יום שני, 01.07.2024 שעה 15:47
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

שפכה מנוע: מכבי ת"א הובסה 97:73 בוויטוריה

אחרי הלו"ז הצפוף וההארכות באשדוד, הצהובים הובסו ע"י באסקוניה תוך תצוגה הגנתית מביכה, ורצף הניצחונות הגיע לסיומו. ווילבקין (19 נק') בלט במכבי

|
סקוטי ווילבקין (EUROLEAGUE)
סקוטי ווילבקין (EUROLEAGUE)

מכבי תל אביב הגיעה הערב (חמישי) לוויטוריה עם הרבה תקוות – לרשום ניצחון חמישי ברצף ביורוליג, להשאיר את היריבה מאחור, ובעיקר לעלות למקום השמיני שמוביל להצלבה. אבל איפה כל זה ואיפה המציאות? הצהובים, חסרי אונים לחלוטין לאורך 40 הדקות, בלי שום אנרגיה בהגנה (ככל הנראה כתוצאה מהעייפות מרצף המשחקים בשבוע האחרון – שלושה בחמישה ימים, כולל שתי הארכות באשדוד ביום שני), נרמסו ללא רחמים על ידי באסקוניה, שחגגה עם 73:97 ענק במחזור ה-21 ביורוליג.

יוהנס פוגטמן קלע, וקלע שוב, ועדיין זכה משום מה להישאר חופשי כל פעם, משל הצהובים היו בטוחים שבסוף הוא יחטיא. זה לא כל-כך קרה והוא סיים עם 20 נקודות ב-8 מ-9 מהשדה, כולל 4 שלשות. דארון היליארד בלט גם הוא עם 19 נקודות (שלוש שלשות), גם לוקה וילדוסה היה נהדר עם 16 נקודות (שלוש שלשות) ולמכבי פשוט לא היו תשובות, כשהיחיד שעוד תיפקד בצד הצהוב היה סקוטי ווילבקין, שסיים עם 19 נקודות.

למעשה, כבר במחצית הראשונה זה היה מזעזע. הצהובים איבדו שישה כדורים במחצית, לא סגרו בהגנה ואיפשרו לבאסקים לקלוע לא פחות מ-54 נקודות. הפער עמד בשיאו, ברבע השני, על 19 נקודות, אבל איכשהו, לקראת סיום המחצית, שלשות של פארגו החזירו את הפער ל-13. נראה אפשרי? ובכן, לא ממש. המארחת פתחה גם את המחצית השנייה בסערה עם ריצת 2:10, המשיכה בדרך ליתרון בן 25 נקודות, והשאר היה גארבג’ טיים.

בעקבות ההפסד, מאזנה של מכבי ת”א עומד על 9 ניצחונות ו-12 הפסדים, כשהצהובים במקום העשירי. הבאסקים, שהיו עם אותו מאזן לפני המשחק, עלו ל-11:10 כשהם במקום השמיני ובעקבות ניצחונה המפתיע של באיירן מינכן על פנרבחצ’ה, ההצלבה מתרחקת, כאשר לתום העונה הסדירה נותרו תשעה מחזורים. לפחות במכבי יכולים להתעודד מכך שדני אבדיה זכה לקבל דקות על הפרקט ברבע הרביעי וגם קלע שתי שלשות.

קלעו למכבי: ווילבקין 19 נק’, ג’וני אובראיינט 15, טאריק בלאק 10, ג’רמי פארגו 8, דני אבדיה 6, אנג’לו קלויארו 5, ג’ייק כהן 4, אלכס טיוס, מייקל רול וקנדריק ריי 2 נקודות כל אחד. 

קלעו לבאסקוניה: פוגטמן 20, היליארד 19, וילדוסה 16, שאבון שילדס 13, אילימאנה דיופ 8, וינסנט פוירייה 7, מט ג’נינג וג’יילן ג’ונס 5 כל אחד ומרסליניו הוארטס 4 נקודות.

רבע ראשון: 18:26 לבאסקוניה

באסקוניה פתחה עם: לוקה וילדוסה, מט ג’נינג, שאבון שילדס, יוהאנס פוגטמן ו-וינסנט פוירייה. מכבי ת“א פתחה עם: סקוטי ווילבקין, ג’רמי פארגו, ג’וני אובראיינט, אנג’לו קלויארו וטאריק בלאק.

אחרי החטאות בשני הצדדים, סקוטי ווילבקין קלע את הסל הראשון במשחק לאחר חדירה יפה לסל בחלוף דקה וקצת מהפתיחה, אבל וילדוסה הגיב בשלשה עם תום שעון ה-24 בצד השני, לפני שבלאק קלע את הסל הראשון שלו. היתרון המשיך לעבור מקבוצה לקבוצה כשגם אובראיינט הצטרף לרשימת הקלעים, עד שאיבוד של פארגו איפשר לספרדים לעלות ל-8:11 ועם עוד שלשה ל-8:14, באמצע הרבע הראשון, לפני שהקבוצות ירדו לפסק הזמן הראשון במשחק.

עם החזרה מפסק הזמן קלע ווילבקין את השלשה הראשונה של הצהובים במשחק, אבל הספרדים המשיכו לצלוף מעבר לקשת והיתרון חזר ל-5. המגמה המשיכה עם עוד שלשה שקבעה 16:22, דקתיים ו-20 שניות לתום הרבע. אחרי קליעות בשני הצדדים, איבוד כדור נוסף של הצהובים הוציא את המארחת להתקפה מהירה ועוד שתי נקודות קלות וזה כבר 18:26 דקתיים לתום הרבע, וספרופולוס לקח פסק זמן. זה לא עזר, הצהובים המשיכו להחטיא, אך למזלם גם הספרדים החטיאו בצד השני ועד לתום הרבע לא נקלעה עוד נקודה.

רבע שני: 41:54 לבאסקוניה

הרבע השני התחיל לא טוב עם מהלך של סל ועבירה של הספרדים והפער כבר דו-ספרתי – 11 נקודות. הצהובים הורידו ל-9, אבל אחרי זה רשמו איבוד כדור שישי כבר בשלב מוקדם, הספרדים קלעו פעמיים ועל הלוח 20:33. אחרי חילופי סלים הגיעה השלשה החמישית של הספרדים ומיד לאחריה השישית וזה כבר 24:41 מדהים למארחת. ספרופולוס הזעיק פסק זמן. עזר? ובכן, הצהובים החטיאו עם החזרה מפסק הזמן והיתרון נסק ל-19, לפני ששלשות של אובראיינט ו-ווילבקין הורידו ל-13 והפעם פראסוביץ’ לקח פסק זמן כשעל הלוח 30:43.

האין-הגנה הצהובה נראתה קצת מביכה, הבאסקים קלעו עוד שלשה שהחזירה את הפער ל-16, ווילבקין החטיא שני ניסיונות לשלוש בצד השני וזה יותר ויותר נראה בדרך להפסד. שלשה של פארגו עוד הורידה ל-11 והבאסקים לקחו פסק זמן, אבל הם חזרו ממנו עם שלשה משלהם. אלא שפארגו נכנס למשחק עם שלשה נוספת מאותה פינה וזה 41:52. למכבי היתה עבירה לתת, אבל הם לא עשו אותה משום מה והגרמני הנפלא של באסקוניה קלע את הסל האחרון בקלות, כשלא שומרים עליו, כדי לקבוע 41:54 במחצית.

רבע שלישי: 57:81 לבאסקוניה

וילדוסה פתח את המחצית השנייה עם סל בסוף שעון 24 אחרי החטאות בשני הצדדים, ובלאק קלע את הנקודות הראשונות של מכבי במחצית, אבל ג’נינס קלע על פארגו, בלאק ספג טכנית והצהובים התעקשו להשאיר את פוגטמן חופשי מהשלוש, הגרמני לא התבלבל וסגר ריצת 2:10 מפתיחת הרבע כשעל הלוח 21 הפרש, 43:64. ספרופולוס לקח פסק זמן, אבל זה כנראה מאוחר מדי. המגמה המשיכה בחזרה מפסק הזמן, הבאסקים כבר עלו ל-48:70 חמש דקות בתוך הרבע השלישי ואנחנו בדרך לגארבג’ טיים ארוך מאוד.

ספרופולוס ניסה לשנות, להכניס שחקנים עם אנרגיות חדשות, אבל כלום לא עזר. אמנם הספרדים החטיאו קצת, אבל הצהובים החטיאו הרבה ושתי דקות לתום הרבע הראה הלוח 24 הפרש, 53:77 למקומיים, בדרך ל-57:81 בתום הרבע.

רבע רביעי: 73:97 לבאסקוניה

למזלה של מכבי ת”א המארחת הורידה את הרגל מהגז בתחילת הרבע האחרון, והם בהחלט יכלו להרשות לעצמם, כי גם הצהובים של ספרופולוס לא ממש עשו שום דבר שהזכיר איזשהו איום להתקרב. הפער נע לאורך מרבית הרבע בין 20 ל-25 נקודות, כשהדבר החיובי היחיד מבחינת הצהובים שקרה ברבע הזה היה שתי שלשות של דני אבדיה. המשחק הסתיים ב-24 הפרש לזכות המארחת, 73:97.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */