יום שבת, 05.10.2024 שעה 05:45
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

עם הרבה קור רוח: 83:89 לירושלים על גלבוע

למרות קאמבק ענק של הצפוניים מפיגור דו ספרתי, החבורה של קטש לא התרגשה והצליחה להעפיל לחצי גמר הגביע במאני טיים. פלדין ובראון בלטו, מילר מנגד

|
טיישון תומאס חוגג עם ג'יימס פלדין ותמיר בלאט (עמרי שטיין)
טיישון תומאס חוגג עם ג'יימס פלדין ותמיר בלאט (עמרי שטיין)

שלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל המשיך הערב (ראשון) בגן נר, כאשר בתום משחק מרתק בין הפועל גלבוע/גליל להפועל ירושלים, ניצחה החבורה מהבירה 83:89 והמשיכה לארבע האחרונות, זאת ללא ליאור אליהו שנעדר בעקבות מחלה. החבורה מהצפון הייתה לא רעה לאורך מרבית ההתמודדות וביצעה קאמבק נאה מפיגור דו ספרתי, אך הבחורים של עודד קטש היו גדולים עליה.

המקומיים הציגו משחק לחימה לא קטן, ועד תחילת הרבע הרביעי לא אפשרו לאורחת לברוח. איאן מילר וגרג וויטינגטון היו חמים והשאירו את הקבוצה של אריאל בית הלחמי בתמונה עד השלבים המאוחרים במשחק, אולם הם נכנעו ליכולת נהדרת של ג’יימס פלדין, תמיר בלאט וג’ייקובן בראון, שקלע שלשת קלאץ’ על סף ההפסקה וחשב שהוציא את הרוח מהמפרשים של המארחת.

אוהדי הפועל ירושלים (עמרי שטיין)אוהדי הפועל ירושלים (עמרי שטיין)

גלבוע כאמור לא וויתרה ולמרות פיגור דו ספרתי באמצע הרבע השלישי הצליחה להשוות ולהבטיח עשר דקות אחרונות מרתקות למדי בזכות שלשה של יחזקאל סקוורר עם הבאזר. למרות זאת, כשהרגע להרים הילוך הגיע, החבורה של עודד קטש לא אכזבה וחגגה כל הדרך אל השלב הבא. הצפוניים, שחווים תקופה לא פשוטה בליגה, יאלצו להתמקד בה ולנסות לשפר את מאזנם בהמשך העונה.

אריאל בית הלחמי (עמרי שטיין)אריאל בית הלחמי (עמרי שטיין)

קלעו להפועל גלבוע/גליל: איאן מילר 24 נקודות, גרג וויטינגטון 22, יחזקאל סקוורר 13, ג’יימס קלי 12, נתנאל ארצי וחואקין שוכמן 5 כל אחד, בן אלטיט 2.

קלעו להפועל ירושלים: ג’יימס פלדין 22 נקודות, ג’ייקובן בראון 21, תמיר בלאט 18, טיישון תומאס 16, בר טימור 6, ג’וש אוונס 4, אלכסיי צוברביץ’ 2.

עודד קטש (עמרי שטיין)עודד קטש (עמרי שטיין)

רבע ראשון: 17:18 להפועל ירושלים

חמישיית הפועל גלבוע/גלול: איאן מילר, נתנאל ארצי, חואקין שוכמן, ג’יימס קלי וגרג וויטינגטון.

חמישיית הפועל ירושלים: תמיר בלאט, יוגב אוחיון, ג’יימס פלדין, ג’וש אוונס וטיישון תומאס.

ג’יימס פלדין פתח את המשחק עם שלשה אדירה, אולם איאן מילר ודאנק אדיר של גרג וויטינגטון הצליחו והפוך. תמיר בלאט לא התרגש וענה בשלשה גדולה, אבל נתנאל ארצי קלע בחדירה והצליח להשוות. הקצב הגבוה נמשך וסל של ג‘וש אוונס נחשב למרות חסימה טובה של ההגנה. איאן מילר לא אפשר לאורחת לברוח והשווה, אבל קבוצתו לא הצליחה לייצר מומנטום ופלדין קלע סל קליל.

הירושלמים סוף סוף הצליחו לברוח מעט בעזרת שלשה גדולה נוספת של בלאט, אבל וויינגטון ענה באחת גדולה משלו וצימק את ההפרש ל-2 נקודות בלבד. בר טימור קלע בתום מתפרצת מצוינת כדי להגדיל ל-11:15, והגדיל לעשות כשצלף מחוץ לקשת. המארחת התקשתה והחטיאה בשתי ההתקפות הבאות שלה, אבל גם השחורים לא דייקו והעונש הגיע בדמות שלושה סלים רצופים של וויטינגטון, בן אלטיט, ויחזקאל סקוורר, שנעלו את הרבע הראשון והצמוד בטעם טוב עבור המקומיים.

ג'יימס פלדין מול ג'יימס קלי (עמרי שטיין)ג'יימס פלדין מול ג'יימס קלי (עמרי שטיין)
תמיר בלאט (עמרי שטיין)תמיר בלאט (עמרי שטיין)
יוגב אוחיון (עמרי שטיין)יוגב אוחיון (עמרי שטיין)

רבע שני: 40:47 להפועל ירושלים

למרות דאנק של תומאס וסל נאה של אוונס, גלבוע נראתה טוב בפתיחת עשר הדקות של הרבע השני, כשמילר ועוד שלשה ענקית של נתנאל ארצי העניקו יתרון. לצערה, זה לא נמשך זמן רב, וחמש נק’ רצופות של ג’ייקובן בראון (שתיים מהעונשין ועוד קליעה נפלאה מחוץ לקשת) החזירו את היתרון לחבורה מהבירה. הקצב עלה עם שלוש שלשות רצופות, כששתים מהן היו שייכות לבלאט ולאורחת מירושלים ואחת לסקוורר שקלע בתווך. 

אלכס צ'וברביץ' הוסיף לירושלמים ובראון הגדיל מהעונשין ל-9 הפרש, אבל שוכמן ו-וויטינגטון בליי אפ יוצא מן הכלל החזירו את הבחורים של בית הלחמי לעניינים. תומאס ומילר הוסיפו שני דאנקים מפלצתיים, אחד לכל צד. פלדין צלף שלשה אדירה, אבל המארחת לא ויתרה וג’יימס קלי צימק לאחר שזכה בריבאונד התקפי. לקראת הסיום הפורוורד הוסיף דנק, אבל אקורד הסיום היה של בראון שעם הבאזר קלע שלשה ענקית וגדיל את ההפרש לשבע נק’.

תמיר בלאט וג'ייקובן בראון רגע אחרי השלשה של האחרון (עמרי שטיין)תמיר בלאט וג'ייקובן בראון רגע אחרי השלשה של האחרון (עמרי שטיין)
ג'וש אוונס (עמרי שטיין)ג'וש אוונס (עמרי שטיין)
טיישון תומאס (עמרי שטיין)טיישון תומאס (עמרי שטיין)

רבע שלישי: 64:64 בין הפועל גלבוע/גליל להפועל ירושלים

פלדין ותומאס שקלע פעמיים ברציפות נהנו מהפקרות בהגנת גלבוע כדי להגדיל את ההפרש, כשוויטינגטון רק צימק בתווך מהעונשין. מילר הוריד את ההפרש ל-10 נקודות, אבל שלשה יוצאת מן הכלל של פלדין גרמה לבית הלחמי לקחת פסק זמן. אחרי ההפסקה הקצרה, קלי ו-וויטינגטון צימקו מהקו ומילר הוסיף דאנק, כאשר מן העבר השני הגיעה שלשה אדירה של תמיר בלאט.

סקוורר לא התרגש וקלע מחוץ לקשת לאחר מסירה טובה של קלי, דבר שסייע לקבוצתו להוריד את ההפרש לחמש נק’ בלבד. קטש נאלץ לקחת פסק זמן, ולמרות שפלדין ותומאס הגדילו, ריצה נהדרת של גלבוע בה קלעו מילר, קלי, וסקוורר בעוד שלשה מדהימה עם הבאזר גרמה לשוויון ולמתח אדיר בעשר הדקות האחרונות והמכריעות.

יחזקאל סקוורר ואריאל בית הלחמי רגע אחרי השלשה הענקית של הראשון (עמרי שטיין)יחזקאל סקוורר ואריאל בית הלחמי רגע אחרי השלשה הענקית של הראשון (עמרי שטיין)
ג'יימס קלי (עמרי שטיין)ג'יימס קלי (עמרי שטיין)
אלכס צ'וברביץ' (עמרי שטיין)אלכס צ'וברביץ' (עמרי שטיין)

רבע רביעי: 83:89 להפועל ירושלים

שתי שלשות של פלדין וסל נוסף מהקו עזרו לירושלים פתוח את הרבע האחרון ב-0:7, אך וויטינגטון צימק עם קליעה משלו מחוץ לקשת. תומאס אמנם הוסיף סל נוסף, אולם וויטינגטון ושלשה פשוט ענקית של מילר הורידה את ההפרש לנקודה בלבד. בראון היה קר רוח לגמרי וקלע בצורה יוצאת מן הכלל מחוץ לקשת, אבל בעקבות דריכה על הקו נחשבו לו שתי נק’ בלבד.

בראון המשיך בריצה הפרטית כשהוסיף חדירה ושלשה יוצאת מן הכלל כדי להגדיל ל-72:80, פחות מארבע דקות לסיום. וויטינגטון ושוכמן בשלשה גדולה צימקו, אולם תומאס במהלך אדיר של סל ועבירה הצליח להחזיר את ההפרש ל-6 נקודות. וויטינגטון הנהדר השתלט על ריבאונד התקפי ושוב יצר מתח אדיר כשצימק, אבל בלאט, בערב נפלא מחוץ לקשת, קלע סל סופר-חשוב (השלשה השישית שלו במספר). למרות שהמארחת הצליחה לצמק מעט, ירושלים הצליחה לשמור על היתרון הבטוח שלה עד לסיום ולהבטיח את הניצחון.

בר טימור (עמרי שטיין)בר טימור (עמרי שטיין)
תמיר בלאט וג'ייקובן בראון חוגגים (עמרי שטיין)תמיר בלאט וג'ייקובן בראון חוגגים (עמרי שטיין)
ג'ייקובן בראון (עמרי שטיין)ג'ייקובן בראון (עמרי שטיין)
ג'ייקובן בראון (עמרי שטיין)ג'ייקובן בראון (עמרי שטיין)
יחזקאל סקוורר עם הכדור מול תמיר בלאט (עמרי שטיין)יחזקאל סקוורר עם הכדור מול תמיר בלאט (עמרי שטיין)
ג'ייקובן בראון רץ אל הכדור (עמרי שטיין)ג'ייקובן בראון רץ אל הכדור (עמרי שטיין)
איאן מילר (עמרי שטיין)איאן מילר (עמרי שטיין)
ג'ייקובן בראון מוסר (עמרי שטיין)ג'ייקובן בראון מוסר (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */