בית״ר ירושלים פותחת עונה חדשה עם סגל איכותי, מאמן מהשורה הראשונה, מנהל מקצועי, ותיאבון גדול להתחרות העונה על תואר האליפות. אך לצד זאת, הקבוצה מהבירה בעונה הקרובה משנה את פניה בכל מה שקשור למדיה, לקשר עם האוהדים, לפלטפורמה של שיווק ומכירות ועל כך עמלו בחודשים האחרונים עובדי המנהלה במועדון בהובלתו ובניצוחו של המנכ״ל מוני ברוש.
בית״ר מציגה לקראת העונה שבפתח אתר אינטרנט חדש ומושקע, אפליקציה, חנות וירטואלית מהמתקדמות והנגישות שנראו בארץ, שלושה ספונסרים ועוד 17 נותני חסויות, ורעיונות לקידום המועדון ושיתופי פעולה שלא נראו בבית וגן שנים.
ברוש מספר: ״מרגישים בשנה האחרונה את השינוי, אנחנו רואים שרמת הגזענות ירדה מאוד ואנחנו משקיעים המון כסף כדי לשנות את התדמית של בית״ר. השנה עשינו קפיצת מדרגה מטורפת עם הספונסרים, יש לנו 20 שותפים ואנחנו במו״מ עם עוד שותפים אסטרטגיים למועדון. אנחנו שמחים לראות גם עליה בהכנסות. לחוגג אומנם יש כסף, אבל אנחנו מחפשים להגדיל את ההכנסות של המועדון זה חלק מתהליך בריא שעובר המועדון״.
בית״ר מכרה את כל שלטי הפרסום והלדים באצטדיון טדי וכעת מחפשים למצוא עוד שטחי פרסום באצטדיון.
״במשרדי הפרסום בברנז׳ה התל אביבית, אצל מקבלי ההחלטות ומשרדי הפרסום, אנחנו צריכים עוד לנער את התדמית שנוצרה לנו. אנחנו תמיד שומעים את הנרטיב שבית״ר גזענית, ימנית וקיצונית, אנחנו גם על זה נתגבר ונפצח את הברנז’ה התל אביבית, בסוף זה יקרה״.
בבית״ר מספרים שהם נגישים מאוד לאוהדים, לפעמים הבעלים משה חוגג, היו״ר אוחנה והמנכ״ל מוני ברוש פשוט מקבלים הודעות לטלפונים שלהם והם עונים בחזרה כי הם רואים באוהדים את הלקוחות שלהם.
״עשינו סקר ויש לנו כחצי מיליון אוהדים, 13 אחוז מהם בירושלים, ככה שלבית״ר באמת יש אוהדים בכל רחבי הארץ, האוהדים שלנו מחוברים מאוד למועדון. בית״ר משפיעה על מצב הרוח של האוהדים מידי יום ואנחנו בהחלט מתחשבים בזה״.
בבית״ר הציבו יעד להגיע ל-25,000 אוהדים שיחזיקו בכרטיס ביתריסט עד לסיום העונה ואז יהפכו את כרטיס הביתריסט לכרטיס אשראי. ״אנחנו מקבלים פידבקים חיוביים, האוהדים גאים שהם חלק מהמועדון באמצעות כרטיס הביתריסט, הצפי הוא להכנסות של 1.5 מיליון ש”ח מכרטיסי הביתריסט ונעשה הכל כדי שזה יגדל”, אומר ברוש.
בית״ר מקווה להגיע ל-10,000 מנויים, כרגע נרכשו כמעט 8,000 וראשי המועדון רואים מה קורה בבאר שבע, מכבי חיפה ומכבי תל אביב ומבינים שצריך למצוא את הנוסחה להביא לידי כך שגם בירושלים תהיה כמות גדולה של מנויים. ״אנחנו רואים מה קורה בקבוצות אחרות, מבינים שיש פה משהו שצריך לפתור ונעבוד קשה כדי שזה יקרה״. אומרים בבית וגן.
הקבוצה מהבירה תלך בעונה הקרובה חזק בנושא המרצ׳נדייז ותשיק חנות וירטואלית באתר האינטרנט החדש של הקבוצה. כמו כן, בית״ר צפויה להתחיל שיתוף פעולה עם חברת קולומביה על מנת לייצר פריטי לבוש של חברת קולומביה עם הלוגו של בית״ר ירושלים. אגב בשיתוף הפעולה עם חברת קולומביה, יחתם הסכם לפיו 4% מההכנסות יהיו תרומה לעמותה שמעודדת שילוב בין יהודים וערבים.
בנוסף, בבית״ר מתכוונים גם להשיק קו אופנה נפרד עם הכיתוב FCBJ על מעילים, ז’קטים, כובעים, חולצות פולו וכדומה ויש מו״מ לפתיחת חנות בשוק מחנה יהודה. כמו כן יוקמו דוכני מכירות (שנרכשו מאנגליה) של מרצ׳נדייז באצטדיון טדי ועוד אחד בבית וגן. ״כבר נרכשו מעל 700 חולצות וזה עוד נדבך בדרך החדשה שלנו״, אומר ברוש.
בית״ר ירושלים משיקה למעשה לעונה שבפתח קולקציה חדשה לצד אתר אינטרנט מושקע ושימושי ואפילו תהיה אפליקציה של המועדון. מתחם בית וגן עבר מתיחת פנים, יקימו במחלקת הנוער קפיטריה ופינות ישיבה להורים המגיעים לאימוני מחלקת הנוער, נבנה חדר כושר חדש ומשוכלל והיום אפשר לומר שבבית״ר לא השקיעו רק בקבוצה ובשחקנים אלה גם במועדון וכל מה שנשאר זה לראות האם הקבוצה שנבנתה העונה תוביל את המועדון כולו להצלחה מקצועית לצד הצלחה ניהולית.