יום רביעי, 03.07.2024 שעה 13:28

שרעבי: הישג יוצא דופן, מוקי בעל אישיות מיוחדת

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם מנכ"ל משרד הספורט על ההישג האדיר: "הוא עבר דרך ארוכה, מגיע לו". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בזכייה האדירה של שגיא מוקי במדליית הזהב באליפות העולם לג’ודו בטוקיו, נושא הרכבות במשחק נבחרת ישראל מול מקדוניה בטוטו טרנר, ניקולאס לב, שבירת שיא הצופים למחזור הראשון בליגת העל, נתכונן לדרבי של חיפה, פציעת מסי ועסקת ניימאר המתגבשת.

רונן קצב: “אצילי יסיים את השיקום בעוד שבוע, אם הכל יהיה בסדר הוא יחזור לשחק בעוד כחודש”

שוחחנו עם רונן קצב סוכן השחקנים הבינלאומי, על התנהלותם הכלכלית של שחקני הכדורגל במהלך הקריירה וגם ביום שאחרי, ועל מצבו הרפואי של עומר אצילי, שחקנה של מכבי תל אביב.

ערב טוב רונן קצב, סוכן השחקנים
”ערב טוב אופירה ואייל”.

כיצד כדורגלנים צריכים להתנהל ולשמור על עצמם לקראת היום שאחרי?
”ישנם שחקנים רבים כדוגמת ערן זהבי, מאור בוזגלו, ברק יצחקי, שכבר חושבים על העתיד שלאחר קריירת המשחק, ומצליחים להשקיע את הכסף ולדעת לא לבזבז אותו. ביום שאתה פורש המשכורת לא נראית אותו דבר בכלל, ולכן חשוב להיות ערוכים לכך”.

מה מצבו הרפואי של עומר אצילי?
“השחקן עובר שיקום, ישנו חשש שהוא צריך עוד ניתוח אבל בשלב הזה נראה שהשיקום יספיק. הוא בעוד שבוע יסיים את השיקום, כך לפי מאמן הכושר שלו, ואם הכל יהה בסדר תוך חודש הוא ישחק”.

רונן קצב (שחר גרוס)רונן קצב (שחר גרוס)

 

יוסי שרעבי: “זהו הישג יוצא דופן לבחור יוצא דופן”.

דיברנו עם יוסי שרעבי, מנכ”ל משרד הספורט, על הישגו האדיר של שגיא במוקי כשזכה באליפות העולם בג’ודו. כמו כן, שוחחנו על הפרסים הכספיים אותם מרוויחים הספורטאים בתחרויות השונות. 

ערב טוב יוסי שרעבי, מנכ”ל משרד הספורט
”ערב טוב ושלום לכולם”.

כיצד אתה מסכם את ההישג של שגיא מוקי?
“זהו הישג יוצא דופן, במיוחד שמדובר בשגיא מוקי, שעבר דרך ארוכה. הוא אישיות מיוחדת. מגיע הרבה קרדיט גם לאורן סמדג’ה ולכל נבחרת הגברים של ישראל, הוא מחדיר בהם הרבה אופי. זו פעם שניה שאנחנו אלופי העולם, זה הישג יוצא דופן לבחור יוצא דופן”.

מה דעתך על הודעתו של האיראני שלא יתמודד מול מתמודד ישראלי?
“הצלחנו לשים את ישראל על מפת הג’ודו העולמי, דאגנו שנופיע באבו דאבי. גם אליפות אירופה הייתה בארץ, זה מפח נפש. חבל שצריך להגיע לזה”. 

האם שגיא מוקי מרוויח?
“מגיע לו להרוויח, אנחנו נותנים כסף על הישגים. יש דרגות שונות של פרסים לפי התחרויות. הכפלנו את הכסף בשנים האחרונות בגלל המסים. הפרס הוא כמה מאות אלפי שקלים, והמאמן מרוויח 50 אחוז מזה”.

יוסי שרעבי (חגי מיכאלי)יוסי שרעבי (חגי מיכאלי)

 

שלומי ברזל: “יש עבודות תשתית ברכבת בבאר שבע בלילה שלפני המשחק, מקווה שבכל זאת הקהל יגיע לתמוך בנבחרת”

שוחחנו עם משה ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל על בעיות הרכבות לבאר שבע למשחקי הנבחרת ועל תפקיד יושב ראש ההתאחדות.

ערב טוב שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל
”ערב טוב ברקוביץ’”.

תוכל להסביר לנו את בעיית הרכבות למשחקי הנבחרת באצטדיון טרנר?
“אנחנו עובדים עם הרכבת על הסיפור הזה, יש לנו שיתוך פעולה מצוין. הפעם ישנה בעיה עם הרכבת, יש עבודות ברכבת ישראל שאמורות להתחיל בדיוק ביום המשחק. אני רוצה לשמור על אופטימיות ולקוות שזה יסתדר. קשה יותר להביא אנשים למשחקי הנבחרת. כשעשינו מהלך אסטרטגי ועברנו לטרנר וטדי וסמי עופר, ידענו שהיכולת להביא את המשחקים למקומות האלה יוצרת תלות בהגעה ובתחבורה הציבורית וזה מפחית את כמות האוהדים. נגד אלבניה הייתה כמות מדהימה, מקווה שגם הפעם זה יחזור על עצמו. הנבחרת אמנם לא מגיעה במצב אופטימלי. האימון הראשון הוא ביום שני של הנבחרת עם אנדי הרצוג לקראת המשחק מול צפון מקדוניה, כשביום חמישי ההתמודדות. יש לו שני אימונים וחצי בקושי לפני המשחק, ויש המון פצועים”.

מה עתידו של תפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל?
“חייב להיות יושב ראש במשרה מלאה. אם זה יהיה בשכר זה ייפתח לעוד הרבה אנשים. כל יושבי הראש נתנו את הכל. מצבה של התאחדות לכדורגל מעולם לא היה טוב יותר, מבחינה מקצועית וכלכלית, שיקמנו את הגירעון והתחזקנו ברוטשטיינר והרצוג, הקמנו המון אקדצמיות ותמיד דוחפים למצוינות. כל מי שיקבל את ההתאחדות לידיו יהיה שמח”.

למה לא להשתמש בשחקן עבר כיושב ראש ההתאחדות, אם בג’ודו זה עובד מצוין?
“אני יכול למצוא רק יתרונות במישהו שמכיר את הענף ומחובר אליו. גם לאנשים צריך להיות את האומץ להגיד ‘אני רוצה’ ולא לחכות שיפנו אליהם. אני חושב ששחקני העבר מכירים את כל הדמויות בהתאחדות הכדורגל כדי להביע רצון ולהיות מוכנים לקחת את התפקיד. חיים רביבו בעבר רצה את התפקיד אבל הבין שזה מורכב מדי, אך לזכותו ייאמר שהוא הבין שיש המון פוטנציאל בתפקיד הזה. אני לא יכול להתווכח עם העובדה שאנחנו לא נמצאים במקום שרצינו. ההתאחדות לכדורגל נמצאת בסיטואציה הכי טובה מזה עשרות שנים וצריך מישהו שינהיג. אני מקווה שזה יסתיים בתקופה הקרובה. צריך לבוא בן אדם עם חזון ועם רצון להצליח, ונכונות להפשיל עוד יותר שרוולים”. 

שלומי ברזל (משה חרמון)שלומי ברזל (משה חרמון)

 

ניקולס לב: “הגדרנו במנהלת את השנה כשנה בה אנחנו רוצים להביא את המשפחות למגרשים, רוב המשחקים לא ישוחקו בשבת”

שוחחנו עם ניקולס לב, מנכ”ל מנהלת הליגות לכדורגל, על הפעולות להגדלת כמות הקהל במגרשים, על סוגיית המשחקים בשבת, על כמות הזרים בקבוצות הישראליות ועל צמצום המועדונים בליגת העל.

ערב טוב ניקולס לב, מנכ”ל מנהלת הליגות לכדורגל
“אהלן ברקו”.

מה הפעולות שביצעתם כדי לשבור את שיא הקהל באצטדיונים במחזור הראשון?
“הגדרנו את השנה הזו כשנה שבה אנחנו רוצים להביא את המשפחות למשחקים. הקדמנו את המשחק המרכזי ל-20:15 ולא 21:00. הלכתי עם הבן שלי למשחק בין הפועל תל אביב למכבי נתניה והגעתי יחסית מוקדם הביתה, שזה הישג יוצא דופן. בנוסף שיפרנו את המתקנים, החזרנו את אצטדיון בלומפילד והוצאנו את אצטדיון רמת גן מליגת העל”.

האם יהיו משחקים העונה בימי שבת?
”בסופו של דבר רוב המשחקים לא יהיו בשבת. זה לא כמו פעם שכל המשחקים בשירים ושערים היו בשבת. יש שני משחקים ביום ראשון ואחד ביום שני, ושניים ממשחקי השבת הם לרוב במוצאי שבת. לצערי כרגע אנחנו לא יכולים לקיים את כל המשחקים באמצע השבוע כי יש אילוצים, יש גופים שמעורבים. בדרך כלל כך יורכבו משחקי המחזור”. 

האם אתם שואפים להקטין יותר את כמות הזרים בקבוצות?
“בליגה הלאומית הורדנו את כמות הזרים משלושה לאחד. בליגת העל הזר השישי לא נרשם וכרגע רוב הקבוצות רק עם חמישה זרים. אם תוריד יותר את הזרים תוכל ליצור מצב שבקבוצות הגדולות לא יהיה סיכוי להגיע למעפלים האירופיים. באר שבע שהגיעה לאירופה הייתה עם ג’ון אוגו וטוני וואקמה והם היו הגורמים המרכזיים להצלחה. לא כל שחקן זר מתאים ולכן זה חשוב שיהיו כמות כזו של זרים שיהיו גורמים חשובים בקבוצות”.

מה דעתכם על לצמצם את ליגת העל לפחות קבוצות?
”יש יתרונות בצמצום הליגה ל-12 או עשר קבוצות. נדון על זה במנהלת, הקבוצות יצטרכו להחליט איך לקחת את הכדורגל צעד אחד קדימה. יש יתרונות בצמצום אבל גם חסרונות”. 

ניקולס לב (יונתן בלום)ניקולס לב (יונתן בלום)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */