יום שבת, 28.12.2024 שעה 15:02
ליגה אנגלית 24-25
4217-4017ליברפול1
3616-3518ארסנל2
3521-3818צ'לסי3
3419-2418נוטינגהאם פורסט4
2921-3018ניוקאסל5
2921-2718בורנמות'6
2826-3018מנצ'סטר סיטי7
2823-2618פולהאם8
2829-2618אסטון וילה9
2626-2718ברייטון10
2432-3218ברנטפורד11
2326-3918טוטנהאם12
2330-2318ווסטהאם13
2224-2118מנצ'סטר יונייטד14
1722-1517אברטון15
1726-1818קריסטל פאלאס16
1540-2918וולבס17
1440-2218לסטר18
1233-1618איפסוויץ'19
637-1118סאות'המפטון20
לוח משחקים
  • לסטר
  • ראשון, 29/12, 16:30
  • מנצ'סטר סיטי
  • קריסטל פאלאס
  • ראשון, 29/12, 17:00
  • סאות'המפטון
  • אברטון
  • ראשון, 29/12, 17:00
  • נוטינגהאם פורסט
  • פולהאם
  • ראשון, 29/12, 17:00
  • בורנמות'
  • טוטנהאם
  • ראשון, 29/12, 17:00
  • וולבס
  • ווסטהאם
  • ראשון, 29/12, 19:15
  • ליברפול
  • אסטון וילה
  • שני, 30/12, 21:45
  • ברייטון
  • איפסוויץ'
  • שני, 30/12, 21:45
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • שני, 30/12, 22:00
  • ניוקאסל
  • ברנטפורד
  • רביעי, 01/01, 19:30
  • ארסנל

ארסנל ואדידס מציגות: קטסטרופה שיווקית

כשקמפיין מדיה חברתית הופך לאסון: חברת ההלבשה השיקה חולצה חדשה לתותחנים ונתנה לאוהדים לכתוב את שמותיהם. התוצאה? "יהודים לגז", "היטלר חף מפשע"

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

בשנים האחרונות קבוצות כדורגל וחברות הלבשה מנסות לחשוב שוב ושוב על דרכים חדשות ויצירתיות להציג את המדים החדשים שיוצאים לחנויות כל שנה. לעיתים קמפיינים שיווקיים כאלה הופכים לשיחת היום. לעיתים, כמו שקרה היום (שלישי) באנגליה, הם הופכים לקטסטרופה שיווקית.

אדידס היא החברה שמלבישה את ארסנל בשנה הקרובה ועד 2024, לאחר שבין ענקית ההלבשה לבין המועדון נחתם הסכם חסות בשנה האחרונה. בכך חוזרת ארסנל לשתף פעולה עם אדידס אחרי 25 שנים עם חברות אחרות. אלא ששיתוף הפעולה יצא לדרך ברגל שמאל, בלשון המעטה.

כדי להשיק את החולצה של ארסנל בדרך שתשתף את האוהדים, אדידס יצאה בקמפיין ברשת החברתית עם הסלוגן “#DareToCreate” (העז ליצור), ויצרה כלי מיוחד שמאפשר לאוהדים שמצייצים את ההאשטאג ליצור תמונה רשמית של החולצה החדשה עם חשבון הטוויטר שלהם במקום בו אמור להיות שם השחקן. את התמונה האוהדים קיבלו בהודעה רשמית מאדידס בריטניה, לצד הכיתוב “זה הבית, ברוכים הבאים לסגל”.

אלא שבאינטרנט, כמו באינטרנט, משתמשים מסויימים בחרו לנצל את הכלי כדי להפיץ מסרי שנאה. וכך משתמשי טוויטר עם שמות משתמש כמו “כל היהודים לגז”, “היטלר חף מפשע” ו-”96 זה לא מספיק” (רפרנס ל-96 אוהדי ליברפול שנהרגו באסון הילסבורו). וכך, חשבון הטוויטר הרשמי של אדידס בריטניה צייץ לאותם משתמשים תמונה של החולצה החדשה עם שם המשתמש שלהם על גבה, ועם הכיתוב בהתאמה, למשל: “כל היהודים לגז זה הבית. ברוך הבא לסגל”.

משתמשים טוויטר זיהו במהירות את המתרחש והסבו את תשומת ליבה של אדידס, כדי שתתעשת ותפעל לבטל את הכלי האוטומטי ולהסיר את הציוצים, דבר שלקח מספר שעות. לאחר שהכלי הוסר דובר אדידס התייחס לאירוע ואמר: “כחלק מהשקת שיתוף הפעולה שלנו עם ארסנל, הובא לידיעתנו הניצול לרעה של הכלי האישי שנוצר כדי לאפשר לאוהדים נלהבים לקבל את שמם על גב החולצה החדשה. מכיוון שמיעוט קטן יצר גרסאות פוגעניות של זה, מיד ביטלנו את הפונקציה וצוות הטוויטר שלנו יחקור תא האירוע”.

ארסנל פרסמה גם כן הודעה: “אנחנו מגנים מכל וכל את השימוש בשפה כזו, לה אין כל מקום במשחק שלנו או בחברה. אנחנו עובדים קשה כמועדון כדי לקדם גיוון והכלה בתוכנית שלנו “ארסנל לכולם” שהושקה ב-2008 כדי לחגוג את הגיוון במשפחת ארסנל. ארסנל עושה הכל כדי לדאוג שכל מי שקשור למועדון ירגיש שייך באופן שווה”.

אסור לפספס
נגןמהרפתקאות ויניסיוס בדובאי: להאכיל דובים
מפגש פראי: ויניסיוס ג'וניור מאכיל דוב
נגןמי עבר בהצלחה את אתגר הפינג פונג של ב"ש?
מי עבר בהצלחה את אתגר הפינג פונג של ב"ש?
נגןדניאל פרץ מקדם עם נועה קירל את השיר החדש
דניאל פרץ מקדם עם נועה קירל את השיר החדש
נגןחופשה חלומית: משפחת רונאלדו חוגגת בלפלנד
חופשה חלומית: משפחת רונאלדו חוגגת בלפלנד
/* LAST / NEXT ROUNDs */