יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:30

היום: סלפטר תרוץ במרתון באליפות בעולם

המרתוניסטית מועמדת למדליה בדוחא. מארו טפרי ייעדר בשל דלקת בדרכי הנשימה, איימרו עלמיה ייעדר. אדווה כהן תרוץ במוקדמות של 3,000 מטר מכשולים

|
לונה צ'מטאי סלפטר (ג'ירו מוצ'יזוקי)
לונה צ'מטאי סלפטר (ג'ירו מוצ'יזוקי)

אליפות העולם באתלטיקה תיפתח היום (שישי) בדוחא שבקטאר בהשתתפות אתלטים מישראל. רוב המשלחת כבר נחתה ונקלטה בבית מלון מקומי, תחת אבטחה כמובן, וההופעות של האתלטים יחלו כבר ביומה הראשון של התחרות. זו תהיה חגיגה גדולה לחובבי הענף, כל זאת כעשרה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

בין הספורטאים הישראלים שיתחרו בדוחא נמצאת לונה צ’מטאי סלפטר, שמדורגת במקום השני בריצת המרתון לפי הנתונים שפרסם האיגוד העולמי, זאת בזכות התוצאה שעשתה במהלך השנה (2:19:46 שעות במרתון פראג). סלפטר תוזנק הלילה (בין שישי לשבת) בשעה 23:59 בדיוק, ותנסה לממש את הציפיות ממנה ולראשונה גם לעלות על הפודיום העולמי עם זכייה במדליה.

טקס לענת ליליאור שהעפילה לאולימפיאדה

סלפטר כבר קיימה אימוני ריצה קצרים ברחובות דוחא לפני התחרות והתרגלה למזג האוויר שיהיה חם מאוד עם 32 מעלות ו-80 אחוזי לחות. בכל אופן, המרתוניסטית הישראלית כבר מכירה את התנאים הללו, משום שבשנה האחרונה היא התאמנה בעיקר בתנאי שרב וחום, כהכנה לאליפות העולם הזו ולתחרות שתהיה במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 בקיץ הבא.

אגב, לפי דיווח בצרפת המרתון בסכנת ביטול או דחייה, זאת בעקבות החום הכבד ששורר בדוחא בימים אלה מחשש לבריאות הרצות - אך המארגנים בשלב זה טוענים כי על פניו הכל צפוי להתנהל כמתוכנן. יו”ר איגוד האתלטיקה העולמי, סבסטיאן קו, כבר הצהיר: “אנחנו מודעים לדאגה באשר לספורטאים, התנאים הולכים להיות קשים אבל יהיה תגבור של צוותי רפואיים לאורך המסלול”.

מארו טפרי ייעדר בשל דלקת בדרכי הנשימה במרתון שיוזנק ב-6 באוקטובר ב-23:59. בגלל התנאים הקשים שיהיו בדוחא הוחלט לא לסכן אותו. כמו כן, גם השתתפותו של המרתוניסט הנוסף איימרו עלמיה ייעדר, זאת בשל שברי מאמץ באגן. בהמשך היום תתקבל תשובה סופית גם בנוגע אליו. אגב, השניים עדיין שוהים בארץ וטרם המריאו לדוחא. ההיעדרויות הללו מתווספות גם להיעדרות של חנה קנייזבה מיננקו שנפצעה בקרסול.

מארו טפרי (טיבור יגר)מארו טפרי (טיבור יגר)

האצנית דיאנה ויסמן תנסה להפתיע ולהעפיל לחצי הגמר בריצת 100 מטר, כאשר המוקדמות שלה יתקיימו ב-28 בספטמבר.

אבל עוד לפני כל אלה, הראשונה שתייצג את ישראל באליפות העולם תהיה אדווה כהן, שתרוץ במוקדמות ל-3,000 מטר מכשולים, כתעלה על המסלול היום (שישי) בשעה 19:00. כזכור, כהן הירושלמית בת ה-23, פרצה באליפות אירופה בה היא סיימה במקום החמישי עם שיא לאומי חדש של 9:29.74 דקות.

כעת, זו הפעם הראשונה שכהן תתחרה במעמד הזה של אליפות העולם ובתחרות הקרובה בדוחא היא מדורגת במקום ה-38 מתוך 45 משתתפות. במרחק הריצה שלה יהיו שלושה מקצים, כאשר שלוש הראשונות מכל מקצה יעלו אוטומטית ושש הרצות המהירות ביותר שיבואו אחריהן יעפילו גם הן לחצי הגמר.

“זה הולך להיות מעניין וקשה לדעת מה יהיה”, אמרה כהן והסבירה: “התחרות באליפות אירופה תרמה לי לניסיון ואני יודעת שגם אם אני מדורגת בין האחרונות פה, הכל יכול להשתנות תוך כדי הריצה. זה מאוד מרגש להופיע במעמדים כאלה ובמיוחד במקום כזה, אני שמחה שיש לי את האפשרות לייצג את ישראל ולהראות שיש לנו עוד מקצועות ריצה".

אדווה כהן (טיבור יגר)אדווה כהן (טיבור יגר)

כהן מבלה את רוב ימות השנה בחו”ל. היא כבר בשנה השלישית במכללות בארצות הברית ונמצאת בעיצומו של הסמסטר שנפתח באוגוסט באוניברסיטת ניו מקסיקו, שם היא לומדת לתואר במדעי המחשב ומינהל עסקים. במהלך השנה האחרונה היא צמצמה את השתתפותה בתחרויות, זאת במטרה להגיע מוכנה לאליפות העולם בה היא התרכזה.

“המטרה שלי הייתה לעשות את הקריטריון לאליפות העולם וברגע שזה קרה אמרתי לעצמי שעכשיו אני רוצה רק להתאמן ולבוא מוכנה", סיפרה כהן. יחד עם זאת, לאחרונה היא הופיעה באליפות אירופה לאומות, שם השתתפה בריצות ל-1,500 מטר ול-3,000 מטר מכשולים, בהן סיימה במקומות הראשון והשלישי בהתאמה. גם הפעם היא תנסה ללכת הכי רחוק שאפשר ואולי לשפר את שיאה האישי בבמה הגדולה ביותר.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */