יום ראשון, 06.10.2024 שעה 19:02

נדיה קומנצ'י: מרגישה בישראל כאילו אני בבית

המתעמלת האגדית הגיעה לראשונה לארץ כדי להזניק את המרוץ שייצא לדרך ב-20:00 בהשתתפות אלפי רצות, והתפעלה מהאהבה שהיא מקבלת מאז הגיעה לארץ

|
נדיה קומנצ'י (שחר גרוס)
נדיה קומנצ'י (שחר גרוס)

לקראת מרוץ הנשים של תל אביב שיוזנק הערב ב-20:00 בהשתתפות אלפי רצות שיקחו חלק במסלולים של 4, 8 ו-12 ק”מ, נערכה הערב (שלישי), מסיבת עיתונאים בה לקחה חלק נדיה קומנצ’י, המתעמלת לשעבר מרומניה שהייתה הראשונה אי פעם שקיבלה את הציון 10 על תרגיל באולימפיאדה ונחשבת לאחת המתעמלות הגדולות בכל הזמנים. קומנצ’י, שהגיעה לישראל בפעם הראשונה בחייה במסגרת האירוע, תהיה זו שתזניק את המרוץ. 

נדיה קומנצ'י אמרה: "זה מרגש עבורי להיות כאן. זו פעם ראשונה שלי בישראל, וביומיים שלי כאן אני מרגישה חום ומרגישה כאילו אני בבית.  יש פה ילדות קטנות, כל כך קטנות שרצו לראות אותי, ואני לא יודע בכלל אם האמהות שלהן הספיקו לראות אותי מתחרה. יש כאן פלטפורמה נהדרת לנשים, זה כיף לראות את זה, בטח עם כל הנערות שפה”.

“הייתה צריכה להיות פלטפורמה כזאת לנשים כבר בעבר, אבל פעם לא מאוחר מדי. כשהגעתי לאן הרגשתי כאילו סיימתי את המשחקים האולימפיים לפני שלושה שבועות. כולם כאן מאוד התרגשו לראות אותי, למרות שזה היה לפני המון שנים. בתקופה שלי לא היו הרבה הזדמנויות לנשים להצליח, והייתי ברת מזל לעשות את זה בגיל כל כך צעיר, 14. אני מקווה שכולם יהנו באירוע היום, ואני רוצה לברך את המתחרות האולימפיות שהגיעו לכאן. מאוד התרשמתי לראות את ההיסטוריה של ישראל".

יעל ארד (שחר גרוס)יעל ארד (שחר גרוס)

יעל ארד דיברה גם היא: "כדי להיות מתעמל מקצועי, אתה צריך קודם כל את התשוקה. אחר כך, צריך לעבוד קשה מאוד. לא צריך רק כישרון כדי להצליח. אני לא מאמינה במזל, אלא בכוח מנטלי".

אסתר רוט-שחמורוב: "יש התקדמות רבה בהעצמה הנשית מהתקופה שלי. כשאני התחלתי בשנות ה-60 זה היה כמו במדבר, לא רק לנשים. היום יש את כל התנאים והמתקנים והכל חדיש. לנשים לא היה מקצועות מסוימים באתלטיקה קלה כי טענו שהנשים הן חלשות יותר. דברים התקדמו והיום אנחנו נמצאים במרוץ של העצמה נשית. אני גאה במהלך הזה".

נטע ריבקין: "עצם העובדה שלינוי אשרם עושה כזאת פריצת דרך זה נותן לי לפרוש בראש שקט ולדעת שלא השארתי שום חלל".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */