יום שישי, 05.07.2024 שעה 21:49
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

בלבן של העיניים: מכבי ת"א נכנעה 91:79 לריאל

הצהובים היוו יריב ראוי והקשו על אלופת אירופה לאורך מרבית ההתמודדות, אך רשמו הפסד 11 במפעל. רול (ערב של 6/7 מחוץ לקשת), טיוס וקלויארו בלטו

|
אנג'לו קלויארו עם הכדור (אתר ה-EUROLEAGUE)
אנג'לו קלויארו עם הכדור (אתר ה-EUROLEAGUE)

לא לזה פיללה מכבי תל אביב. הצהובים התארחו הערב (חמישי) אצל ריאל מדריד במסגרת המחזור ה-16 ביורוליג, וחרף יכולת לא רעה בכלל לאורך מרבית ההתמודדות, נכנעו בסופו של דבר 91:79 אחרי התרסקות ברבע הרביעי ורשמו את הפסדם ה-11 במפעל, דבר שהרחיק אותם עוד קצת משלב הפלייאוף. 

החבורה של יאניס ספרופולוס לא הזכירה את זו שהייתה על הפרקט ונחלה הפסד כואב לראשון לציון, הרבה בגלל שהיריבה, אלופת אירופה, אילצה את הצהובים להרים את הרמה, וכך היה. אנג’לו קלויארו (13 נק’), אלכס טיוס (17) ומייקל רול (6 מ-7 לשלוש ו-23 נק’ בסך הכל) הוליכו את הצהובים הנמרצים, שהוכיחו שכשמכבי ת”א רוצה מספיק, היא יכולה להסתכל לכל קבוצה בלבן של העיניים.

הצהובים היו צמודים לגמרי לבחורים בלבן לאורך כל המחצית הראשונה והצליחו לעמוד בקצב של מופע השלשות המרשים, כשסיפקו אחד משלהם. פבלו לאסו לא תיאר לעצמו באותו השלב שיקבל יריבה עיקשת כל כך אחרי ההפסד הקשה לפנרבחצ’ה, אבל במחצית השנייה הקבוצה שלו כבר הרימה הילוך והייתה גדולה על אלופת ישראל, חרף מספר קאמבקים נקודתיים.

האורחת נראתה עייפה בדקות האחרונות של הרבע האחרון ואפשרה ללבנים להגדיל את ההפרש, בדרך לניצחון מספר 13 במפעל, דבר שביסס אותם במקום השני, כשרק פנרבחצ’ה מקדימה אותם. הצהובים כבר עם הפנים למשחק הליגה הבא שלהם נגד אילת, ויקוו לעצור את הסחף אחרי שני הפסדים רצופים בכל המסגרות.

יאניס ספרופולוס וסקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס וסקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

קלעו לריאל מדריד: גוסטבו איון 18 נקודות, רודי פרננדס 13, טריי טומפקינס 12, סרחיו יול, פקונדו קמפאזו ואנתוני רודולף 11 כל אחד, גבריאל דק 4 ו-וולטר טבארס 4 כל אחד, ג’פרי טיילור 3, פיליפה רייס וקלמן פרפליק 2 כל אחד.

קלעו למכבי ת”א: מייקל רול 23, אלכס טיוס 17, אנג’לו קלויארו 13, ג’וני אובראיינט 6, קנדריק ריי וג’ייק כהן 4 כל אחד, ג’ון דיברתולומאו, נמרוד לוי ודיאנדרה קיין 3 כל אחד, סקוטי ווילבקין 2, יובל זוסמן 1.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

רבע ראשון: 19:21 לריאל מדריד

חמישיית מכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין, אנג’לו קלויארו, ג’וני אובראיינט ואלכס טיוס.

חמישיית ריאל מדריד: פביאן קאוזר, אנתוני רנדולף, וולטר טבארס, סרחיו יול, ג’פרי טיילור.

המדרידאים פתחו חזק וג’פרי טיילור קבר שלשה כבר בשניות הראשונות, אולם הצהובים-כחולים ענו בריצת 0:9 גדולה עם שלשה של אנג’לו קלויארו ונקודות נוספות שלו מהעונשין, כשבנוסף הגיע סל גדול של טיוס מקרוב. הלבנים הצליחו לקזז מההפרש, כאשר קלויארו מהקו הצליח להשאיר את קבוצתו ביתרון של 5 נקודות לפני שאילץ את פבלו לאסו לקחת פסק זמן. חרף הפתיחה הנהדרת, הלבנים הצליחו להשוות את התוצאה בזכות סל של גוסטבו איון ושלשה אדירה של רודי פרננדס, שקבעה 12:12.

המארחת המשיכה לדייק ורנדולף צלף גם הוא שלשה כדי להעניק לקבוצתו יתרון בפעם השנייה במשחק. קלויארו במהלך אישי וג’וני אובראיינט מחצי מרחק דייקו עבור הצהובים, אולם בתווך היה זה שוב רנדולף שקלע מהעונשין והמשחק נותר צמוד. איון שם שתיים קלות מתחת לסל ולקראת סיומו של הרבע הגיעה שלשה גדולה של מייקל רול, שעם הבאזר הצליח לצמק את ההפרש ל-2 בלבד.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

רבע שני: 44:44 בין מכבי ת”א לריאל מדריד

קנדריק ריי הצליח להשוות כשקלע בחדירה, אבל המארחת ענתה באלי-הופ מדהים אותו קלע איון. רול לא התרגש והשווה את התוצאה מיד לאחר מכן. שלשה של טומפקינס לא שברה את נמרוד לוי שקבר אחת אדירה משלו ישר אחריו, אולם ההגנה של מכבי חלמה ונענשה מיד אחר כך. טומפקינס הוסיף עוד שלוש נקודות וראה את רול מחקה אותו במהלך אדיר, כאשר ג’וני אובראיינט אף הצליח להשוות עם שתי נק’ משלו. למרות הקאמבק הנאה, הלבנים עם עוד שלשה וסל הצליחו להגדיל את ההפרש ל-4 נקודות, וספרופולוס נאלץ לקחת פסק זמן.

רול צלף מחוץ לקשת באמצע הרבע השני והצליח להלחיץ את הלבנים, כשטיוס הצליח לצמק ואף לעלות את הצהובים ליתרון בשני סלים רצופים, אחד מהם דאנק ענק. קלויארו המצוין דייק מהעונשין, אבל מכבי חטפה סל מהיר מנגד והלבנים הפכו בזכות פקונדו קמפאזו, שקלע היטב מהקו. רול היה מדויק למדי וצלף שלשה ענקית, כאשר ריאל רק הצליחה להשוות לקראת המחצית, ב-20 דקות מצוינות של מכבי ת”א.

רבע שלישי: 62:69 לריאל מדריד

סרחיו יול רשם נקודות ראשונות כבר בפתיחה, והלבנים לא ניצלו החטאה של וולבקין ואפשרו לאובראיינט להשוות מחצי מרחק. קמפאזו ורנדולף השיבו למארחת את היתרון בשני סלים רצופים, אחד מהם במתפרצת נפלאה. יול המשיך את הדקות הנפלאות של ריאל וקבר שלשה שנתנה 2:9 מרגע פתיחת המחצית השנייה. קלויארו הצליח לעצור את הריצה הגדולה של ריאל מהקו, אבל ריאל הצליחה לברוח עם שלשה ועבירה.

טיוס בדאנק גדול צימק ל-7 נקודות, אבל הלבנים לא הסתכלו לאחור ושני סלים רצופים של טבארס אפשרו למארחת לרשום את היתרון הכי גדול שלה במשחק. יול המשיך להגדיל את ההפרש עם שלשה נהדרת, כשמן העבר השני רול צימק מהעונשין, קלע שלשה ומסר אסיסט יוצא מן הכלל לטיוס, שקלע נהדר. בשניות האחרונות ריאל הצליחה להגדיל בזכות פרננדס ולרדת לעשר הדקות האחרונות כשהיא ביתרון של 7 נקודות.

רבע רביעי: 91:79 לריאל מדריד

קיין פתח את עשר הדקות האחרונות עם שלשה אדירה שהורידה את ההפרש, אבל יול עם שלשה ופרננדס עם סל ועבירה שוב הגדילו. איון הוסיף נקודות נוספות לריצה הלבנה, כאשר פרננדס דייק פעם אחת מהקו והעלה ל-13 הפרש. טיוס הצליח להניח שתי נקודות ועצר מעט את הריצה הלבנה, כאשר ג’ון דיברתולומאו רול (בערב אישי אדיר) וכהן קלעו גם הם עבור החבורה של ספרופולוס.

ההגנה של מכבי אפשרה ללבנים לחגוג מחוץ לקשת וגם בצבע בדקות האחרונות, כאשר טומפקינס וקמפאזו ניצלו את ההתפרקות של מכבי באותן דקות וחגגו כשהוסיפו עוד נקודות לחבורה של לאסו. רול הוסיף את השלשה השישית שלו במשחק וגם ג’ייק כהן רשם נקודות נדירות בערב חלש שלו, כשלבסוף הצהובים לא הצליחו לבצע קאמבק ונכנעו ללבנים החזקים, שמצידם התקרבו לפסגה.

סקוטי ווילבקין עם הכדור (אתר ה-EUROLEAGUE)סקוטי ווילבקין עם הכדור (אתר ה-EUROLEAGUE)
אסור לפספס
נגן10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
10 הרגעים הגדולים העונה בליגה הספרדית
נגןרונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
נגןברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
ברוני ג'יימס מתמודד עם הביקורות הקשות
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */