יום שבת, 21.09.2024 שעה 02:03

ווימבלדון חוזר: המרוץ של שלושת הגדולים יימשך

רוג'ר פדרר, נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל יסתערו על התואר - מי צפוי לזכות ביוקרה? אצל הנשים: מריה שראפובה חוזרת ומי תלך עד הסוף? התחזית המלאה

|
רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (רויטרס)
רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (רויטרס)

שנה שלמה טיפח מועדון הטניס המפורסם בעולם את מגרשי הדשא, ואחרי שאף אחד לא דרך עליהם מאז משחקי הגמר בשנה שעברה, יחזרו החל ממחר (שני) 128 טניסאים ו-128 טניסאיות ויחלו במרוץ לגביע היוקרתי מכולם.

בין הגברים ימשיך המרוץ המשולש של נובאק ג'וקוביץ’, רפאל נדאל ורוג'ר פדרר. השלושה נאבקים לא רק על הגביע הנוכחי, אלא גם על מי יישאר לדורי-דורות הטניסאי הגדול בהיסטוריה. רוג'ר פדרר אוחז בגיל 38 ב-20 תארי גראנד סלאם, נדאל שועט מאחוריו עם 18, לנובאק יש 15 כאלה, ובשלב הזה כל תואר קובע. בווימבלדון פדרר הוא שיאן כל הזמנים עם שמונה זכיות, ג'וקוביץ’, האלוף הנוכחי, זכה בארבע אליפויות על הדשא ואילו נדאל רק עם שתי זכיות, אי שם ב-2008 ו-2010.

רפאל נדאל עם הגביע. יעשה את העבודה גם על הדשא? (רויטרס)רפאל נדאל עם הגביע. יעשה את העבודה גם על הדשא? (רויטרס)

ההגרלה התאכזרה לנדאל הפעם, מיקמה אותו באותו צד של פדרר ובכך יצטרך הספרדי לנצח את שני יריביו הגדולים כדי לזכות בגביע. ההגרלה של נדאל השנה אכזרית במיוחד, גם עקב העובדה שבסיבוב השני הוא עשוי לפגוש את ניק קיריוס האוסטרלי שביום טוב הוא לא רחוק מאוד ביכולתו משלישיית הצמרת. לפני חמש שנים, כשהוא בן 19, העיף האוסטרלי הבעייתי את השור הספרדי מטורניר הדשא, במה שנחשב אז לסנסציה ענקית.

מדברים על השלישייה הזו בעיקר כי עוד לא קם בדור הבא טניסאי יציב כמוהם, שמסוגל לנצח ברמות הכי גבוהות שבעה משחקים של הטוב מחמש מערכות. אבל חייבים לקחת בחשבון את סטפאנוס ציציפאס היווני, פליקס אוז'ה אלייסים הקנדי, דניל מדבדב וקארן חצ'אנוב מרוסיה, ושחקני דשא טובים ותיקים כמו פיינליסט השנה שעברה קווין אנדרסון, וג'ון איזנר שבפעם האחרונה נעצר בחצי הגמר. ואולי גם הטניסאי המאכזב של השנה, אלכסנדר זברב הגרמני פתאום יתפוצץ/ אולי.

אפשר לעבור על ההגרלה ולנסות לחפש הפתעות – ג'וקוביץ’, שירד מאוכזב מאוד מהחימר בפאריס אחרי ההפסד לדומיניק תים  בחצי הגמר, לא שיחק מאז באופן רשמי. ההנחה היא שהוא מגיע רעב מאוד, והמכשול העיקרי שלו יהיה סטפאנוס ציציפאס ברבע הגמר. הרבע השני של אנדרסון (4) וזברב (6), פתוח לחלוטין. אנדרסון היה פצוע זמן רב, זברב מאכזב ומהרבע הזה נראה שיגיע שחקן מפתיע לחצי הגמר, אולי סטן ואוורינקה הלא נגמר, אולי מילוש ראוניץ’ הקנדי שכבר היה בגמר ואולי חצ’אנוב הרוסי, שנהמר עליו.

הרבע של נדאל תלוי כמובן במשחק הסיבוב השני מול קיריוס, אבל גם אחר כך יחכה לו הקנדי הצעיר דניס שפובלוב בסיבוב השלישי, מרין צ’יליץ’ הקרואטי בשמינית, ודומיניק תים ברבע. הספרדי יצטרך לעבוד קשה משחק אחר משחק, ללא יריבים לקישוט ולטיול בדרך. קשה מאוד להמר נגד השור ממיורקה, אבל יש כאן ריח של הפתעה, הדשא זה לא החימר, ואם נדאל והברכיים שלו יזדקקו למשחקי חמש מערכות, הוא לא ישרוד. הימור לחצי הגמר, דומיניק תים בעיקר בגלל עליית הרמה המנטלית שלו בשנה האחרונה. הרבע האחרון של ההגרלה יהיה בשליטת רוג'ר פדרר - לא קיי נישיקורי (8), לא בורנה צ’וריץ’ (14) ולא איזנר האימתני יעצרו אותו.

התחזית לשלבי ההכרעה: בחצאי הגמר נובאק ג’וקוביץ’ ינצח את חצ’אנוב, רוג’ר פדרר יגבור על דומיניק תים ונקבל גמר קלאסי, בו ישמור הסרבי על התואר היוקרתי כל כך אחרי חמש מערכות.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

אצל הנשים: לא מעט שחקניות יכולות ללכת עד הסוף

בנשים, כמו בכל טורנירי הגראנד סלאם האחרונים, הכל פתוח. לפחות 15 שחקניות יכולות ללכת עד הגביע. בין המועמדות הללו ניתן לציין את אשלי בארטי האוסטרלית שלא הפסידה משחק בחודש האחרון, נאומי אוסקה שרק צריכה להיות במוד הנכון, אנג’ליק קרבר אלופת השנה שעברה, הצ'כיות פטרה קביטובה, קרולינה פלישקובה ומרקטה וונדרוסובה. וגם סימונה האלפ, גרביניה מוגורוסה וקיקי ברטנס. אפילו מריה שראפובה שיכולה פתאום לחזור לפורמה וכמובן גם סרינה וויליאמס, פיינליסטית השנה שעברה, שמחפשת תואר 24 ולא תנוח עד שתשיג אותו.

הרבע הראשון של ההגרלה ריכז באופן נדיר מאוד חמש שחקניות ששהו במקום הראשון בעולם - בארטי, סרינה, שראפובה, קרבר ומוגורוסה, שבע אלופות גראנד סלאם (נוסיף לרשימה הקודמת את סמנתה סטוסר וסבטלנה קוזנצובה) ובתוכן ארבע אלופות ווימבלדון - סרינה, שראפובה, קרבר ומוגורוסה. מכל הרבע הזה תצא רק אחת למעמד חצי הגמר. בארטי ומוגורוסה מיועדות להיפגש בסיבוב השלישי, סרינה וקרבר בשמינית הגמר בשחזור גמר השנה שעברה, ובנוסף ינסו להפריע שחקניות דשא מצוינות כמו יוליה גרגאס, דונה וקיץ’ ובלינדה בנציץ’. הבלגן ברבע הזה יחגוג. ועל מי נהמר? קרבר.

מריה שראפובה. חוזרת (רויטרס)מריה שראפובה. חוזרת (רויטרס)

הרבע השני רגוע הרבה יותר. פטרה קביטובה תגיע אחרי פציעה ולא בטוח שתעלה למגרש, קיקי ברטנס לא עמדה בלחץ ברולאן גארוס, ואם צריך להמר, אחת מהשלוש הבאות תגיע לחצי הגמר - אמנדה אניסימובה בת ה-17, ג'ו קונטה הביתית, או סלואן סטיבנס האמריקנית. קרולינה פלישקובה היא הכוכבת של הרבע השלישי, היא נמצאת בכושר שיא ורק אולי בת ארצה מרקטה וונדרוסובה תסכן אותה בשמינית הגמר.

ברבע התחתון יתקיים המשחק המרכזי של הסיבוב הראשון, כאשר השחקנית הצעירה ביותר שעברה מוקדמות בווימבלדון אי פעם, קוקו גוף האמריקנית בת ה-15, תפגוש את ונוס וויליאמס בת ה-39, האישה והאגדה, אלופת הטורניר חמש פעמים. את המשחק הזה אף אחד לא יעז להחמיץ, אבל מי שתנצח תפסיד לארינה סבלנקה בסיבוב השני. נאומי אוסקה היא הבכירה ברבע הזה, ולצידה האלפ (7), מדיסון קיז(17), ויקטוריה אזרנקה, קרולינה ווזניאקי, סופיה קנין הנהדרת וקמילה ג'ורג’י מאיטליה. הימור לחצי הגמר? קנין בת ה-20.

תחזית לשלבי ההכרעה: בחצאי הגמר קרבר תנצח את סטיבנס, פלישקובה את קנין והצ'כית תהיה זו שתניף גראנד סלאם ראשון בקריירה.

קרולינה פלישקובה (רויטרס)קרולינה פלישקובה (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */