יום שישי, 20.09.2024 שעה 16:31
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

"ניתן לשקול חזרה של אספה לאימונים ומשחקים"

שחקן אשדוד, שמואשם בהפקרה ובנהיגה בשכרות, לא רשאי בשלב זה לחזור להתאמן עם קבוצתו. נציגת הפרקליטות בדיון: "המסוכנות נובעת מהמעשים האכזריים"

|
יצחק אספה בדיון (נעם מורנו)
יצחק אספה בדיון (נעם מורנו)

מעצר הבית של שחקן מועדון ספורט אשדוד, יצחק אספה, הוארך היום (ראשון) עד ליום ראשון הבא על ידי השופטת שרית זמיר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. השופטת לא נענתה לבקשה לשחרר את אספה לאימונים ולמשחקים של הקבוצה. נושא זה ייקבע לאחר שיתברר האם הוא רשאי לחזור לשירותו הצבאי, כשאת החלטה זו יקבלו הגורמים הרלוונטיים בצה”ל, להם הורתה השופטת לדון בעניין בדחיפות.

השופטת זמיר אמרה בדיון: ״לאחר ששמעתי את הדברים וקראתי את התסקיר שהוגש על ידי שירות המבחן סבורה אני כי הגורמים הצבאיים יצרכו לקיים דיון דחוף בעניינו של המשיב בעוד בית המשפט סבור כי יש לאפשר חזרה לשירות צבאי סדיר. במידה ויוכיח עצמו וימשיך לשמור על התנאים המגבילים לשתף פעולה, ניתן יהיה לשקול גם חזרה הדרגתית ומידתית לאימונים ומשחקים”.

מיד לאחר הדיון, התכנסו הצדדים בשנית באולם המשפטים בפני השופט צבי גורפינקל להקראת כתב האישום נגד אספה, אך הפרקליטה וסנגורו של השחקן, עו”ד כפיר דור, ביקשו דחייה הדדית במטרה לשוחח קודם לכן על סניפי כתב האישום כשייתכן ולאחר מכן יחליטו הצדדים לשנות במעט את המסמך שהוגש.

כזכור, לפני כחודש (24 באוקטובר) הוגש כנגד אספה כתב אישום בגין הפקרה, שיבוש הליכי משפט ונהיגה בשכרות בעקבות התאונה שהתרחשה בערב חג סוכות האחרון ובה נהרג ארי נשר ז”ל ונפצע נער נוסף.

יצחק אספה ואמו בבית המשפט (נעם מורנו)יצחק אספה ואמו בבית המשפט (נעם מורנו)

מהלך הדיון

בתחילת הדיון השמיע עורך הדין של אספה, כפיר דור, חלקים מהעימות שנערך בין אספה לבין חבריו המעורבים בתאונה וכמו כן את עדותו של השחקן. השופטת זמיר ציינה כי בתזכיר שהוגש בפניה, אספה נקבע כבעל מסוכנות נמוכה וכמו כן נטען כי הוא יכול לצאת לאימונים אך אינו רשאי ללכת למשחקים.

עו”ד דור: “נראה ששירות המבחן קבע שהוא יכול ללכת לעבודה אבל לא לעבוד. אם הוא אינו יכול לשחק אז למה שיחזיקו אותו? מדובר פה בשחקן סגל בליגת העל ושחקן שנמנה בין שחקני נבחרת ישראל הצעירה״. השופטת זמיר המשיכה: ״האם יש זימון או שהוא חלק מהסגל?״ ודור ענה: ״הוא לא יכול לקבל זימון כשהוא לא משחק והוא חלק מהסגל של קבוצתו שמשחקת כל אותו זמן”.

דור המשיך: ״בית המשפט קבע שאספה עלול לשבש את ההליכים, לו הוא רצה לשבש או להעלים את הרכב הוא לא היה נוסע למקום שבו הוא קבע להיפגש עם חבריו, אלא לגרר או לבית. הוא מחנה את הרכב שם ונוסע למקום התאונה לבדוק מה היה. היום התקהתה עבירת השיבוש ואנחנו סבורים שצריכים לשחררו מהתנאים המקבילים. אי אפשר להשוות בין תנאיו לבין אלי בר זכאי שמואשם בהריגה, השמדת ראיות, הדחת עד ושיבוש הליכי משפט. אנו סבורים שכל השוואה כזו היא בלתי מתקבלת בעליל״.

עו"ד כפיר דור (נעם מורנו)עו"ד כפיר דור (נעם מורנו)

״אני מבקש בכל לשון של בקשה מבית המשפט, מדובר בילד בן 20 שכל עתידו לפניו, בואו ניתן לו לצאת לאימונים, בואו ניתן לו לשחק. אם כבר צריך לשים פיקוח עליו בשעות הפורענות, שעות הלילה, אני מסכים, אבל עם כל הכבוד אין להורות על תנאים כל כך חמורים שמקשים על משפחה שלמה עם תנאים כמו שמופיעים בתסקיר ופשוט למוטט אותה״.

הפרקליטה, עו”ד רותם וסרמן נוימן הגיבה: ״הגיע אליי מסמך של הצבא שאומר כי בניגוד למה שכתוב בתסקיר בו הצהיר המפקד של המשיב שיכול לפקח אליו, הצבא הסתייג ואמר כי המפקדים אינם יכולים לפקח עליו. ממה שאני הבנתי מהם, הם אינם יכולים לקבל אותו בשל ההליך שיש נגדו״. השופטת: ״ממה שאני מבינה הם לא יכולים לקבל אותו בשירות הצבאי בשל התאנים המקבילים ולא בשל ההליך שיש נגדו״.

״אני רוצה לקבל הבהרה מהצבא, שני הצדדים נשמעים לי הגיוניים אבל אני רוצה לשמוע מהצבא למה התכוונו. אני אדרוש מהם לקבל החלטה בעניינו, אני חושבת שזה חשוב שיחזור לצבא אבל אני רוצה לשמוע מהם״, הוסיפה השופטת זמיר.

עורך הדין דור ביקש מבית המשפט לאפשר ליצחק לצאת באופן חופשי במהלך היום על מנת שיוכל לחזור לשירותו הצבאי ולאימוני הקבוצה ובשעות הערב לחזור לשהייה במעצר הבית. הפרקליטה הגיבה: ״המשיב יודע על התאונה, יודע על ההימלטות שלו, יודע שיש בכוחו רכב שאפשר לשייך אותו לתאונה וגם אם אותו חבר הציע לו הצעת אחיתופל הוא לא היה צריך להקשיב. החבר מנהל את השיח לגרר דרך הטלפון של המשיב, המשיב מחכה לגרר ומוסר עדות בעצמו״.

עו"ד רותם נוימן וסרמן (נעם מורנו)עו"ד רותם נוימן וסרמן (נעם מורנו)

השופטת המשיכה להקשות על הפרקליטה:״אני שואלת את עצמי מה הוא עוד יכול לשבש?״. הפרקליטה: ״חבריו הם עדים משמעותיים נגדו בראש ובראשונה לעבירת ההפקרה והמודעות של המשיב לכך שהייתה התאונה והוא נמלט ממנה. המשיב יכול לטעון שהוא לא ידע במה פגע, לא ידע שפגע בכלל, אבל אדם שלא ממלא את חובתו הבסיסית של לעצור ולהגיש עזרה, מראה כי אין לתת בו אמון״.

הפרקליטה: ״המסוכנות נובעת מהמעשים האכזריים והזלזול בחיי אדם, נכון המשיב לא שיבש ראיות״. במהלך טיעונה של הפרקליטה, עו״ד נוימן וסרמן הציגה מקרים שדומים לטענתה למקרה זה בהם הנאשמים נשארו במעצר בית עד תום ההליכים: ״התסקיר הוא חיובי, אני מסכימה. לטעמנו הגורמים שמביאים לחוסר אמון במשיב והנם עומדים ובעניין הפרנסה עם כל הכאב שבדבר, לא מדובר במשיב הראשון שהינו המפרנס של המשפחה אך זה אינו דבר שעליו צריך להישען, ועל כן אנו מבקשים להשאירו במעצר בית בתנאים הקיימים״.

עו”ד דור: ״חברתי עושה פה הקבלה בין התיק הנוכחי לבין תיקי הריגה שהם עבירות פליליות לכל דבר ועניין, דבר שאני ביקשתי לא לעשות״.

הפרקליטה: “אנחנו בוחנים כל תיק ומחליטים באילו תנאים יש לנהוג לטעמנו ובמקרה הזה, אנו סבורים כי אלו התנאים שצריכים להתקיים”.

יצחק אספה בדיון (נעם מורנו)יצחק אספה בדיון (נעם מורנו)

השופטת זמיר: ״לבית המשפט הוגש תסקיר ארוך ומפורט ולפיו הערכת שירות המבחן היא שיש לו רמת מסוכנות נמוכה. שירות המבחן טען כי מדובר בצעיר בעל מערכת ערכים נורמטיבית, שעיסוקו בתחום הכדורגל מעצב ומייצב אותו. הוא חווה את מעצר הבית באופן מרתיע. שירות המבחן סבור שהמשך היעדרותו מהצבא ומאימונים הכדורגל יש היכולה להיות בעל השלכות לא טובות. ומנגד חזרתו לחייו תחזק אותו וממליץ על שינוי בתנאי מעצר הבית באופן שיתאפשר לו לשוב לאימונים ובאשר לחזרתו לשירותו הצבאי מבירור שנעשה עם צה”ל יוכל מפקדו לפקח עליו”.

“לאחר ששמעתי את הדברים וקראתי את התסקיר שהוגש על ידי שירות המבחן סבורה אני כי הגורמים הצבאיים יצרכו לקיים דיון דחוף בעניינו של המשיב בעוד בית המשפט סבור כי יש לאפשר חזרה לשירות צבאי סדיר. במידה ויוכיח עצמו וימשיך לשמור על התנאים המגבילים לשתף פעולה, ניתן יהיה לשקול גם חזרה הדרגתית ומידתית לאימונים ומשחקים”.

השופטת: ״אני אקבע לגורמים הצבאיים והם יהיו חייבים לעמוד בזמנים האלה, אבהיר את עצמי ואגיד כי בכוונתי כן לאפשר לו לצאת לשירות צבאי ולהוריד את התנאים המגבילים בשעות המקובלות. לאחר שיחזור לשירות הצבאי ויוכיח את עצמו רק אז אשקול שוב את חזרתו למגרשים. החזרה לשירות הצבאי חשוב יותר בעיניי”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */