יום שישי, 05.07.2024 שעה 20:29
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

הכדורסל הישראלי סופד לשמלוק: אבי המכביזם

עם לכתו של מנהלה המיתולוגי של מכבי ת"א, אנשי הכדורסל מבכים. שרף: "אני חייב לו המון", ברודי: "כולנו אהבנו אותו", ברקוביץ': "יום עצוב מאוד"

|
שמלוק מחרובסקי, דייויד פדרמן ושמעון מזרחי (יוסי ציפקיס)
שמלוק מחרובסקי, דייויד פדרמן ושמעון מזרחי (יוסי ציפקיס)

פטירתו של שמלוק מחרובסקי, מי שהיה במשך מעל שלושה עשורים מנהלה המיתולוגי של מכבי תל אביב, בגיל 81, היכתה באבל את הכדורסל הישראלי, כאשר אנשי כדורסל רבים ספדו לו.

טל ברודי: “שמלוק ונח קלינר היו הראשונים שקיבלו אותי והכרתי כשהגעתי למכביה, כך שאני מכיר אותו מההתחלה שלי פה בארץ, 52-53 שנים. הוא היה הלב של מכבי, הבסיס ואחד מעמודי התווך של הכדורסל הישראלי. ביחד איתו הגענו עד הגמר ונכנסנו לתודעה האירופית, הוא היה חלק מהמהפכה ששינתה את המועדון וייצר ביחד עם נח את הבסיס של מכבי. שמלוק היה מנהל קבוצה אגדי ובמשך שנים רבות, כל השחקנים אהבו וכיבדו אותו. קיבלתי את הבשורה בצער רב, אני אף פעם לא אשכח אותו”.

טל ברודי (נעם מורנו)טל ברודי (נעם מורנו)

צביקה שרף: “שמלוק איש מדהים, מהאבות המייסדים והמקימים של אימפריית מכבי ת"א. יחד עם שמעון, הוא אבי תורת המכביזם. הייתה לו את השאיפה ורצון להגיע ולהביא את מכבי ת"א לרמות הכי גבוהות באירופה. הוא היה אומן ביחסי אנוש, אומן בחיבור בין אנשים, הייתה לו את היכולת בזיהוי לאנשים שמתאימים מכבי ת"א. זה היה עוד לפני התקופה כיום, שיש מידע ואמצעים לבדוק על כל אחד הכול.  היה לו את הידע והיכולת  לקשר בין שחקנים וההנהלה. האיש העביר את מכבי מהחובבנות, עידן שהיו רק של ישראלים להתחלת הזרים. היו לו את החוש, רגש וקשר עם אנשים. היה איש עם חזון, ידע לרדת לפרטים הכי קטנים ולהגיע לתמונה הגדולה. כמו כן, היה לו ידע מדהים בהמון תחומים, לאתר, לגלות שחקנים מוכשרים. באופן אישי, הוא תרם לי אישית הכי הרבה לקריירה. אני חייב לו המון".

מיקי ברקוביץ: “לשמוע את הבשורה המרה הזאת זו דפיקה חזקה מאוד בלב, היה לי מאוד קשה לקבל את הבשורה ששמלוק כבר לא איתנו. הוא גידל כאן הרבה דורות של הכדורסל הישראלי ובעיקר את הדור שלנו, לאורך כל הזמן הוא היה מבחינתנו האורים ותומים שלנו, תמיד נתן לנו הרגשה טובה, הרגשה של בית. זה יום עצוב מאוד, יום עצוב למועדון מכבי תל אביב, ואם היה לי דגל הייתי מוריד אותו לחצי התורן. אני משתתף בצער המשפחה וכואב את לכתו”.

עוד הוסיף ברקוביץ’: "צביטה מאוד מאוד קשה בלב על מותו, פטירתו של שמלוק מחרובסקי, מנהל הקבוצה שלי וכל הצוות שלנו של שנת 77' ו-80', שהיה האבא הרוחני שלנו על הפרקט ומחוץ לפרקט. באופן אישי הוא היה מעורב בהרבה דברים בחיים שלי מעבר לכדורסל, בחיים הפרטיים שלי, בכל מיני בעיות ותקלות בדרך, שמלוקה היה אחד מעמודי התווך ביסוד של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב. הוא היה המנהל המקצועי שלנו וגם מנהל הקבוצה, מה זה המנהל המקצועי? בחירת שחקנים, נוסע לסקאוטינג לראות שחקנים וניהל את הקבוצה ביד רמה. הוא ושמעון היו הדומיננטיים בקבוצה באותה התקופה, לכל אחד הייתה התנהגות אחרת וניהול אחר, היום האנשים שמנהלים את מכבי עושים זאת בצורה אחרת לגמרי. שמלוקה היה האדם שהחזיר אותי מארצות הברית מקולג', הוא טס לאמריקה עם רלף קליין ז"ל להחזיר אותי ארצה ב-77', וכולם יודעים מה קרה אחרי שחזרתי, לשמחתי הוא החזיר אותי, בכוח קצת חזרתי וזכינו באירופה הראשון ואני אומר את זה זאת אבדה כבדה למרות שהוא לא היה פעיל בשנים האחרונות, כבן אדם אבדה כבדה לכולנו, יהי זכרו ברוך. מוטי, שוקי שוורץ ואני הוצאנו את שמלוקה לפני כשנה לארוחת צהריים, מאוד רצינו להוציא אותו גם השנה, הייתה התנגדות, הוא כבר לא הרגיש טוב. ניסיתי לבקר אותו לפני שבועיים והמשפחה אמרה לא כדאי שתבקר כי הוא לא מרגיש טוב, חבל שתראה אותו, תזכור אותו בשיאו. אני מאוד מצטער שלא הצלחתי לבקר אותו ולשוחח איתו אפילו, יהי זיכרו ברוך".

מיקי ברקוביץ' (משה חרמון)מיקי ברקוביץ' (משה חרמון)

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של 'שמלוק' מחרובסקי, מנהלה האגדי של קבוצת מכבי ת"א שליווה את הקבוצה במשך עשרות שנים. אין אוהד כדורסל שלא מכיר את פועלו של שמלוק, שהפך להיות אחת הדמויות המזוהות ביותר עם הקבוצה שבאותן שנים שמה את הכדורסל הישראלי על המפה. בתקופתו זכתה מכבי בתארים רבים ויחד עם שותפיו הביא 'שמלוק' סטנדרטים של ניהול מהטובים ביבשת. משרד התרבות מרכין ראשו עם ההודעה על מותו של שמואל 'שמלוק' מחרובסקי ומשתתפים בצער המשפחה ובצער מועדון מכבי ת"א וענף הכדורסל".

גם במנהלת הליגה ספדו: “מנהלת הליגה, יושב הראש שמואל פרנקל וקבוצות הליגה מרכינים ראשם עם הידיעה על מותו של שמואל מחרובסקי. ומשתתפים בצער המשפחה ובצער מועדון מכבי תל אביב. שמלוק היה מנהלה המיתולוגי של מכבי תל אביב בימיה הגדולים ואישיותו הקרינה על הקבוצה כולה. יהי זכרו ברוך”.

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */