יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:57

אוחנה: חוגג עובד נכון ומשקיע, יישאר בבית"ר

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר הירושלמים: "הוא עובד בצורה מדהימה מול לה פמיליה, אני נהנה". התוכנית משודרת גם ב- 101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נערוך ראיון עם יו”ר בית”ר ירושלים אלי אוחנה, על איזי שרצקי ועירוני קריית שמונה, על איתמר ציז’יק וכמו כן, נתכונן למשחק המסקרן בין מכבי חיפה למכבי נתניה שייערך הערב.

אלי אוחנה: “לנצח נותן אווירה טובה, משה חוגג עושה עבודה מדהימה ואין סיבה שלא יישאר”

דיברנו עם יושב ראש מועדון בית”ר ירושלים, אלי אוחנה, על התחושות לאחר הניצחון בגביע הטוטו, על הסיבות מאחורי ההישארות מאחורי הקלעים מאז שנכנס לתפקיד, היחסים על אלי טביב ועתידו של משה חוגג, בעלי הקבוצה.

ערב טוב אלי אוחנה, יושב ראש מועדון בית”ר ירושלים
“ערב טוב, שמח להיות כאן”.

מהן התחושות לאחר הזכייה בגביע הטוטו?
”זה כיף לנצח, זה נותן אווירה טובה, אנחנו אחרי שני ניצחונות רצופים, התחלנו רע וזה מתחיל להיראות יותר טוב”. 

מדוע היית מאחורי הקלעים ולא דיברת בתקשורת המון זמן?
“אני חושב שיותר מדי קולות שבאים מהמועדון זה לא מהלך נכון, אני לא אמור לדבר כל שני וחמישי. אני חושב שכשאני מדבר בתכיפות קטנה יותר אז זה יותר מעניין. אני מקבל את ההערה, יכול להיות שהייתי צריך לדבר יותר אבל אני חושב בעונה הזו דיברתי יותר בתקשורת מאשר העונות הקודמות”. 

יוסי בניון ואלי אוחנה מאושרים (רדאד ג'בארה)יוסי בניון ואלי אוחנה מאושרים (רדאד ג'בארה)

מה ההבדל בין תקופתך כפרשן וכבעל מקצוע במועדון?
“לא חרגתי ממנהגי, כשאתה פרשן אז משלמים לך כדי לדבר. כרגע אני בפוזיציה אחרת, אני מכבד את בעלי הבית של המועדון. כשבעל הבית אומר את הדברים בצורה ברורה ואני מסכים עם 99.9 אחוז מהדברים שלו, אז אני לא חושב שצריך לחזור על זה, אני חושב שמשה חוגג מדבר פחות ופחות בתקשורת, והחלטתי לדבר קצת יותר אחרי מה שקרה בשבת”. 

מערכת היחסים עם אלי טביב לאחר האירועים שקרו בבית”ר ירושלים
“היינו חברים טובים, אבל קרה מה שקרה, והיחסים הם בסדר כיום, לוחצים ידיים ואומרים שלום. שנינו איבדנו חבר בעקבות מה שקרה. הזמן עושה את שלו, אי אפשר לדעת מה יהיה עוד חודש או יותר. הייתי צריך לדבר בצורה נחרצת במקרה אלי טביב אבל מערכת היחסים לא הייתה טובה, היה נתק וחוסר דיבור בינינו ואני מצטער על כל מה שקרה”.

מה קרה עם אלי טביב בדיוק?
“כשיש מצב של העברת ביקורת אני אעביר גם בעצמי ביקורת חריפה מאוד וגם אם זה לא ימצא חן בעיני מישהו הקהל, הם מבינים את זה כי הביקורת שלי עניינית. לה פמיליה זה ארגון גדול ויש חלק קטן שמובילים לדרכים אחרות ואני מאמין שזה ייפתר בסופו של דבר. הקהל בא והפגין בבית של טביב, אף אחד לא איים עליו מעבר לזה. בכל מצב אני חושב שהייתה טעות מצידי לא להיות לצידו של טביב בעניין הזה. היינו חברים טובים ולא היינו צריכים לעבוד יחד”.

משה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)משה חוגג, יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)

משה חוגג יישאר הבעלים של בית”ר לאור מה שקורה עם לה פמיליה?
“כל מה שהוא עשה עם ההתנהלות מול הארגון הוא מדהים. יש הרבה שקט ביציעים, גם הקהל מבין שבסופו של דבר שטובת הקבוצה היא לפני הקהל. זו בעיה שלא פותרים ברגע, המצב במועדון הוא הרבה יותר טוב לפני שהיה לפני כמה שנים, חוגג עובד בדרך נכונה וסבלנית. לפי הרושם שלי בוודאי שהוא יישאר, הוא משקיע סכומי עתק, אכפת לו מהקבוצה מכל הבחינות, אני לא רואה שום סיבה שהוא לא יישאר”. 

מה תפקידך הפרקטי במועדון?
”אני הגעתי לבית”ר כשאלי הביא אותי עם חוזה מכובד לחמש שנים. משה חוגג קיבל אותי כירושה ואני נשארתי בראש המועדון כשהוא הגיע, הוא החליט להביא את מוני ברוש וזו החלטה מצוינת. אני יושב ראש, אחראי על הכל, אני מעורב בכל ההחלטות, בבוגרים, בנוער, בספונסרים ובעובדים במועדון. אני מבחינת ההיררכיה הראשון שמתחת לחוגג. אני מאוד מפרגן למי שתחתיי, אני אוהב להאציל סמכויות, ואני חושב שמישהו מקבל אחריות הוא חייב לקבל את מלוא הסמכויות, כמו תפקודו של יוסי בניון כמנהל מקצועי. אני עובד הרבה יותר קשה מאשר עבדתי בתקשורת. פרשנות זה כיף כי אתה יכול לומר הכל מהכל, אבל אני מאוד נהנה בבית”ר ירושלים”.

התקציב הרב מכוון לאליפות, אי אפשר להוריד ציפיות
“בית”ר הוא מועדון גדול ולא משנה איזה סגל הוא העמיד, תמיד האוהדים ציפו וקיוו שנהיה בצמרת. המטרה העיקרית של הקבוצה זה להיות בשלושת המקומות הראשונים, אם לא יהיו פציעות ותקלות כמו מה שקרה עם מיכאל אוחנה אז אולי נגיע לשם. אנחנו מכוונים למקומות 1-3 תמיד, להגיד שהקבוצה מכוונת למקום נמוך יותר זה לא נכון”.

משה חוגג ואלי אוחנה (אורן בן חקון)משה חוגג ואלי אוחנה (אורן בן חקון)

איציק ניסנוב: “אחמד עאבד ניסה להזיק ולסחוט את הפועל תל אביב, אם יגיע מישהו שיתחייב לעתיד המועדון ניתן את החלק שלנו בחינם”

דיברנו עם אחד מבעלי הפועל תל אביב על עתידו בתור הבעלים, על יכולת ניהול הקבוצה, הסיפור עם אחמד עאבד ומעמדו של ניסו אביטן כמאמן הקבוצה.

ערב טוב איציק ניסנוב, אחד מבעלי הפועל תל אביב
“ערב טוב ושנה טובה”.

האם אתה רוצה להפרד מהקבוצה?
“ידעתי לאן נכנסנו ואנחנו נמצאים בשלב ביניים עד שיבוא מישהו שראוי להפועל תל אביב ויוציא מכיסו כל שנה 20-30 מיליון שקלים, ועד שיגיע מישהו כזה אנחנו פה. אם בא מישהו ורוצה את הקבוצה ויתחייב שהתקציב יהיה 50 מיליון שקל בכל שנה אני אתן החלק שלי בחינם, למישהו שיבטיח את העתיד של הקבוצה”.

למה הכוונה במסר של האוהדים “יש קונים אין מוכרים”?
“לצערי הקבוצה מחפשת קונה 8 שנים, אין אף אחד רציני שרוצה באמת לקנות את הקבוצה. אם מישהו ירצה ניתן לו את הקבוצה. אם יבוא מישהו ויתחייב לעתיד כלכלי ניתן לו את החלק שלנו בחינם, ואם יבוא מישהו שירצה להפוך את הקבוצה לקבוצה עם תקציב נמוך אז הוא יצטרך לשלם את ההשקעה שלנו עד עכשיו, כרגע אין מישהו אחר שמסוגל”.

כמה עולה הפועל תל אביב?
“כמה מיליוני שקלים בודדים. אם להיות קצת פיירים זה לא המקום לנהל מו”מ על הקבוצה”.

איציק ניסנוב (רדאד ג'בארה)איציק ניסנוב (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על יכולת הניהול של הקבוצה?
“אני חושב שהפועל תל אביב מתנהלת בסדר גמור. מהיום שבאנו כולם מקבלים את הכסף בזמן, הקבוצה לא חייבת שקל לאף אחד. הקבוצה לא מצליחה, עשינו קבוצה עם תקציבים לא קטנים, זהו התקציב החמישי בגודלו בארץ והוא עומד על 17 מיליון שקלים, אבל עשינו הרבה טעויות בדרך. הקבוצה לא מביאה תוצאות אבל אני מקווה שזה ישתפר”.

מה הסיפור עם אחמד עאבד?
“אנחנו ביקשנו ממנו במשך שנה שלמה ללון לפחות יום לפני משחק קרוב למתחם. לא יכול להיות שיש משחק ביום ראשון במושבה בשעה 9 בערב, והשחקנים צריכים להגיע שעתיים לפני, והוא מגיע למשחק אחרי שלוש או ארבע שעות נסיעה, זה לא אפקטיבי. היה נוהל שהוא חייב לישון במרכז לפני המשחק והוא לא הסכים. עשינו טעות איתו, היינו הכי פיירים שיש עם השחקן. פנינו לסוכן שלו ואמרנו שאנחנו לא רוצים בעיות ושימצא קבוצה. הוא חיפש לעשות נזק למועדון ולנסות לסחוט את המועדון”.

כמה כסף השקעתם במועדון?
“להחזיק קבוצת כדורגל כמו הפועל תל אביב במינימום הוצאות דורש לשים כמה מיליוני שקלים כל שנה, לא נכנסנו במטרה להשקיע יותר מזה”. 

כמה זמן לדעתך ניסו אביטן יישאר כמאמן הקבוצה?
“שנה שעברה הכתרתם אותו למאמן העונה. אני חושב שבכדורגל צריך סבלנות ולא צריך להסיק מסקנות אחרי ארבעה משחקים. נדבר במחזור העשירי, ברור שחשבנו שניראה טוב יותר אבל צריך לתת לו זמן. אנחנו מרוצים מהעבודה שהוא עושה למרות שאין כרגע תוצאות, יש פרמטרים רבים שצריך לבחון דרכם מאמן”.

מאיר תושב, ניסו איבטן ואיציק ניסנוב (איציק בלניצקי)מאיר תושב, ניסו איבטן ואיציק ניסנוב (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */