יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:45
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

שחר: הישראלים חסרי סבלנות, רוצים ישר תוצאות

הבעלים של מכבי חיפה ומשה חוגג התארחו בבורסה לניירות ערך לקראת פתיחת ליגת העל. נשיא הירוקים: "לא היו הישגים, אבל עשינו מעל 15 אלף מנויים"

|
כלפון, שחר, חוגג ובן זאב (רדאד ג'בארה)
כלפון, שחר, חוגג ובן זאב (רדאד ג'בארה)

ליגת העל בכדורגל תצא ביום שבת הקרוב לדרכה ולכבוד המעמד התאספו הבוקר (חמישי) נציגי המועדונים במתחם של הספונסר החדש, הבורסה לניירות ערך, לצורך השתתפות בטקס חגיגי במסגרתו הם פתחו את יום המסחר.

בנוסף לאירוע, נערך פאנל כלכלי בהנחייתו של מנכ”ל הבורסה איתי בן זאב ובהשתתפותם של בעלי מכבי חיפה יעקב שחר, בעלי בית”ר ירושלים משה חוגג ויו”ר מנהלת הליגה ארז כלפון.

עוצר נשימה: מבט מיוחד על בלומפילד בשקיעה

כלפון פתח ואמר: “כל נושא המשפחות, צעירים, רפורמת השעות. אנחנו השנה עשינו שינוי דרסטי ביחד עם בעלי הקבוצות, מתוך כוונה ומטרה למלא את האצטדיונים בקהל. המשחק המרכזי השנה יתחיל ב-20:15 כדי שיוכל להסתיים ב-22:15. המשחקים בשעון החורף יתחילו ב-15:00 בצהריים, בדיוק כמו שהולכים להצגה או לפארק. אני חושב שהמהלך הזה הוא טוב גם לתקשורת, כי יהיה יותר זמן לתת סיקור לכל משחק. אני גם לא כל כך מרוצה מזה שמחפשים דברים שליליים כדי לכתוב ולפגוע כי אני חושב שיש הרבה דברים טובים לכתוב”.

שחר: “אנחנו השנה עשינו מנוי למשפחות דתיות, זה מנוי שנתי שברגע שהמשחק יהיה בשעות של שבת הם יקבלו זיכוי. הנושא התקבל בצורה מאוד יפה ועשינו לא מעט מנויים כאלה. הרווחים לא נובעים ממכירת כרטיסים, הם באים ממדיה שמשלמת הרבה ומהכנסות של ספונסרים שנחשפים לעשרות ומאות מיליוני אנשים ולכן הם גם משלמים הרבה יותר. מה שאנחנו מקבלים מהצד יכול להספיק אולי לחודש אחד. לולא בעלים שמכניסים את היד לכיס, הכדורגל שלנו לא יכול היה להתקיים. הכדורגל שלנו בגדול הוא כפוי טובה”.

יעקב שחר (רדאד ג'בארה)יעקב שחר (רדאד ג'בארה)

ההשקעה של הבעלים: “ברגע שאתה בונה איזושהי מסגרת חיובית ומצליחה, אתה מרגיש מחויבות לכל אלו שמלווים אותך. אנחנו בשנים האחרונות לא עשינו הישגים אבל עדיין עשינו מעל 15 אלף מנויים בשנה. ההכנסות לא גדלות משנה לשנה וצריך להתמודד עם זה והחשש של כולנו הוא שאם אנחנו נעזוב תהיה מפולת, כפי שקרה בלא מעט מועדונים אחרים. זו תחושת שליחות. באיזה ספורט אתה יכול במדינת ישראל לגייס ולאסוף סביב קבוצה אחת כל כך הרבה אנשים? אנחנו מרגישים את המחויבות הזאת אבל אנחנו נשארים”.

הבאת שחקנים זרים: “שחקנים שהבאנו ממזרח אירופה בתקופה ההיא שהחלק הזה ביבשת היה במצב כלכלי קשה. השחקנים שם הרוויחו מעט מאוד, אם בכלל, והקבוצות הישראליות ניצלו את זה. הבאנו שחקנים ממזרח אירופה במחירים סבירים, הדבר הזה נגמר. הקבוצות שם מאוד עשירות, משלמות הרבה מאוד כסף וגם שחקנים מארצות אחרות באירופה נוהרים לשם, השוק הזה נסגר לנו. גם בדרום אמריקה הכספים עלו לרמה אחרת ואפילו באפריקה. המחירים עלו והדרישות של נציגי השחקנים וגם של הקבוצות לא תמיד נמצאות במסגרת היכולות שלנו ולכן היום קשה להביא שחקנים. אם אנחנו מסיבה כזו או אחרת מצליחים לשים יד על שחקן טוב, דיינו, אבל קשה מאוד להביא אותו מספר שחקנים איכותיים כאלו כמו שהבאנו בעבר”.

הציפיות של הקהל: “יש הרבה שחקנים טובים שמעבר בין קבוצה אחת לאחרת לא עושה להם טוב. ברור ששחקן שמגיע ממועדון קטן למועדון גדול נחשף לדברים שלא נחשף אליהם לפני כן. הקהל רוצה לראות תוצאות מיד ולא תמיד אתה נכנס ברגל ימין, הקהל מתחיל להלחיץ ואז אתה כשחקן מתקשה להציג את היכולת הרגילה שלך, זה לוקח זמן ואנחנו כמו כל הישראלים חסרי סבלנות ורוצים ישר לראות תוצאות, ולא כל שחקן מצליח להתמודד עם זה”.

אוהדי מכבי חיפה (עמית מצפה)אוהדי מכבי חיפה (עמית מצפה)

האם אפשר לפתח שחקני בית ולמכור אותם: “אי אפשר להתבסס על זה. יש ערים באירופה שמספר התושבים שלהן הוא דומה לכמות התושבים שיש במדינת ישראל. אצלנו כל הקבוצות רבות על כל טאלנט, קשה להשוות את מה שקורה פה לחו”ל. אם אתה מבקר בהולנד למשל, אתה יודע כמה מגרשי כדורגל יש שם? מאות מגרשים. ברור שכשיש תשתיות אז יותר אנשים משחקים. היום כולם משחקים במחשב בבית, אם היו תשתיות נכונות סביר להניח שהיה יותר קל להוציא שחקנים החוצה. לכולנו יש מחלקות נוער וכולנו משקיעים על זה הרבה כסף כי בסופו של דבר שחקן נוער זו ההשקעה הכי טובה”.

הנפקה של קבוצה בבורסה: “לאף קבוצה פה אין אצטדיון משלה, גם מגרשי האימונים. כשאתה בא לבורסה אתה צריך להציג איזשהו בסיס. אתה צריך שיהיה לך איזשהו בשר כדי למכור לציבור, לכן אני חושב שזה רחוק, אני לא חושב שבעתיד הקרוב זה יכול לקרות”.

“גם אם הייתי מביא את מסי היו שואלים למה לא הבאת את רונאלדו”

חוגג אמר: “מה הניע אותי? אני חושב שמחויבות חברתית. מצד אחד אני מאוד אוהב כדורגל, לכן לא הייתי עושה את זה בכדורסל. זה מחבר ומאגד מסביב כמות אדירה של אנשים. אני זוכר איך זה השפיע עלי כילד, כשהיינו מפסידים למכבי ת”א כל הזמן בתור באר שבעי. אני חושב שמה שאלונה ברקת עשתה שם בשנים האחרונות נתן תקווה להמון אנשים. האוהדים של בית”ר פרוסים מקריית שמונה ועד אילת והיכולת להשפיע על אנשים לראות את הכדורגל מעט אחרת היא מאוד גדולה”.

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

ההשקעה שלו והביקורות: “מי שלא עושה לא טועה. יש מקום שאנחנו רוצים להגיע אליו וכדי להגיע אליו אנחנו מתכננים תוכניות והולכים בכל הכוח. אני חושב שמה שעשינו בשנה הוא מרשים, הפכנו מקבוצה גדולה למועדון גדול, שחקנים רוצים להגיע ולא רק בגלל השכר אלא בגלל שאר התנאים. גם אם הייתי מביא את מסי היו שואלים למה לא הבאת את רונאלדו? תמיד תהיה ביקורת אבל אי אפשר לתת לזה להסית אותך. אני יודע לאן אני רוצה לקחת את המועדון מבחינה תדמיתי ומותר גם לטעות. בחרתי אדם שהגיע מתחום הניהול לתפקיד המנכ”ל, אני חושב שהוא עושה עבודה נהדרת וזה בא לידי ביטוי”.

מחלקת הנוער: “אצלנו בבית”ר השנה התחלתי להשקיע המון כספים במחלקת הנוער ויש לזה משמעות. יש לנו שחקן בן 16 וחצי, אביאל זרגרי שכבר מתאמן בקבוצה הבוגרת. ראינו את התגובה של הקהל כשקלטינס נמכר לב”ש. בסופו של דבר מחויבות שיש לשחקן כזה ומה שזה מייצג זה מעל הכול. אני את מיכאל אוחנה רכשתי ב-2 מיליון אירו על חצי כרטיס וזה שחקן שגדל במחלקת הנוער שלי וזה הפיל לי את האסימון, שאם היו שומרים עליו אז היינו נהנים ממנו וגם חוסכים את הכסף הזה”.

אוהדי בית"ר ירושלים (רדאד ג'בארה)אוהדי בית"ר ירושלים (רדאד ג'בארה)

התמיכה של האוהדים: “שברנו את שיא המועדון במנויים, יותר מימי האליפויות של גאידמק אבל עדיין זה פחות מהקבוצות הגדולות. מצד אחד אני הבעלים, אני זה שמוציא את הכסף מהכיס אבל מצד שני אני לא חושב שיכול להיות בנאדם אחד שיהיה אחראי הבלעדי על קבוצת כדורגל ששייכת לכל כך הרבה אנשים. פעם היה ניסיון כזה בבית”ר, אבל רק 2000 איש הסכימו לשלם 1000 שקל בעבור מניה. אני חושב שבהחלט צריך לשקול את הדברים האלה בעתיד ובהחלט לשקול ניהול משותף בעתיד”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */