יום שני, 01.07.2024 שעה 12:07
ליגה ספרדית 24-25
00-00ברצלונה1
00-00אתלטיק בילבאו2
00-00בטיס3
00-00חטאפה4
00-00ריאל מדריד5
00-00ריאל סוסיאדד6
00-00אתלטיקו מדריד7
00-00ויאדוליד8
00-00ולנסיה9
00-00מיורקה10
00-00סלטה ויגו11
00-00סביליה12
00-00ויאריאל13
00-00אלאבס14
00-00אוססונה15
00-00ג'ירונה16
00-00לגאנס17
00-00לאס פלמאס18
00-00ראיו וייקאנו19
00-00אספניול20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • חטאפה
  • בטיס
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • ג'ירונה
  • לאס פלמאס
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • סביליה
  • ויאריאל
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • אתלטיקו מדריד
  • ולנסיה
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • ברצלונה
  • ריאל סוסיאדד
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • ראיו וייקאנו
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • אלאבס
  • אוססונה
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • לגאנס
  • ויאדוליד
  • ראשון, 18/08, 19:00
  • אספניול
  • מיורקה
  • ראשון, 18/08, 22:30
  • ריאל מדריד

אדוני, ראש העיר: גריזמן ובייל בקרב על מדריד

אוהדי ריאל כבר לא האמינו בוולשי, באתלטיקו התכוננו לפרידה מהצרפתי, אך שניהם נשארו, וב-21:45 הם מחכים אחד לשני בדרבי הגדול. שידור חי בערוץ ONE

|
גארת' בייל ואנטואן גריזמן (רויטרס)
גארת' בייל ואנטואן גריזמן (רויטרס)

ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד. אלופת אירופה ומחזיקת הליגה האירופית. המועדון המעוטר ביותר בתולדות הכדורגל האירופי מול הקולצ’ונרוס הלוחמים שרוצים להוכיח שהפעם, העיר הזאת, לדעת רבים בירת הספורט של אירופה, שייכת להם. הערב (שבת, 21:45), במשחק הגדול הראשון של העונה בספרד, הבלאנקוס יארחו את אתלטיקו מדריד בסנטיאגו ברנבאו, והעיניים של אירופה כולה יהיו נשואות לבירת ספרד. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי yes ,HOT סלקום TV ופרטנר TV.

כראוי לקבוצות במעמדן, כמה מהכוכבים הגדולים ביותר של הכדורגל העולמי יתרוצצו על הדשא, אבל אנחנו נרצה להתמקד דווקא בשניים, שבשלבים לא מעטים בעונה שעברה ובקיץ, נראה היה שלא יישארו בקבוצות שלהן. מצד אחד גארת’ בייל, מצד שני אנטואן גריזמן, והקרב ביניהם עשוי להיות זה שיכריע את ההתמודדות.

שבת ב-21:45, הדרבי הענק של מדריד!

לוקח את המושכות

חמש שנים עברו מאז ה-1 בספטמבר 2013, אז גארת’ בייל הוולשי, שחקן טוטנהאם, נמכר על ידי התרנגולים לריאל מדריד בסכום שיא לאותה תקופה, כ-100 מיליון יורו, אבל למרות שמבחינת תג המחיר הוא היה למשך תקופה לא קצרה מספר אחת בעולם, אצל ריאל מדריד, הוא תמיד נשאר מספר שתיים וכינור שני לכריסטיאנו רונאלדו.

ניסיון לסכם את התקופה של בייל עד כה במדריד יהיה בעיקר מבלבל. לצד כמות פציעות כמעט לא הגיונית, שהפכה אותו לשחקן שקשה לסמוך עליו, הוולשי חתום על כמה מהרגעים הכי גדולים של המועדון בשנים האחרונות. הוא לקח חלק משמעותי מאוד בארבע הזכיות של הבלאנקוס בליגת האלופות בחמש השנים האחרונות, כולל שערים מכריעים בשני גמרי ליגת האלופות וגם שער בלתי נשכח בגמר הגביע הספרדי.

גארת' בייל חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו (טוויטר)גארת' בייל חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו (טוויטר)

למרות זאת, קשה להגיד שבייל השאיר חותם על ריאל מדריד ועל האוהדים שלה. הוא אמנם כבש 72 שערים, כמות לא מבוטלת, וניחן במהירות אדירה ויכולת כיבוש שערים יוצאת מן הכלל, אבל כאמור השילוב שלו כריסטיאנו רונאלדו, אולי השחקן שמושך הכי הרבה תשומת לב בעולם, יחד עם התחושה שהוא אף פעם לא כשיר לאורך זמן, הובילה לא מעט אנשים במדריד לחשוב שכדאי “להיפטר” ממנו בזמן שהמנייה שלו עדיין יכולה להניב רווח.

מבט קצר על הסטטיסטיקה מגלה שהוולשי נפצע לא פחות מ-19 פעמים מאז הגיע לקבוצה והחמיץ מעל 100 משחקים מאז 2013, וחמור מזה, על פי חישוב שנערך, ריאל מדריד שילמה לבייל בעקבות הפציעות שלו כמיליון יורו עבור כל משחק בו שיחק. בייל נפצע במהלך התקופה שלו בספרד כמעט בכל מקום אפשרי בגופו. ירך שמאלית ברך, קרסול ימין וקרסול שמאל, שריר הירך האחורי ואפילו בגב. 

גארת' בייל חוגג (רויטרס)גארת' בייל חוגג (רויטרס)

אבל בייל, בעל הגוף האתלטי והחזק בצורה בלתי רגילה, הצליח להתאושש, סיים את העונה הקודמת בכושר שיא (כולל אותה מספרת בגמר ליגת האלופות), ואם היה צריך עוד זריקת עידוד, הוא קיבל אותה בקיץ האחרון. זינדין זידאן שלא תמיד האמין בו החליט לעזוב את ריאל מדריד, והפצצה הגדולה באמת הגיעה עם עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו. הבמה התפנתה, הכל מוכן לרגע שבייל כל כך חיכה לו.

בריאל מדריד, לפחות כעת, החליטו לא לרכוש כוכב בסדר גודל עולמי עם עזיבתו של הפורטוגלי, ובינתיים הוולשי פורח. אחרי ה-0:3 על רומא בליגת האלופות, בו כבש את שערו העשירי בעשרה משחקים, בייל הצהיר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: “ריאל מדריד תמיד תהיה ריאל מדריד, לא משנה מי יעזוב”, ושלח מסר ברור לרונאלדו. עם שלושה שערים מאז תחילת העונה ולאחר ההפסד הכואב לסביליה, גם בייל יודע שאם הוא רוצה באמת להחליף את CR7, הוא חייב להוכיח את עצמו במשחקים הכי גדולים שיש, ואין הרבה משחקים יותר גדולים מהדרבי של מדריד. שם, יחכה לו אלוף עולם.

גארת' בייל (רויטרס)גארת' בייל (רויטרס)

החלטה גורלית

ב-14 ליוני, כשהוא במהלך ההכנות עם נבחרת צרפת למונדיאל, אותו יסיים עם התואר הכי חשוב שלו בקריירה, אנטואן גריזמן לקח את “ההחלטה”. אז אמנם ‘The Decision’ הוא מונח שלעד יזוהה עם לברון ג’יימס, זכר לאותו ספיישל טלוויזיוני ידוע לשמצה בו הודיע על מעברו למיאמי היט ב-2010, אך גם גריזמן, שידוע בהערצתו ל-NBA, החליט להודיע על עתידו בספיישל טלוויזיוני בן 45 דקות.

לאחר חודשים ארוכים של ספקולציות ולאחר דיווחים שהוא סגור למעשה בברצלונה, גריזמן שם סוף לדיונים סביב עתידו, והדהים בהצהרה הבאה: “החלטתי להישאר באתלטיקו מדריד. דיברתי עם חבר על כך שאתלטיקו ממשיכה להתחזק ולא עומדת במקום. הם רוצים להשתפר כדי לזכות בליגת האלופות, הם מביאים שחקנים ברמה הגבוהה ביותר. אני מרגיש שאני רוצה להישאר, הרצון שלהם להצליח עושה את ההבדל מבחינתי”. 

אנטואן גריזמן (La Liga)אנטואן גריזמן (La Liga)

“הפכו את ההחלטה עבורי לקלה יותר”, סיפר מאוחר יותר החלוץ הצרפתי והוסיף: “תמיד אומרים שקשה לסרב לברצלונה וזה כבוד גדול שהיא רצתה אותי, אך לבסוף אני שלם עם ההחלטה להמשיך ולצמוח ולהוביל את אתלטיקו להישגים. מקווה ומאמין שנעשה יחד דברים גדולים עוד”.

ואכן, על הנייר, אתלטיקו מדריד הוכיחה הקיץ שהיא חושבת כמו קבוצה גדולה. אתלטיקו מדריד הגיעה לפתחה של עונת 2018/19 כשמילת המפתח היא יציבות והמשכיות. הקבוצה כבר התרגלה לאצטדיון החדש שלה, הכוכבים הגדולים נשארו, רכש מסקרן הגיע, ומעל כולם - האיש על הקווים, דייגו סימאונה, האיש על פיו יישק דבר במועדון, המשיך בתפקידו. אם נוסיף לכך את העובדה שגמר ליגת האלופות יתקיים בסוף העונה בוונדה מטרופולטינו, נקבל עונה שכולם בקבוצה מצפים שתהיה מרגשת במיוחד.

וונדה מטרופוליטנו (La Liga)וונדה מטרופוליטנו (La Liga)

לצד ההישארות של הכוכבים, גם חיזוק מרשים הגיע. ז'לסון מרטינש, שהגיע בהעברה חופשית מספורטינג ליסבון ורודריגו (רודרי), שחזר לקבוצת נעוריו מוויאריאל (תמורת כ-20 מיליון יורו), הם השחקנים שצפויים לתת לסימאונה את מרווח הנשימה ואת היכולת לתמרן, אך גולת הכותרת של הקיץ האחרון היא הצטרפותו של תומא למאר, אלוף עולם טרי נוסף, שהפך לרכש היקר בתולדות המועדון. גריזמן, על פניו, יכל להיות מאושר.

וזה גם התחיל בצורה נפלאה. הקולצ’ונרוס סוף סוף גברו על ריאל מדריד בגמר אירופי, עם 2:4 גדול בסופרקאפ היבשתי, וגריזמן, שהגיע בתור אלוף עולם, כבר יכל לפנטז על עונה בלתי נשכחת גם במדי אתלטיקו מדריד. אבל אז משהו קרה, משהו נעצר. פתיחת העונה של אתלטיקו והכוכב הצרפתי שלה הייתה רחוקה ממה שאפשר היה לצפות לו, עם ניצחון אחד בלבד בארבעת המשחקים הראשונים. משהו חרק במכונה של סימאונה.

אנטואן גריזמן והסופרקאפ (רויטרס)אנטואן גריזמן והסופרקאפ (רויטרס)

למזלה של אתלטיקו, גם ריאל מדריד וברצלונה מאבדות העונה נקודות, ושני ניצחונות רצופים החזירו את הקולצ’ונרוס חזק לצמרת. גריזמן, שהתאכזב מכך שלא היה מועמד לפרסי שחקן העונה של אופ”א ופיפ”א, לא מזכיר ביכולת שלו את השחקן אחריו ברצלונה רדפה, עם שני שערים בלבד עד כה, אחד מהם נגד ווסקה החלשה במחזור האחרון.

“אני חושב שאין לזה שום הסבר”, אמר דייגו סימאונה על העובדה שגריזמן נעדר מהפודיום בפרסים האישיים שחולקו והוסיף, “הוא היה אלוף העולם, זכה בליגה האירופית, בסופרקאפ האירופי, הוא היה השחקן הכי טוב בגמר המונדיאל, הוא ללא שום ספק היה השחקן הכי טוב בעולם העונה”.

דייגו סימאונה ואנטואן גריזמן (רויטרס)דייגו סימאונה ואנטואן גריזמן (רויטרס)

בדרבי נגד ריאל מדריד, הגיע הזמן שהצרפתי יוכיח שהוא הגיע לעונה החדשה. ניצחון, ואתלטיקו פתאום תמצא את עצמה מעל היריבה העירונית. מי יודע, אולי אפילו תעלה לראשות הטבלה ותשכח מפתיחת העונה הצולעת שלה,ואז, החלומות באדום-לבן אולי יתחילו להיראות יותר מציאותיים.

אסור לפספס
נגןזה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
זה ספיידרמן? אוהד קפץ מהיציע על רונאלדו
נגןתופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
נגןמסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
נגןניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
ניימאר: "ויניסיוס הכי מכוער ששיחק איתי"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */