יום רביעי, 03.07.2024 שעה 18:32
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
62%2325-239129הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
50%2664-248130הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2435-243130הפועל עפולה
40%2503-244930בני הרצליה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
30%2553-233330הפועל אילת
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 74 - 82
  • הפועל ת"א

הפועל ת"א עמדה לדין: צריך לסגור את היציע

האדומים הגיעו לבית הדין של איגוד הכדורסל בשל התנהגות אוהדיהם וקריאות הנאצה בדרבי ומול אשדוד, התובע עו"ד טל אור: "זה לא ספורט, הכי פסול שיש"

|
אוהדי הפועל ת
אוהדי הפועל ת"א בדרבי (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב עמדה הערב (חמישי) לדין משמעתי בבית הדין של איגוד הכדורסל בשל התנהגות אוהדיה במשחק הדרבי מול מכבי תל אביב, וכן במשחק מול מכבי אשדוד. הדיינים היו עו”ד תגר עמיאל ועו”ד דין לוין, כשאת המועדון האדום ייצגו עו”ד חיים יצחקי וידידיה רפפורט. התובע, עו”ד טל אור, סבור כי צריך לסגור את היציע האדום, והחלטה בעניין תתקבל בשבוע הבא.

ראשית הציג נפתלי גושן, רכז הליגות ומזכיר בית הדין, לטענות על המשחק באשדוד: "הפועל ת”א עומדת לדין עקב השיר “שמעון מזרחי תתאבד כבר”, ששרו אוהדיה פעמיים. עו”ד יצחקי תקף בתגובה את הדברים שכתב המשקיף במשחק, שאול יהלום, בדוח: "כתבת שלא נעשה שום דבר מצד ההנהלה של הפועל תל אביב, אתה יודע מי זאת הפועל תל אביב? האם במועד כלשהו בחצי השנה האחרונה מישהו מאיגוד הכדורסל הנחה אתכם כמשקיפים לבחון שמבצעת הנהלת קבוצה על מנת להרגיע יציע?  מישהו בעבר עדכן אותכם בשאלה מה הן קריאות נאצה? רפפורט הוסיף: "הייתה קריאה מצד האוהדים שלנו ‘שמעון תתאבד’, בקושי הספקתי להגיע למעלה ליציע וזה נפסק, וכן נעשו פעולות כנגד זה".

הדרבי אדום: 94:104 להפועל על מכבי ת"א

לגבי הטענות שהועלו על ההתנהגות במשחק נגד מכבי ת”א, בהן זריקת ניירות לפרקט, כמו גם קריאות נוספות של האוהדים (בהן “שתהיה שואה למכבי”), אמר עורך הדין: "כל מי שנכח במשחק, כולל הצד של מכבי, אמר שהייתה אווירה חיובית, באשר לקריאות, גם כאן הכעס שלי הוא על התביעה, הנהלת הפועל הצהירה שהיא תנקוט באמצעים אישיים, אנחנו לא נרחיק אוהדים על סמך קריאות. אנחנו מדברים עם אוהדים כל היום, מחלקים פליירים ומרגיעים ביציע. אנחנו די מצליחים למגר את התופעה הזאת, מתחילת העונה לא היינו כאן".

רפפורט הוסיף בנושא: “בשלושים שנותיי במשחקי דרבי, זה אחד השקטים שהיו, חד וחלק. אנחנו צריכים להיות חכמים ולא צודקים, אל תגרמו לכך שכל המאמצים הולכים בגלל שטות כזו או אחרת בדרבי, עבור אוהדי תל אביב דרבי זה לא משחק רגיל. אנחנו בכל אופן מנהלים ספורט מעניין, כל האנשים שהיו בהיכל, חוץ מהמפסידים, היו מאושרים. אי אפשר לצאת מדבר כזה ללא עונש, ברור לגמרי שנענש, אני מקווה שיהיה קנס סמלי על משחק שהיה רגוע, נורמלי ומצוין, אין סיבה לקבל יותר מעונש סימלי”.

עו”ד הנוסף של האדומים, חיים יצחקי, אמר גם הוא: “אני לא חושב שצריך להעניש אותנו בכלל על המשחק נגד אשדוד, זה שלא היינו כאן חצי שנה זאת בעקבות עבודה יום יומית שלנו".

ידידיה רפפורט (איציק בלניצקי)ידידיה רפפורט (איציק בלניצקי)

במהלך הדיון הראה התובע, עו”ד טל אור סרטונים שונים ממשחק הדרבי. לדבריו: "זריקת ניירות זה לא עידוד, רואים כאן עיכוב במשחק ופגיעה במשחק היריבה (בנוגע לסרטון נגד מכבי). אני מסכים עם חבריי שמתחילת העונה הפועל תל אביב לא עמדה לדין, אני לא נהנה מזה ואין לי אינטרס, אני מבצע את תפקידי בצורה עניינית וישרה".

עוד הוסיף התובע: "כשנשמעות קריאות ‘תהיה שואה למכבי’ בסרטון, לפי השכל הישר מאמינים לו, כשאומרים לרגב פנאן, מאמן הכושר של מכבי ת”א ‘אבא מת’ זאת התנהגות בזויה, זה לא ספורט כשרואים דברים כאלה במגרש, זה הדבר הכי פסול שיש. הקבוצה נמדדת במשחקים הקריטיים האלה. נכון שמתחיל העונה היא לא הייתה, כאן וזה ייאמר לזכותה".

רגב פנאן (איציק בלניצקי)רגב פנאן (איציק בלניצקי)

עו”ד טל אור המשיך: "אני סבור שעקב צבר האירועים הללו צריך לסגור את היציע הספציפי הזה, למספר משחקים כפי שיקבע על ידי בית הדין. אני מבקש להפעיל את הקנסות שיש על תנאי, אני משאיר את זה לשיקול בית הדין. וכמובן עונשים על תנאי מספר משחקים גבוה יותר של סגירת יציעים וקנסות כספיים". 

בשל דבריו של עו”ד אור, רפפורט השיב: “אין שום הגיון למה שהתובע ביקש. סגירת יציעים על דרבי מינורי, אחד הדרבים השקטים ביותר שהיו בשלושים שנה שאני בכדורסל, אני לא חושב שיש בזה איזשהו הגיון במה שביקשה התביעה, אני מאמין בבית הדין שנקבל את העונש הסמלי הראוי".

אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */