יום שישי, 20.09.2024 שעה 10:34

חצי הגמר הופסק במצב של 1:1 בין תים לג'וקוביץ'

הגשם עצר את המפגש ברולאן גארוס, שימשיך היום ב-13:00. הפעם הנפגע העיקרי היה האוסטרי ששבר בסט ה-3 (1:3) אחרי 2:6 ו-6:3, הג'וקר הסרבי בלחץ גדול

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

אחרי שראינו אתמול (שישי) את רפאל נדאל עולה לגמר ה-12 השלו ברולאן גארוס בתקווה  עבורו למייג’ור מספר 18 בקריירה, חצי הגמר השני בין נובאק ג’וקוביץ’ לדומיניק תים הופסק בשל הגשם (בפעם המי יודע כמה) במצב של 1:1 במערכות, אך עם יתרון 1:3 בסט השלישי אחרי ששבר את הסרבי, שהתקשה להסתדר עם הפורהנד הקטלני של האוסטרי.

כאמור, השור ממיורקה ממתין למנצח, כשהשניים ימשיכו ב-13:00 בתקווה שמזג האוויר בפאריס לא יפריע הפעם. במפגש עצמו, תים שלט ללא עוררין בסט הראשון עם 2:6 קליל, הסרבי התעורר בשני עם 3:6 משלו ובשלישי האוסטרי התעלה ושבר, אך המומנטום שלו נעצר עם עצירת ההתמודדות ב”פיליפ שאטרייה”.

פיליפ שאטרייה הגשום (רויטרס)פיליפ שאטרייה הגשום (רויטרס)
חצי גמר הרולאן גארוס (רויטרס)חצי גמר הרולאן גארוס (רויטרס)

מערכה ראשונה – 2:6 לתים

תחת רוחות חזקות ב”פיליפ שאטרייה”, הג’וקר הסרבי פתח עם הרבה ביטחון, השאיר את האוסטרי על ה-0 ועלה ל-0:1. גם תים הגיע להתמודדות ואיזן ל-1:1 אחרי כמה טעויות לא מחויבות של הראשון בעולם. נובאק פתח רע, הרבה לבצע טעויות בלתי מחויבות ותים העניש עם שבירה בדרך ל-1:2 מהיר ואף מפתיע, כשהרביעי בעולם עלה בנינוחות ל-1:3 אחרי משחקון קליל בו השאיר את נולה על ה-0. שני השחקנים שמרו על ההגשות וזה 2:4 לתים, שעשה צעד נוסף לעבר זכייה במערכה הראשונה, כשהסרבי טרם נכנס ממש לעניינים ומאוד מתקשה מול הרוח החזקה. האוסטרי בדרך הבטוחה לזכייה במערכה הראשונה, השיג שבירה כפולה הרבה גם הודות ליכולת הרעה שמציג נובאק, שגם מתקשה להסתדר עם ההגשה הראשונה של יריבו, 2:5. בקלילות רבה עם 0:40 תים השלים את העבודה בסט הראשון ועלה ל-0:1 במערכות אחרי 2:6 ענק.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מערכה שנייה – 3:6 לג’וקוביץ’

את הסט השני נולה כבר פתח טובה בהרבה ועלה ל-0:1 בתקווה עבורו לצבור את הביטחון הדרוש, במטרה לחזור מהבור שחפר לעצמו. תים התקשה מעט אך עשה את העבודה עם הגשה מצוינת לגופו של הסרבי בדרך ל-1:1. הראשון בעולם כמעט ונקלע לשבירה נוספת, אך למזלו התעשת סוף סוף ויצר לעצמו יתרון של 1:2, כשמנגד תים נראה פשוט נהדר ומגיע כמעט לכל כדור כשלאחר מכן לא התקשה במשחקון הרביעי ואיזן ל-2:2 מותח בפיליפ שאטרייה אחרי ניצחון על ה-0. הסרבי כנראה עם המשחקון המרשים ביותר שלו מהפתיחה עלה 2:3 ונראה כי מתחיל להיכנס לעניינים. מה חדש? בינתיים, הגשם הפסיק את ההתמודדות בפאריס דווקא כשנובאק החל לצבור ביטחון. חזרנו – תים יצא ממצב לא פשוט של 40:40 היישר ל-3:3 שקול ומרתק בסט השני. נולה קינח בנקודה אדירה לאורך הקו והשלים משחקון גדול על ה-0, 3:4 לראשון בעולם. תים לא התעקש לעלות לרשת ושילם על כך במזומן, הסרבי השיג שבירה ראשונה ועלה ל-3:5, כשלאחר מכן השלים את המשימה עם 3:6 ו-1:1 במערכות.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
חצי הגמר בפאריס (רויטרס)חצי הגמר בפאריס (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מערכה שלישית – (1:3 לתים, זמנית)

האוסטרי התאושש מהשבירה בסט הקודם ועם משחקון נאה וקליל על ה-0 עלה ל-0:1 בפתיחת הסט השלישי. דווקא אחרי אחת מהנקודות המרשימות שראינו בטורניר, תים פיספס הזדמנות ענק לשבור וזה 1:1, כשהרמה רק הופכת מרשימה יותר ויותר. הרביעי בעולם שמר על ההגשות, 1:2 אחרי שעה ו-23 דקות מפתיחת הקרב. תים עם חבטת הפורהנד המדהימה שבר שוב והשלים 1:3 גדול, אך דווקא בשיא המומנטום שוב הגשם עצר את המפגש, כשנולה מיהר לחדר ההלבשה ואילו תים חיכה להוראה מהשופט ורק אז ירד מהמגרש האדום.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */