יום שישי, 20.09.2024 שעה 11:34

אלישע לוי: אני לא אשם בירידת הליגה של מכבי פ"ת

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם אקס המלאבסים על ירידת הליגה: "התקציב והציפיות היו למקומות 7-8". התוכנית שודרה גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

בתוכנית הערב דיברנו עם המוזמן הטרי לנבחרת ישראל, חלוץ מכבי חיפה שון וייסמן, דנו במסיבת העיתונאים של מאמן הנבחרת הלאומית, אנדי הרצוג, עסקנו בתביעה של בית”ר ירושלים נגד תאגיד השידור הציבורי, וכמובן, שוחחנו על החתימה המפתיעה של יואב ג’ראפי בהפועל תל אביב.

אלישע לוי: “התקציב והציפיות של מכבי פ”ת היו למקומות 7-8”

שוחחנו עם מאמן הנבחרת לשעבר ומאמן מכבי פתח תקווה עד אמצע העונה הנוכחית, אלישע לוי, על הירידה של קבוצתו לשעבר ועל מונס דאבור והנבחרת.

שלום וערב טוב לך, אלישע לוי:
“ערב טוב חברים”.

כמה מאחוז אחד עד מאה אחוזים אתה אשם בירידה?
“אפילו לא אחוז אחד. אני עובר קדימה. נכון שהכנתי את הסגל, אבל כשהגעתי כמו תמיד סמכתי על היכולות שלי. לא עשינו הרבה שינויים. לא היה הרבה תקציב עד שנמכר מנור סולומון והסתמכנו על שחקנים צעירים הוויתור על בניון? הוא רצה להיות בבית”ר. אני לא אחזיק שחקן במעמד כזה בקבוצה. גם אבי (לוזון) אמר שאם יוסי רוצה ללכת צריך לתת לו ללכת. אם פיטרו אותי ממכבי פ”ת אז יש לי חלק, הציפיות שלנו כנראה לא היו ריאליות. חשבנו על מקום 7-8. כבר הייתי בסיטואציה הזו לפני ונשארתי”.

“אם היינו מגיעים לחלון ההעברות והיינו עושים כמה שיפוצים, הדברים היו נראים אחרת. הפיטורים הם החלטה של הבעלים, אבל אני לא מתווכח איתה. אני ידעתי כמה חשוב לאבי ללכת עם הצעירים. היו ממני ציפיות גבוהות בגלל הנבחרת, אבל כשאתה בא ובונה אותן אז אתה מתחשב בבעלים ובתקציב והמקום הריאלי של מכבי פ”ת הם מקומות 7-8. מאוד הצטערתי שהם ירדו, שיחקתי שם כמה שנים. מקווה שהם יעלו כבר בשנה הבאה”.

בוא נדבר רגע על נושא דאבור.
“הגישה שלי היא מאוד ברורה. להיות בנבחרת היא זכות, צריך לקחת את המחויבים ביותר. צריך להבין שבתקופה הזו זה מאוד בעייתי. שחקנים עוברים שנה מאוד קשה, יש עייפות פיזית, הבעלים כבר מכינים את השחקנים לעונה הבאה. לכן צריך לתפוס את המורעלים ביותר. בנבחרת שאני הייתי בה היה ביבראס, היה זהבי. בקמפיין שלי היו כמה שחקנים עם טיול לארה”ב והם ביטלו הכל בשביל להתייצב. קראתי את מסיבת העיתונאים, ראיתי שהוא התאכזב. אני הייתי לוקח רק אנשים שמחויבים מאה אחוז, אבל לא צריך לעשות מזה סיפור. אם זה הזמן של שחקנים אחרים והם יצליחו אז תהיה לו בעיה. החשוב הוא שתביא שחקנים שרוצים ויכולים לשחק”.

מניסיונך, מחנה אימונים קצר עוזר לנבחרת?
”אחרי שנה כזו זה חובה להתכנס, לאוורר אותם, פיזית ומנטלית. אין פה זמן לנוח. המנוחה של שחקני הנבחרת היא תמיד אחרי המשחקים, אפילו על חשבון משחקי הליגה. זה קורה בעיקר בעולם, לא בארץ. האם יש סיכוי נגד פולין? קודם כל חשוב ששמרנו על הבית. אם רוצים לעלות לטורניר גדול חייבים להביא נקודות מבחוץ, מה שנבחרת לא עשתה בקמפיין הקודם. מול לטביה זה חייב לקרות, פולין כמובן קבוצה טובה יותר. אם נביא מבחוץ נקודות, יהיה לנו סיכוי טוב”. 

אלישע לוי (רדאד ג'בארה)אלישע לוי (רדאד ג'בארה)

וייסמן: “רוצה להישאר בחיפה, אבל מחפש את מה שטוב בשבילי”

שוחחנו עם חלוץ מכבי חיפה, שון וייסמן, על זימון הבכורה הטרי לנבחרת ישראל ועל המשך דרכו במכבי חיפה.

שלום וערב טוב לך, שון וייסמן
”ערב טוב לכם”.

מה הבעיה עם מכבי חיפה?
“כרגע אנחנו עכדיין במשא ומתן. החוזה שלי מסתיים ב-1.6. יש לי גם כמה הצעות מבחוץ. אני כל כולי מתרכז בנבחרת, אבל בודק את כל האופציות הכי טובות בשבילי”.

הגעת לחיפה מהדלת האחורית, מאז שמרקו אתה חזק בהרכב והבקעת כמה שערים מכריעים. למה שלא תמשיך את זה?
|“אני לא מחפש דברים אחרים. אמרתי לא פעם ולא פעמיים שאני רוצה להישאר במכבי חיפה. יש לנו עוד כמה פערים בינינו, זה לא סגור. אנחנו במו”מ כבר מעל חצי שנה, לא שהתחלתי לחפש ולהגיד שלא טוב לי במכבי חיפה. הוא המועדון הכי טוב בארץ. אני רוצה לראות בתור שחקן איפה יהיה לי הכי נכון. 

אולי לא רוצים אותך?
“מכבי חיפה אמרו לי כמה פעמים שהם רוצים אותי. אני רוצה לדאוג לעצמי מבחינה מקצועית, להיות חלוץ ראשון. אין ספק שהמעמד שלי השתנה דרסטית, עכשיו זו סיטואציה אחרת וסיימתי את העונה כשחקן הרכב במכבי חיפה. כל האופציות פתוחות בפניי, יש לי כמה הצעות ביד. חיפה היה הבית שלי תמיד ולכן אני לא ממהר לחתום בשום מקום ואם נגיע להסדר ששני הצדדים רוצים אני מאמין שאשאר. איפה תראו אותי בשנה הבאה? ימים יגידו”.

בוא נדבר רגע על הזימון לנבחרת.
“זה חלום שמתגשם לקבל זימון לנבחרת. אני מאוד אשמח להיות חלק מהסגל ולשחק ולתרום. אני מאמין שהנבחרת יכולה לעשות את זה. היא אמורה ויכולה לעשות תוצאות טובות במשחקי החוץ הקרובים, ואני מאוד אשמח להיות חלק מזה”.

חיפה נגעה באירופה אך סיימה בהפרש ענק מהמקום הראשון. זו הצלחה או כישלון?
“לאור איך שהתפתחה העונה זו הצלחה. לפני ינואר היינו במקום 11, אבל מרקו הגיע ומאז עשינו רצף מצוין ונראינו טוב, החזרנו את התשוקה לקהל. הרגישו שמכבי חיפה הולכת למקום אחר. זה עוד צעד להחזרת מכבי חיפה למקום שהוא מאוד חיובי. גם את רומא לא בנו ביום אחד”. 

איך יכול להיות שחלק מהקהל של מכבי חיפה לא מתחבר למרקו? איזה שינוי הוא עשה?
“מרקו הוא שקט וצנוע. חושבים שהוא לא כריזמטי אך זה לא נכון. הוא סגור, בפינה שלו אבל זו הגדולה שלו. הוא תמיד נותן למועדון ולשחקנים את הביטחון שהוא נמצא שם, אני מאוד מחזיק ממנו. הוא מאמן מצוין. היום קהל אוהב שהמאמן יוצא בהצהרות, מוחא כפיים בסוף המשחק. מרקו מאמין בעבודה שקטה”.

שון וייסמן חוגג (עמרי שטיין)שון וייסמן חוגג (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */