל. הוא שם בעדיפות עליונה את היורוליג ולא את ליגת העל ויש לנו חילוקי דעות בנושא. אני חושב שקודם כל קבוצה ישראלית צריכה להגיע להישגים בזירה המקומית ואחר כך להתקדם לאירופה. אני לא מחפש עקיצות כלפיו, אלא להתקדם”.

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

למכבי ת”א ימשיכו להיות תלונות נגדך בנוגע להחלטת מספר הזרים או שהם ימצאו קורבן אחר?
“מכבי מסתכלת בראייה שלה ומנסה להגיע לייעול ומינוף היכולות שלה וזה לגיטימי, כמו שכל קבוצה אחרת שיש לה שאיפות אחרות, אני לא חושב שאפשר לטעון דבר כזה על קבוצה כזו שרוצה לזכות ביורוליג”.

מה היחסים שלכם עם איגוד הכדורסל?
“איגוד הכדורסל הוא גוף חשוב מאוד, הוא מנהל את הכדורסל בישראל ונתן לנו את הפריבילגיה לנהל את ליגת העל. גם קודמי בתפקיד עשה עבדוה נהדרת בהצעדת הליגה, וב-6 וחצי השנים שאני נמצא, יש לנו צוות נהדר במנהלת עם אנשים מוכשרים ומסורים, תמיד באים עם רעיונות לקידום. ביצענו מהפכה בנושא האתרים, השידורים והאפליקציות, יש לנו מסכת שלמה של מה אנחנו מקדמים. הדבר הכי חשוב שעשינו זה להגדיל את ההכנסות של המנהלת, שכיום הם מעל 40 מיליון שקלים ו-30 מיליונים מהם הולכים לקבוצות. צריך שיהיה כמה שיותר כסף לקבוצות. כל נושא הטיפול באלימות הוא בשיתוף פעולה מלא עם האיגוד, גם נושא הגדלת התקציבים”.

עמירם הלוי (חגי מיכאלי)עמירם הלוי (חגי מיכאלי)

כמה כסף כל קבוצה תקבל העונה?
“עם כל המענקים והבונוסים כל קבוצה תקבל 2.5 מיליון שקלים בממוצע לפי מענקי מיקום. הגדרנו במתווה אחרון שהקבוצה שתסיים ראשונה תקבל 400 אלף שקלים”.

למה נוצרה המתיחות עם איגוד הכדורסל?
“אני בעד לחיות בשלום עם האיגוד, אנחנו נפגשים עם המנכ”ל לפחות פעם בחודש ומנסים לפתור הכול ולהוריד את הלהבות. מדי פעם האיגוד נכנס לסמכויות ולטריטוריה שלנו. אני חושב שצריכות להיות החלטות מנהלת בלבד. אף פעם לא חשבנו שהם יתערבו בנושאי הקבוצות העולות והיורדות. אני חושב שהם טועים, מאוד קשה לקבוצה אחת להיקלט בליגת העל ובטח שתי קבוצות, אין מספיק קבוצות בליגת המשנה שביכולתן להתקיים בליגה הבכירה. אם תסתכל על האולמות של קבוצות הליגה הלאומית, אתה תראה שלשמונה קבוצות יש אולמות עם 1,000 מקומות ומטה. הליגה שלנו לא יכולה לשחק באולם של 400 מקומות כמו בהוד השרון או מודיעין, או באולמות בקרית מוצקין וקריית אתא עם 800 מקומות. הלוואי שתעלה קבוצה אחת שתוכל לקפוץ מתקציב מינימום של מיליון שקלים ל-6.5 מיליון שקלים”.

יו"ר מנהלת הליגה הלאומית, עוגן יוחננוב (באדיבות מנהלת הלאומית)יו"ר מנהלת הליגה הלאומית, עוגן יוחננוב (באדיבות מנהלת הלאומית)

מה יהיה עתידה של ההחלטה בנוגע לכמות העולות והיורדות ולכמות הקבוצות בליגת העל?
“כרגע החלטת הדירקטוריון לאחר שהייתה ועדה לבדוק את הנושא, היא על 12 קבוצות ועולה ויורדת אחת. שלחנו את ההחלטה לאיגוד וכרגע לא השתנתה ההחלטה. אני לא יודע איך זה ייגמר, מבחינתי תהיה עולה ויורדת אחת. לדעתי לפי המגבלות אין שתיים שיוכלו לעלות”.

מה דעתך על נושא השיפוט בליגה?
“יש שיפור גדול בשיפוט, הבקשה שלי מיו”ר איגוד השופטים היא ללכת יותר למוניטור לבדוק את ההחלטות והשריקות כי ראונו שמשחקים מוכרעים בשניות האחרונות או בחצי הדקה האחרונה בצורה מוטעית וצריך ללכת למוניטור כדי לאמת את ההחלטות. השנה השופטים הרבה יותר אחראים והולכים לבדוק מהלכים רבים יותר”.

שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

איך מטפלים באלימות במגרשים?
“אם מסתכלים ממבט רחב על רוב הליגה, היא מתנהלת ללא אלימות. לפי דו”חות של המשקיפים אין קריאות גזעניות או אלימות ברוב הקבוצות. יש במקומות מסוימים קריאות וטיפה התקוטטויות, אבל אני חושב שהשנה נראה הרבה פחות. הפועל חולון עשתה מאמץ מבורך להרגיע את האוהדים מאחורי הסל של האורחת וגם קבוצות אחרות עושות מאמץ בנושאים הללו. הפועל חולון מיישמת קוד אתי להתנהגות אוהדים ביוזמת שלמה אייזיק.  אלימות זה הדבר הכי מזיק בספורט, אנחנו רוצים שילדים ונערים יבואו  יותר למגרשים בלי לפחד. בשיתוף עם האיגוד אנחנו רוצים להעניש את האוהדים באופן אישי. זה לא פייר שאוהד מסוים ירביץ ויזרוק חפצים והקבוצה תיענש, אנחנו רוצים להעניש את האוהד. הקמנו צוות שהתחיל השבוע לטפל בנושא בגביע ווינר, והוא מצלם את האוהדים במקומות שעלולים להיות בעייתיים ונטפל בזה”.

מה תעשה אם מכבי ת”א תרד במהלך משחק אם יהיו קריאות לעבר שמעון מזרחי מאוהדי הפועל ת”א כפי ששמעון הצהיר?
“אי אפשר לקלל איש כמו שמעון מזרחי, חתן פרס ישראל ולקרוא לו להתאבד, יש לו נכדים ומשפחה, צריך להפסיק עם זה. אנחנו צריכים למנוע את התקריות האלה אבל אני לא חשוב שמכבי תעזוב את המגרש, זה יהיה הישג של האוהדים המקללים, ואני לא חושב שצריך לתת פרס לאוהדים שמקללים".

השלטים של אוהדי הפועל ת"א נגד שמעון מזרחי (עמרי שטיין)השלטים של אוהדי הפועל ת"א נגד שמעון מזרחי (עמרי שטיין)

ידידיה רפופורט מבעלי הפועל ת"א, אמר בראיון שעשיתי אתו בסיום העונה, כי מבחינתו, אין בעיה עם הקריאות "מזרחי תתאבד”.
"דיברתי איתו על כך, ואמרתי לו שלדעתי הוא טעה בהתבטאות הזו שאני לא מקבל אותה".

המועדונים ישתפו אתכם פעולה וימסרו שמות של אוהדים או שהם מפחדים?
“ראשי הפועל ת”א סופגים מזה הרבה מבחינה כספית. לא הייתי רוצה לראות אותה משלמת את הסכומים הגבוהים הללו בגלל האוהדים. זה כספים שלא באים בקלות לקבוצה כזו, לכן אני חושב שהפועל תעשה כל מאמץ בשביל למנוע כל אלימות שהיא”.

מה מבחינתך יהיה הישג העונה ומה מדאיג אותך העונה?
“אני שוב אומר שמדאיג אותי נושא האולמות. אני חושב שאנחנו צריכים לעשות יותר שיחות מחוץ למשרדים, בין הדירקטורים, יותר שיחות שכל אחד יבין את הצרכים של הצד שני. אם לא נצליח לבנות אולמות חדשים, זה יהיה חבל. החלום שלי הוא שנגיע לאולמות כמו ב-NBA והיכל מנורה מבטחים. אני שואף לאולמות גדולים ושלאוהדים יהיו מסעדות ובתי קפה, שתהיה חנייה ויוכלו להגיע מוקדם וליהנות ולהקל על התנועה בכבישים. אנחנו מדברים עם משרד הספורט על נושא האולמות כמו שאמרתי ואני מקווה שיתחילו לעשות את זה”.

ידידיה רפפורט (איציק בלניצקי)ידידיה רפפורט (איציק בלניצקי)

מי אתה מצפה שיהיה שר הספורט הבא?
“אני חושב ששר הספורט צריך להיות איש עם אהבה ורקע לספורט, וזה יוביל להשקעות גדולות יותר בספורט”. 

האם תסכים להיות שר הספורט?
“אין לי עניין להיות שר הספורט. יש לי עולם מלא, את החברה שלי, את המשפחה שלי, את הספורט שאני עושה בעצמי כל יום”.

מה השאיפות שלך לשנה הקרובה?
“יש לי הרבה כבוד לכדורגל ויש שם יו”ר מנהלת מאוד חרוץ שמגיע להישגים ואני מאוד מעריך אותו, אבל אני חושב שאנחנו צרכים להיות בפרופורציה אחרת בהקצבות המדינה לכדורסל, יש לנו יותר שחקנים פעילים ואנחנו מתקרבים לרווחים של הכדורגל. לשני הענפים מהטוטו יש רווחים דומים. אנחנו צריכים לקבל תקציב גדול יותר מהמדינה. אנחנו רוצים להביא יותר צעירים ונערים לאולמות. רוב המשחקים יהיו בסביבות השעה 20:00 חוץ מהמשחק המרכזי שיהיה בשעה 21:00. זה יעזור להביא קהל צעיר ומשפחות, הליגה הלאומית צריכה להיות מקור של שחקנים ישראלים לליגת העל. אנחנו צריכים לקבל שחקנים מקצועניים ומאומנים יותר וליגת המשנה היא כלי מצוין לכך”.

    אסור לפספס
    נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
    10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
    נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
    רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
    נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
    ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
    נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
    זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
    כדורגל ישראלי חדשות
    ליגת העל
    ליגה לאומית
    ליגות נמוכות
    גביע המדינה
    גביע הטוטו
    גביע הטוטו לאומית
    ליגת העל לנוער
    נוער וילדים NEXT ONE
    ספורט תיכוניים
    ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
    נבחרת ישראל
    ליגת העל לנשים
    הליגה הלאומית לנשים
    התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
    יורו 2024
    ליגה ספרדית
    ליגה איטלקית
    ליגת האלופות
    הליגה האירופית
    קונפרנס ליג
    ליגה אנגלית
    ליגה גרמנית
    ליגה צרפתית
    ליגה בלגית
    ליגה הולנדית
    ליגה רוסית
    ליגה טורקית
    ליגה יוונית
    ליגה קפריסאית
    ליגה סקוטית
    ליגה פורטוגלית
    ליגה שווייצרית
    ליגה אוסטרית
    ליגה פולנית
    ליגה ארגנטינאית
    ליגה ברזילאית
    ליגת האומות
    מוקדמות יורו 24
    מונדיאליטו
    יורו עד 21
    ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
    ליגת ווינר סל
    גביע המדינה
    גביע ווינר
    לאומית גברים
    ליגת ווינר אתנה נשים
    ליגת התיכונים
    נבחרת ישראלכדורסל עולמי
    חדשות
    NBA
    יורוליג
    יורוקאפ
    ליגת האלופות של פיב''א
    ליגה ספרדית
    ליגה יוונית
    ליגה איטלקית
    ליגה טורקית
    ליגה אדריאטית
    /* LAST / NEXT ROUNDs */