יום שישי, 05.07.2024 שעה 21:32

איראן טוענת לחטיפתו של הג'ודאי סעיד מולאי

במדינה יתלוננו לוועד האולימפי הבינ"ל בנוגע למולאי, שהתחמק ממפגש מול שגיא מוקי. מאמנו טוען: "הגיע למלון רכב ואיש ביטחון והעבירו אותו לגרמניה"

|
סאיד מולאי (רויטרס)
סאיד מולאי (רויטרס)

המהלך של הג’ודאי האיראני סעיד מולאי, שבחר לא לחזור למולדתו בתום אליפות העולם ביפן אלא לבקש מקלט מדיני בגרמניה, תפס את הכותרות באיראן. עכשיו כבר ברור לחלוטין כי מולאי לא יחזור להתחרות תחת דגל המדינה אחרי ההחלטה האמיצה שקיבל, ובעקבות זאת באיראן נאלצים להתמודד עם האשמות קשות ולעמוד מול ביקורת ציבורית רחבה. בתגובה, באיראן מפנים את החיצים כלפי יו”ר איגוד הג’ודו העולמי מריוס ויזר ומתכוונים לפנות בתלונה רשמית בנושא לוועד האולימפי הבינלאומי.

בתגובה ראשונה לפרשה, אמר שר הספורט האיראני, מסעוד סולטאני-פר: “מה שברור לנו הוא שראינו צעדים מפוקפקים מצד איגוד הג’ודו הבינלאומי, שניסה לייצר בעיות. עקבנו אחר העניין ברביעי ובחמישי, וגם מחינו בעניין זה. הוועד האולימפי האיראני ישלח היום מכתב לוועד האולימפי הבינלאומי, יסביר את העניין ויבקש את התערבותו בנושא כדי למנוע את הצעדים הפוליטיים של איגוד הג’ודו העולמי”.

ביבי מברך את אלוף העולם שגיא מוקי

בתוך כך גם מג’יד זארעיאן, מאמן נבחרת הג’ודו האיראנית, התראיין לסוכנות הידיעות “פארס” וטען: “מהקרב השלישי ואילך באליפות העולם, סעיד מולאי לווה על ידי איש הביטחון של יו”ר האיגוד העולמי מריוס ויזר, שלא איפשר לי להיות לצדו. זו היתה תוכנית שהוכנה מראש כדי שיתחרה מול הג’ודאי הישראלי, אבל ההפסד שלו לבלגי, למרות כל המאמצים שלו לנצח, שיבש את התוכניות של האיגוד העולמי”.

שגיא מוקי חוגג (רויטרס)שגיא מוקי חוגג (רויטרס)

זארעיאן דחה את דבריו של יו”ר האיגוד הישראלי משה פונטי, שטען כי מולאי היה לכאורה תחת לחץ של סוכנים איראניים לפני קרבות חצי הגמר באליפות העולם, ואלה אף הגיעו לבית משפחתו באיראן ופעלו על מנת שלא יתחרה מול מוקי. בהקשר הזה, זארעיאן אמר כי “משפחת מולאי לא הייתה תחת לחץ. זו ידיעה שקרית. לאחר סיום התחרות, הגיע רכב ואיש ביטחון למלון והעבירו אותו ללא אישור שלי. היה לסעיד כרטיס טיסה חזרה לאיראן, אבל אנשי הביטחון לא איפשרו לי ללוות אותו והכינו לו כרטיס טיסה לגרמניה. אני סבור שהכל תוכנן מראש, עוד לפני הנסיעה ליפן”. 

סעיד מולאי (משמאל) (רויטרס)סעיד מולאי (משמאל) (רויטרס)

בהקשר הזה, מומחה ישראלי לאיראן, ד”ר רז צימט, טען כי “בשורה התחתונה, באיראן ממשיכים בקו יחיד וברור - לנסות ולהטיל את האחריות להתנהלות של סעיד מולאי בלחץ חיצוני שהופעל עליו מצד האיגוד העולמי ובשיתוף פעולה עם ישראל. המהלך הזה נעשה ככל הנראה כדי להעביר חלק מהאחריות מהמשטר האיראני לאחרים, מתוך ידיעה שבקשת המקלט המדיני תעורר ביקורת ציבורית נרחבת שתופנה כלפי המשטר. באיראן לא יכולים לפגוע בספורטאי כמו סעיד מולאי ולכן הם מציגים אותו כקורבן”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */