במנהלת הליגות בכדורגל עבדו קשה עד שהביאו את ג'פניקה להיות הספונסר של ליגת העל. התדמית של הכדורגל הישראלי לא מקלה את העבודה לגיוס ספונסרים, אך בג'פניקה מאוד מרוצים מהעסקה שנתנה לרשת המסעדות של ברק אברמוב חשיפה חסרת תקדים. אגב, ההסכם הנוכחי הביא כבר מספר חברות מסחריות גדולות אחרות לבדוק את האפשרות להיות בעתיד הספונסר הראשי של ליגת העל בכדורגל.
בסופו של דבר, הכדורגל בישראל מביא לחשיפה ענקית, אפילו מעבר למתוכנן. נכון שלפעמים הקבוצות זוכות לפרסום שלישי, אך החברות מוזכרות ללא הרף ובנוסף תמונות של הקבוצה מופיעות ללא הפסקה עם שם של המאמץ במקומות שונים. בשל כך, חלק מהקבוצות בליגה, דואגות לשים כספונסר את אחת החברות של בעל הבית שלהן.
מכבי חיפה, מכבי תל אביב, עירוני קריית שמונה, מכבי נתניה, הפועל רעננה ומ.ס. אשדוד הן אלו שנוהגות כך, כשלרשימה אפשר להוסיף גם את הפועל חדרה שמאומצת דרך החברה הכלכלית, כאשר העירייה היא בעלת הבית של הקבוצה.
הסכום החסות הגדול ביותר הוא במכבי ת"א. עד העונה לקבוצה לא היה ספונסר ראשי וכדי לעמוד בחוקי הפייר פליי הפיננסי, בעל הבית מיץ' גולדהאר העמיד לקבוצה את חברת “PenguinPickUp” הקנדית, אשר מספקת פתרון מאובטח לאיסוף מוצרים אשר נקנו בצורה מקוונת. שם החברה מתנוסס על חולצות השחקנים, כאשר גם מתקן האימונים בקריית שלום קיבל את השם. לבעלים יש קשר לחברה שמשלמת עבור האימוץ סכום של כ-14.5 מיליון ש”ח לעונה בכל אחת משלוש השנים הקרובות.
במקום השני בקטגוריה הזו ניצבת מכבי חיפה עם המותג “וולבו” על חולצות השחקנים, אותן מכוניות שמייבא לישראל יעקב שחר. בצורה הזו הבעלים מעמיד סך של כ-13 מיליון ש”ח לעונה עבור החסות הזו. במקום השלישי, נמצאת עירוני קריית שמונה, כאשר הבעלים איזי שרצקי דאג שהמותג “איתוראן” בו הוא מחזיק יתנוסס על גבי החולצות של השחקנים. החברה משלמת עבור החסות סך של כ-10 מיליון ש”ח לעונת משחקים.
במקום הרביעי נמצאת נותנת החסות החדשה של בית"ר ירושלים. חברת “אפליצ'ק” משלמת עבור החסות הראשית סכום של כ-3.5 מיליון ש”ח לקבוצה של משה חוגג. החברה העוסקת בין השאר בבדיקה, הבטחת פירעון וניכיון צ'קים ואחד מבעליה הוא מני גיא. חוגג, רכש לא מכבר קרקע בכפר שמריהו בסך של כ-19 מיליון דולר מאיש העסקים אילן בן דב והדבר המעניין הוא שחוגג שיעבד את הקרקע לטובת הבטחת חוב של חברות “פאי פתרונות מימון” שבבעלותו של מני גיא, לחברת “אמפא קפיטל”. חוגג הוא שותף בעל מניות מיעוט בכל החברות והצהיר על כך במסיבת העיתונאים. הוא העמיד להן קו אשראי באמצעות שיעבוד הקרקע. אגב, “אפליצ’ק” שקלה לקחת ספונסר על קבוצה אחרת בליגה אבל בשל כניסת חוגג סגרה את העסקה מול בית”ר.
במקום החמישי ניצבת מכבי פ"ת, שהספונסר הראשי שלה, “פנורמה צפון”, מעמידה סכום של כ-1.5 מיליון ש”ח לעונה. במקום השישי, האלופה הפועל ב"ש עם חברת “תדיראן" שמשלמת כ-1.4 מיליון ש”ח לעונה ובמקום השביעי, העולה החדשה, הפועל חדרה, אותה מחזיקה בעקיפין העירייה. בגלל שהעירייה לא יכולה להעביר לקבוצה כסף ישירות מתוקף המחסור באישור ניהול תקין, החברה הכלכלית של העירייה היא נותנת החסות ומשלמת על כך כ-1.2 מיליון ש”ח לעונה.
במקום השמיני עם אותו סכום של 1.2 מיליון ש”ח, נמצאת העולה השנייה הפועל ת”א, נועלת הטבלה, כאשר חברת התעופה “ארקיע” היא נותנת החסות שלה. במקום התשיעי נמצאת הפועל רעננה של אשר אלון, שבאמצעות חברת “מי”, העוסקת בפרויקטים של בינוי ונמצאת בבעלותו, משלמת לקבוצה כ-700 אלף ש”ח לעונה.
את המקום העשירי תופסת מכבי נתניה, שחברת התיירות “קשרי תעופה” בבעלות אייל סגל משלמת לה כספונסר 600 אלף ש”ח לעונה. במקום ה-11 עם אותו סכום של 600 אלף ש”ח, חברת “סקאניה” המייצרת משאיות מממנת את בני סכנין בסכום של 600 אלף ש”ח. במקום ה-12, “חברת בוגארט” העוסקת בהלבשה, המאמצת את הפועל חיפה בסכום של כ-400 אלף ש”ח לעונה. במקום ה-13, באותו סכום חברת “האפ”, חברת נדל"ן המאמצת את בני יהודה ובמקום ה-14 מ.ס. אשדוד עם סכום דומה של כ-400 אלף ש”ח אותו היא מקבלת מחברת “מגזין”, מקומון באשדוד הנמצא בבעלות ג'קי בן זקן.